I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hoppa av skolan (hjälp till nu)

Övrigt - Blandat

   

2009-09-20 23:01

Hoppa av skolan (hjälp till nu)

Allt behöver inte läsas, bara det nedersta men om ni ska klaga så läs allt innan

Hejsvejs, nu är det så att jag går på gymnasiet fast på heeeelt fel program. Trodde först det skulle bli kul men mer än ett helt år nu har jag haft sjukt ångest över skolan. Går alltså andra året och jag trivs inte i klassen. Har några vänner men... och varje dag mår jag dåligt över att jag ska till skolan, tycker allting är tråkigt med detoch det blir bara jobbigare desto längre man går + att jag är ointresserad av det jag går på.


Så jag har funderat på att hoppa av skolan helt och hållet. Vet att det bara kommer kännas skönt i början och att jag kommer få tråkigt sen men jag orkar verkligen inte mer, det känns förjävligt. Jag vet att det blir svårt att få jobb men jag kommer inte bli utblottad och en uteliggare för det. Gör mycket på fritiden jag skulle verkligen lägger ner tid på. Studenten bryr jag mig inte om om jag missar eller inte.


Felet är att jag inte vågar berätta det här för min mamma. Och inte för någon lärare heller. Så jag vet inte hur jag ska göra. Kanske om man först tar tummen ur röven och pratar om det med mamma, sen om hon säger "nehejdu, kommer inte på frågan" som jag vet att hon kommer säga, så kan man väl visa att man menar allvar genom att skolka tills dom ringer hem och allt sånt där. För mamma kommer inte förstå hur jag har känt det.


Hur tycker ni jag ska lägga upp det?
Nu behöver jag inga "föräldrar" som skriver att jag kommer ångra det eller nåt, jag känner så här nu och måste berätta det.