Producent
2009-09-02 10:22
Min åsikt blev borttagen på Aftonbladet
Våra åsikter censureras av Aftonbladet ! Förstår inte vart min åsikt skulle vara opassande när jag skriver: "Det här är onaturligt och en pervertation av det mänskliga samhället, jag skulle klassa människor i detta tänk som psyksjuka" Ser inget fel i detta. Tydligen bröt jag mot deras regler, ser inte vart. Skrev i artikeln om Ragnar ska börja amma Länk till http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5728095.ab Skulle sedan skriva in kommentaren igen, men då har dem blockat mig så att jag inte kan skriva där igen. Verkar som Aftonbladet inte kan ta kritik, men det förstår man om en antisemtisk tidning.
Since 1984 @realgizlee // twitter
maila idioterna, riktig skvallerblaska den här aftonblaskan
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
micKillah:maila Journalisten, försök hitta andra som råkat ut för samma sak.
"Du är nog lite Ragnar" kommer snart bli ett vedertaget begrepp. hahahahahaha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sälj denna nyhet till expressen?
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
aftonbladet kränker yttrandefriheten o.O
biffko to di world
Aftonbladet har rätt att publicera och inte publicera vilka kommentarer de vill.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Och att Aftonbladet av alla tidningar skulle vara antisemitiska?
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
luthgr3n, ja. De hade en artikel på deras kultursidor som kritiserade den israreliska armén, du vet, och då är man tydligen antisemitist. Dagens sanning.
jagvillocksåhaenblog.com
Midas Ah, jag förstår, jag måste ha missat den artikeln. Ber om ursäkt till alla inblandade.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
detta har hänt flera ggr har jag hört, de vill väl ha en viss standard på kommentarer osv dock förstår jag inte varför man skulle vara psyksjuk för att amma, och du menar på att de håller på med antisemitism.
Rättshaverist...
Förstår inte grejen, "alla" tidningar gör samma sak, vill man ha 100% yttrandefrihet så får man söka sig till 4chan (och inte ens där är det helt censurfritt)
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
det verkar gå lite inflation i begrepp som Yttrandefrihet nuförtiden. Du har rätt att uttrycka din åsikt, men det är inte samma sak som att aftonbladet har skyldighet att publicera den. Du har full rätt att proklamera din åsikt upp på barrikaderna och skrik, men sitt inte å gnäll för att din kommentar blev bortrensad på AB..
"Verkar som Aftonbladet inte kan ta kritik, men det förstår man om en antisemtisk tidning." seriöst.. jag blir bara trött
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Producent
2009-09-02 20:32
sitter inte och gnäller, det är dina ord, tycker det är sjukt att att en tidning som aftonbladet kunde ta bort en sån kommentar som inte ens kom till nån skada, fanns inga svorddomar, tycker bara att det är perverterat att ens vilja amma som man. Va fan, klart vi kämpar för ett samhälle där vi alla ska ha lika rättigheter mellan könen, men detta är bara sjukt och perverterat i mänsklig aspekt att vilja amma som man. Detta är något som en psyksjuk människa skulle få för sig att göra.
det är din åsikt, och du har rätt till den. Aftonbladet har fortfarande ingen skyldighet att publicera den. Jag kan se flera anledningar till att den togs bort.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Jag gissar i att den togs bort pga den fullständigt perversa och helt onaturliga stavningen "pervertation".
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Han hade ju helt klart manboobs och det är ju alltid en början...
Om du skulle fråga en plit vad deras främsta uppgift är så svarar de, "Att gripa brottslingar". Istället för det korrekta, "Att värna medborgaren". Word MindGem
de tog bort ditt inlägg pga extrema idiotfaktorn i det.de trodde nog att du va troll o blocka dig.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Ja det är väl bra att det sker en viss rensning bland stolpskottskommentarerna på Aftonbladet och liknande sidor så man slipper få ögoncancer varje gång man skummar igenom kommentarsidorna...Synd bara att ingen tar på sig uppdraget att göra samma rensning av dina inlägg här på Whoa. Det är ju rena rama "pervertationen" ;(
Lite som att argumentera att borttagna inlägg på Whoa är censur och en intrång på din åsiktsfrihet, som någon redan påpekat så har Aftonbladet rätt att bestämma vilka kommentarer som publiceras och tas bort. Har förövrigt full förståelse för att ditt inlägg togs bort. Off-topic så är han inte först, finns flera exempel på män som har ammat, det är fysiologiskt möjligt. Vill minnas en inuit som fick ta över när mamman gick bort, var nog inte så mycket att be för ute på tundran....
Motivera gärna för mig varför ni accepterar manlig amning? Jag tycker nämligen precis micKillah att det är ytterst perverst att ens VILJA amma som man. Det är en helt annan sak om det inte finns någon annan utväg som Fredrik nämner och man är ute i typ ödemarken och måste amma sitt spädbarn annars kommer det dö eller lida av näringsbrist. Homo-föräldrar, manlig amning? Vart är världen på väg? Den lilla naturliga verklighetsförankring som finns kvar i det här samhället är ju fan på väg att försvinna totalt.
"snubben trodde han va cool för han hade en amningsstol"
Toastare
2009-09-03 15:44
Förstår också att de tog bort ditt inlägg. Ingen hade lyft på ögonbrynen om din kommentar tagits bort om det handlade om homosexuella. Din kommentar är ju dessutom förtal då du anser att Ragnar är psyksjuk. Jag kan tycka att det är konstigt, men förstår också att man av nyfikenhet (inte jämnställdhet som Aftonblaskan vinklar det hela till) kan gå med på ett expriment om män faktiskt kan få igång en bröstmjölksproduktion. Och sen när blev man antisemit för att man kritiserar Israels armé? Även om Aftonblaskan är en skittidning..
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2009-09-03 15:47
aina_spanar
Homo-föräldrar, manlig amning? Vart är världen på väg? Den lilla naturliga verklighetsförankring som finns kvar i det här samhället är ju fan på väg att försvinna totalt. Ja, för kärlek är verkligen fel och onormalt och två människor som älskar varandra borde absolut inte få barn om de inte kan få det naturligt. Och en man och en kvinna som inte lyckas få barn naturlig väg skulle heller inte få bli föräldrar... eller?
Du blir rädd för kärlek, när det finns så jävla mycket värre saker som händer i världen som man på RIKTIGT kan bli rädd över...
aina_spanar Det är inte särskilt "naturligt" att kommunicera sina åsikter via binära tal heller... Jag accepterar manlig amning därför att det såvitt jag kan se inte skadar någon på något sätt. Varför skulle jag bry mig? Dessutom har jag svårt att se hur du kan betrakta manlig amning som onaturligt då det uppenbarligen är fullt möjligt att genomföra på naturlig väg, genom medfödda biologiska förutsättningar. Män har som sagt mjölkkörtlar och bröstvårtor, vilken funktion skulle dom vara avsedda att fylla bortsett från amning?
aina_spanar, seriöst?
Homo-föräldrar, manlig amning? Vart är världen på väg? Den lilla naturliga verklighetsförankring som finns kvar i det här samhället är ju fan på väg att försvinna totalt.Homosexualitet är naturligt i den meningen att det sker i naturen, så där har du fel. Homo-föräldrar är inte heller något problem ute i naturen, eller snarare, det är en icke-fråga för dem och det borde det vara för oss också.
Frågan är varför du vill applicera sociala regler på naturen för att på så sätt legitimera det i en social miljö?
Orka sitta och pumpa 8 gånger om dagen för att bli en korrekthets-tönt som i jämlikhetens namn minsann "också kan amma", när man enkelt kan överlåta den biten till kvinnan som naturen utrustat med mkt effektivare mjölkmaskiner....
Ser inget fel i att män skulle amma och som sagt så har vi ju naturliga förutsättningar för att göra det, var är det som är sjukt och perverst? Jag skulle inte vilja göra det själv men förstår inte varför man ska spotta på dom som vill. Sen spotta på homoföräldrar... kom igen nu.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Toastare
2009-09-03 22:11
hellspawn1, det handlar ju inte om jämnställdhet.. utan är bara ett expriment.
tycker du ska lägga upp en bild på dej isjälv i Tyck-synd-om-mig tråden. ryck upp dej dom raderar alla kommentarer som inte e puttinuttiga o passande.
Producent
2009-09-04 09:54
haha, ni är fan sjuka i huvudet, hur kan ni vända om det som om jag skulle lipa om ämnet, heh, ni är inte riktigt kloka, lite svårt och uttrycka ironi och känslor på internet... jag tyckte det bara va konstigt, and no maz ... det va mesta dels som "haha, dem tog bort kommentaren, fan va löjliga dem är, *småskratt*" ungefär...
Vet inte om någon skrivit det, men OM du nu vill ta det längre, gå till Expressen. Konkurrerande tidningar, så gråter du ut med "Aftonbladet censurerar oskyldiga kommentarer" eller något.
Det är inte särskilt "naturligt" att kommunicera sina åsikter via binära tal heller... Eller att köra bil, handla mat i affärer, eller att köpa nya Nike-pjucks så fort de släpps. Det känns som om ungefär allt vi gör i livet, exkl. äta, sova, föröka oss samt dö, är tämligen ontaturligt.
"DET ÄR JU INTE NATURLIGT BUUUHUUU" är nog helt enkelt det sämsta argumentet som någonsin använts.
Look with your own eyes - See with your own mind
BountyBoo: Säger inte att just kärlek mellan samma kön är fel eller att två människor med samma kön inte skulle kunna uppfostra ett barn. Jag anser bara att vi inte borde distansera oss från det som är det viktigaste i det här livet vi lever, vilket jag anser är kärleken mellan KVINNA och MAN, och det fantastiska som endast kan uppstå genom samlag mellan de två parterna, vilket resulterar i ett BARN som jag anser ska uppfostras till största del av sina egna föräldrar, det vill säga MAMMA och PAPPA. Det ligger inte något i det eller? Dessutom har jag inte talat om att vara rädd? Jag uttryckte bara min åsikt angående en aspekt ur samhället som jag i min själ äcklas av.Demento: Snälla. Jämför inte en levande varelse, ett barn, konsekvenser av dess uppfostran, dess liv och framtid med att kommunicera digitalt över internet? Vad fan har det med saken att göra? Jag håller med dig. Mjölkkörtlarna existerar inte utan någon som helst anledning, men varför ska vi upphöra med något så etablerat som kvinnlig amning om det inte handlar om extrema förhållande? Visst, varför ska man bry sig om något som inte skadar någon? Det skadar ju inte någon när Leif-Gunnar sitter hemma och runkar åt bilder på 5 åriga thaipojkar som suger kuk. Det skadar ju inte någon så vi kan lika gärna acceptera det? Tycker man borde reagera när människor, av antagligen perversa skäl eller andra felaktiga skäl vill bryta något så etablerat och naturligt.Verbose: Ja, jag har märkt att ni gillar att märka ord. Med naturligt menar jag att det är något som uppstått och etablerats på naturlig väg som en naturlig del av våra liv. Det behöver nödvändigtvis inte ha med biologi att göra. Jag har inte forskat kring ämnet, men det kanske existerar till exempel två hanhundar som tillsammans uppfostrar sina valpar medan dom knullar varandra då och då. Jag har inte nämnt att applicera sociala regler? Jag har bara uttryckt min kritik angående något som jag anses perverst och ytterst onödigt. Vad fan snackar du om egentligen? Vad exakt har jag försökt "legitimera i en social miljö"?
d-beck: Jag har inte sagt att det är sjukt i sig att just utföra det.. jag säger att det antagligen är en pervers tanke att ens VILJA göra det från första början när det inte finns en vettig orsak. Har jag så jävla fel i det? Jag fattar faktiskt inte det... Det har funkat jävligt bra hittils trodde jag i alla fall.. Men visst.. Ni kan böga hur mycket ni vill och amma er ungar.. Håll er borta från min familj bara, den rättigheten har jag väl fortfarande kvar hoppas jag??????
Toastare
2009-09-04 12:27
aina_spanar, Tänk på hur du uttrycker dig. Jag tänker inte ge någon respons till ditt inlägg med tanke på hur du uttrycker dig i ditt sista inlägg, "Ni kan böga hur mycket ni vill" , och jag känner att det är som att diskutera att Gud inte finns med en kristen eller att rasism är fel med en nazist.
aina_spanar Ja det har funkat bra innan, men varför skulle man inte kunna göra såhär? Vill du att det ska vara förbjudet på något sätt att amma som man?
