I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Underkänd på grund av för grovt språk

Övrigt - Blandat

2009-09-13 01:25

Underkänd på grund av för grovt språk

Yo, vad händer?

Pluggar musikproduktion/ljudredigering i London. Gjorde ett projekt där vi skulle klippa om scener ur en film, och sen ta bort allt ljud och recca eget. Jag och några andra körde på "Scarface". Efter att ha snackat med läraren (som btw är helt cp) om betyget fick jag reda på att jag fått underkänt eftersom det är för mycket svordomar i projektet.

Det enda vi har gjort är att vi reccat allas röster och följt originaldialogen i filmen med replikerna. Det är ju en gangster film? Plus att det är inte så jäkla farligt med språket. Kom igen liksom. Tycker det fan är olagligt fel att jag ska bli underkänd på grund av grovt språk.
Kan hajja att man måste sätta gränser men samtidigt tycker jag också att jag som elev måste få och bli promotad artistisk frihet. "Scarface" är ju t ex en film som delvis skildrar gangster kulturen. För en så trovärdig skildring som möjligt tycker jag karaktärerna måste snacka grovt. Vad ska det annars bli för film liksom?

I alla fall. Ska klaga till skolledningen. Det här är ju cp...Eller vad tycker whoa?

(Inlägget ändrat av greggan 2009-09-13 19:34:13)