Vilka är era favoritjeans a the moment?
Som rubriken lyder, vilka är era favoritjeans? Några tips på bra jeans osv. Kan börja med att mina favoritjeans är The Hundreds olika raw denim jeans i standard fit. Sitter riktigt bra på mig. Inte för stora, lite pösiga, inte för tighta till ett bra pris.
Always against the odds, one with the underdogs
Fallen har otroligt bra jeans i mitt tycke, Jamie Thomas model sitter perfekt, "normal" passform, inte baggy eller emo-tight, endast perfekt... http://www.fallenfootwear.com/ hittade inte nån bra bild, sorry, kolla länken...
Hellsinki Sneaker Freak!
LRG när d gäller denim, bra utbud på både tajta o baggy!
Edwin Nashville.
Edwin gör jävligt många modeller som jag tycker är riktigt snygga. De kan det där.
Jag ska ev köpa mig ett par A.P.C new standard så får jag se vad tycker om dem framöver fast mest letar jag efter ett par gråa jeans nu.
Forumssignatur...<br>
Mina trogna One True Saxon-jeans lämnade tyvärr in för nån månad sen. De satt sjukt bra och har hållit stilen trots flitigt användande. Jag saknar dem redan. I ren frustration har jag börjat använda det enda par jeans jag äger som jag maskintvättar, det är ett helt förkastligt beteende men de är riktigt mjuka och sköna att ha på sig.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Alkor: Vad köper du Edwin i Sverige?
Always against the odds, one with the underdogs
wörd på den!
edwin är bomben på jeans... annars diggar jag carhartts selvedge jeans åxå...
sorry att jag tog bilden från cali... skäms nästan för å göra "smygreklam" för dom... knappt jag vågar posta ju!
crucialH finns lite här å var... har för mig shelta har...
Just nu verkar det ganska tomt överallt faktiskt. Annars brukar det finnas på ganska många butiker cali, shelta, urban outfitters, red devil, zoovillage etc etc. Men som sagt det verkar ganska utplockat överallt just nu, jag har ingen aning om varför.
Forumssignatur...<br>
kan va nått jox med agenten... är ju ett relativt "nytt" märke i sverige ändå va? kommer inte direkt ihåg att det varit snack om Edwin i Sverige hur länge som helst? eller, har jag fel?
Länk till http://shelta.se/store.aspx?cid=0&bid=108 hur som... shelta rea ut vad dom hade för tillfället... å Cali skänkte nästan bort vad dom hade på sin senaste rea...
apeman: mjoo det stämmer nog ganska bra, denimnördar har väl vetat länge men för "massan" är det ju relativt nytt.
Forumssignatur...<br>
håller med alkor o ape att edwins äger.. tyvärr är jag llite för fet för mina nashvilles men de kommer en dag när de passar igen så får köra på rainbows sålänge men de är ju shortssäsong ett tag till fstås... sen vill jag ge en extra brassklapp för uniqlo eller va de heter.. snygg selvedge för 30 pund inte lika stela som edwins men bra sköna
stick the fucking flag up yer god damn ass
jo, alltså, jag visste ju att edwin inte var ett nystartat märke va, så långt är jag med. men jag mena för den svenska marknaden... eller kanske till å med den nordiska, eller rent av marknaden utanför japan? å därav kan det vara nån fnurra med agenten som gör att det inte finns så lätt att tillgå för tillfälllet... har hänt mängder av märken i det förflutna... carhartt försvann i mitten på 90 talet... stussy likaså... var ju lite andra faktorer som gjorde att de märkena drog sig tillbaka... men dom kom ju tillbaka med nya agenter till oss nordbor...
Det kan säkert vara så apeman, hoppas bara inte att det är det ;)
Forumssignatur...<br>
LRG alla dagar.
i get more pussy then panty!
Moderator
2009-09-10 21:24
Levi's 501 är det enda rätta. Annars är 1967 505:orna riktigt schysta också. Jag har faktiskt varit sugen på ett par Edwin en tid nu, någon som vet om dom har nån modell lik 501:an?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Nashville sägs vara baserad på 501:an, så jag skulle tippa på den...
