I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp inom jobb!

Övrigt - Blandat

   

2009-09-02 17:38

Hjälp inom jobb!

Sha Whoa!

11 aug - 08 började jag som truckförare på ett företag. Fick hoppa in för ngn som hade semester och de har fortsatt så sedan dess. Dem sa att jag var duktigt, tog eget initiativ och hela den skiten.. Så jag har jobbat deltid ända fram tills nu.. under den tiden så hade mina medarbetare och förman sagt att jag var nästa man att få jobb om ngn skulle gå och att det är mig dem ringer först av alla om de behövs att ngn hoppar in och så.. Men nu kommer vi till det sjuka, förra veckan blev jag informerad om att jobbet var mitt till 99.9 % och folk gratulera mig.

I söndags lämnade en kille företaget för att plugga vidare. Måndag kväll så kmr jag till jobbet och då säger förmannen att han måste snacka med mej, ok tänkte jag och följde med, han säger till mej att en kille (som sommarjobbade ca 2 mån innan jag kom dit) att han hade snackat med högsta chefen att han tyckte att han förtjänade jobbet eftersom han var här före mig och jag hade hållt med om de fullständigt om de inte hade varit för att han gick tillbaka till skolan i ett HELT jävla år :S efter den sommare kanske han jobbade 5-7 ggr och nu lite i sommras.. och de visas sig att han kanske för jobbet nu:S jag fattar ingenting, dem säger att dem inte kan göra så mkt, dem skulle kolla upp det, för om de står i lagen så måste han få jobbet:S

Hur fan kan han få det, jag menar, jag kom dit för jag ville ha jobb, han jobbade lite för att få pengar, jag e 100ggr bättre på själva jobbet och jag kan mer om de än den killen, värt att nämna att den killen e lillebror till den snubben som stack och att jag e invandrare, vet inte om dessa faktorer spelar ngn roll nu men de e fett frustrerande!

Så min fråga e om ngn vet hur lagarna kring detta funkar, finns det ngn jag kan göra, har googlat lite och sökt information men NO RESULTS!

Sry för den keffa stavningen och gramatiken men jag vaknade precis och jag har lite bråttom nu..
Tack på förhand och droppa lite svar som kanske kan hjälpa mig.. // Dzeno