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
aina_spanar Min poäng var den att det är rätt meningslöst att sitta och babbla om vad som är naturligt eller inte, det var inte tänkt att analyseras djupare än så...Jag håller med dig. Mjölkkörtlarna existerar inte utan någon som helst anledning, men varför ska vi upphöra med något så etablerat som kvinnlig amning om det inte handlar om extrema förhållande? Mig veterligen har ingen påstått att kvinnlig amning ska upphöra...Det känns som att du gör samma tankevurpa som dom som inbillar sig att det inte kommer att knullas fram fler barn för att homosexualitet accepteras i samhället. Jag anser inte heller att man ska upphöra med kvinnlig amning när det uppenbarligen är mer praktiskt, jag tycker inte heller att det är viktigt att män har möjlighet att amma. Men jag ser inte problemet. Det jag inte förstår är varför du har så starka känslor om det här, om man bortser från att du slänger in nonsensargument som att det inte är naturligt när det som vi redan klargjort är fullt naturligt då män har mjölkkörtlar? Utöver det handlar det ju bara om vad som är den rådande samhällsnormen. Kvinnans rätt att rösta och bestämma över sitt eget liv är varken etablerad eller sedd som särskilt naturlig på många håll i världen, för att göra ännu en jämförelse som du kommer att grina över. Visst, varför ska man bry sig om något som inte skadar någon? Det skadar ju inte någon när Leif-Gunnar sitter hemma och runkar åt bilder på 5 åriga thaipojkar som suger kuk. Det skadar ju inte någon så vi kan lika gärna acceptera det? Haha och du har mage att tycka att MIN jämförelse var orimlig? Jag har inte sagt att det är sjukt i sig att just utföra det.. jag säger att det antagligen är en pervers tanke att ens VILJA göra det från första början när det inte finns en vettig orsak. Uppenbarligen ligger ju felet hos dig och i din syn på amning. Om du bara ser amning för vad det är, dvs att ge ett barn näring samtidigt som det får närhet till en förälder, så kan du väl knappast betrakta en mans önskan om att göra samma sak som "pervers"? Det känns ju nästan som att du ser amning som något sexuellt och vem fan är det då som är pervers...Men visst.. Ni kan böga hur mycket ni vill och amma er ungar.. Håll er borta från min familj bara, den rättigheten har jag väl fortfarande kvar hoppas jag?????? Haha du är så jävla klockren! Att Ragnar vill amma sitt barn förvandlas plötsligt till ett hot mot dig och din familjs rättigheter...Priceless! Jodå, jag ska om möjligt hålla mig borta från dig.
Detta var fan droppen.. Helt jävla sjukt. Har varken tid eller lust att svara på nått så hjärndött ämne som detta. Återigen genom ett jävla internetforum får jag bevisat för mig vilken typ av människor som generellt existerar i detta samhälle och det äcklar mig.. Ni äcklar mig. Det är fan på tiden att jag tar bort mitt konto och inte återkommer till detta forumet. Jag gör nog oss alla en tjänst. Bögälskande knarkare med dålig musiksmak klarar jag mig utan. Lycka till med era smutsiga liv.
Det är fan på tiden att jag tar bort mitt konto och inte återkommer till detta forumet. Jag gör nog oss alla en tjänst. Äntligen kläcker du ur dig något vettigt!
Jag hade garvat ihjäl mig om en kompis pappa berättade att han brukade amma min kompis som spädbarn. Oavsett status i gruppen innan avslöjandet kan man ju räkna med att ha degraderats till "laughing stock" på livstid efteråt.
Intressepenisen hårdnar!
Jag tror du skriver i fel tråd, det finns en tråd för detta redan "tyck synd om mig" tråden eller nått sånt.
http://www.aktivdemokrati.se/
Bögälskande knarkare med dålig musiksmak klarar jag mig utan. Haha att du inte tagit bort dig tidigare? :)
micKillah: Hur var du ironisk? Typ, "jag skriver ett jättesnyftigt inlägg om hur jag blev illa behandlad, men jag menade det inte egentligen"? Att skylla på ironi måste vara vanligaste ursäkten när man gjort bort sig, eller ryggdunkarna helt enkelt uteblev.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Menne............. cry me a river.
It's only gay if balls are touching
Stater utöver censur, inte utgivare. Stater kränker yttrandefrihet, inte tidningar. Midas, BountyBoo m.fl. Det finns mig veterligen knappast någon som hävdar att man inte får kritisera Israels armé och möjligen ett litet fåtal (trådskaparen inräknad tydligen) som skulle sträcka sig till att kalla tidningen som sådan antisemitisk. Att artikeln ni pratar om däremot anspelar på antisemitiska myter och dessutom är skriven utan någon som helst substans är hyfsat klarlagt. Kultursidan har dessutom ett halvdunkelt förflutet där man exempelvis har publicerat teckningar som helt klart varit över gränsen. Däremot är det naturligtvis onödigt att belasta en hel redaktion för att några skägg på kulturen har spårat ur... Det finns en tråd om det i Politik för den som är intresserad.
Producent
2009-09-04 17:45
Refused P28: men va fan, ännu en gång blir man missförstådd, jag skrev ironi som ett exempel, jag menar att det går inte utrycka sig väl på ett internetforum, som du ännu en gång bevisar min poäng. måste man skriva LOL varje gång man ska mena att man inte menar allvar. Mitt inlägg var menat mesta dels som ett skämt, men om ni tolkar det på annat vis då förstår jag inte vad ni gör i blandat forumet
"Bögälskande knarkare med dålig musiksmak" and proud of it!
Mer manstuttar i samhället!
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."