Moderator
2009-09-11 11:18
Tack för tipset. Ska slänga ett öga på Nasvhvilles.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
såg att cali restockat på edwins nu.. vill ha de sen's tror ja men där hoppas vi på calirean så man kan få de för halva priset
Cheap Monday blåa (och svarta) stretch jeans är de enda som passar mig. Och tajt ska det vara annars är det ju inte råck'n'råll.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Poo: Ja de är jävla fina. Ska nog med skaffa mig ett par(på rea förhoppningsvis). Köpte de gråa ec-62orna precis på red devil, fick pröjsa en hunka mer dock. Ingen selvage men men
Forumssignatur...<br>
Jag gillar just nu mina raw selvedge jeans från Freshjive (Freshjive Hellions) annars ett par I-Jin som är riktigt sköna. Ska dock säga att pace bara är skit enligt mig. Höll inte ens för en lätt vandring.
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
Är det någon som äger ett par LVC 501 1947or som kan ge lite tips på sizeing. O ska man bada med dem direkt eller? :)
Forumssignatur...<br>
några mörkblåa carhartt jeans för tillfället typ som apeman länkade
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nudie! sjukt bra passform
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lrg playground 47
rockade mina carhartt idag... (dom jag postade innan) jävla goa alltså...
Luxirie by LRG alltid. Passar mig perfekt.
Dessa blir det nästa köp
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Mina MarySoul, sitter perfekt o ser sjukt bra ut.
Att inte fler rockar marysoul e fan konstigt.
www.myspace.com/jmellow08
pereZosOo : Dom där jeansen i mitten var dom snyggaste tjej-jeans jag sett på sjukt länge. Good taste hey!
boom ..
Tack :) De är mina favorit jeans. Jätte sköna också :D
perresossroro men de bilderna va inte dina väl?
acne hex funkar alltid. så spännande är jag.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Moderator
2009-10-05 16:28
J.Mellow P23 Sjukt feta jeans måste jag säga, ser tvärsnygga ut! Själv är dom bekvämaste mina gamla baggy Levis Engineered, nog dom skönaste jeansen jag någonsin haft. Men ska ut på jakt nu snart efter nytt mums! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Moderator
2009-10-05 20:07
2800... nja jag avstår nog
då känns de här lite värdare eftersom jag dessutom vill ha ett par svarta jeans.. men 2500:- är rätt mkt ju
hoppas på halva priset om några vecker
Att inte fler rockar marysoul e fan konstigt. Inte direkt.. vem f*n vill ha gula snören i sina jeans?
Forumssignatur...<br>
Jag håller med Alkor. De där Mary Soul ser inte allt för lockande ut med de gula snörena. Nudie "average joe" modellerna är jäklit bra faktiskt. Loosefit och sitter bekvämt. Priserna är dock jävlit varierande vilket är helt galet. Allt från 699 - 1300kr.
Keep crushin'!
Moderator
2009-10-07 22:18
Får låna tråden lite till hjälp då, ett par schyssta baggy's någon? Pris spelar inte överstor roll, men någon som kan tipsa om ett par?
time isn't wasted when you're getting wasted .
Producent
2009-10-17 19:24
Mina favoriter är ett par otvättade Levi's vintage 501:or 1947 års modell. Men är det någon som har nå tips på ett par svarta otvättade selvedge jeans? Inte för tajta och inte för baggy och inte för mycket brodyr och logotyper.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Producent
2009-10-17 20:29
^Verkar riktigt grymma. Men kostar efter det också. Finns det någon billigare variant? Edwin kanske?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
här är minna jeans ja diggar bäst nu.
Acne. Alltid Acne!
K.I.S Killaz In Suits
Ett par Julian Red totally 3D. Kan inte hitta någon vettig bild på dem, dock. Bästa jag kunde hitta var
Bästa byxorna jag haft! Har använt dem 4-5 dagar i veckan i ett och ett halvt år drygt, och först nu börjar det bli hål i grenen. Annars har de hållit riktigt bra.
Det märks att de lägger mycket energi och möda på kvalitet i sina jeans, helt klart. Den bästa passformen jag haft också, för den delen.
Nu är jag lite sugen på ett par Anti Sweden
Den norska reklambyrån Anti som ligger bakom, och allt som har med de att göra är helt fantastiskt!
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
Moderator
2009-11-02 21:34
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick