I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gör Mixtape Covers för en billig penning...

Övrigt - Blandat

2009-09-01 19:18

Gör Mixtape Covers för en billig penning...

Tjo, tjenna, waddup?
Tänkte lägga ut mina tjänster på några forum och börjar såklart med whoa :)

Har tröttnat på att sitta och hitta på egna titlar/teman (namnet är väl typ jobbigast lol) så jag kan lika gärna ta emot "beställningar" osv. så jag slipper använda min fantasi.
Tittat runt och kommer ta 30$, alltså runt 220 svenska kronor..hell, för att ni är svenskar tar jag 200 :)

Och för tråden ligger där den ligger så tar jag gärna emot lite kritik.

för mer bilder/info:
myspace

rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-09-01 19:21
Jag lägger bokmärke, tungt ju.
Promotor

2009-09-01 19:33
Lion-O
Då alla rappare inte sitter på en systemkamera så tvivlar jag på att de blir lika lätt att sätta ihop kundens bild, med referensbilder (som du gjort på ovanstående bilder) så det jag skulle vilja se, är hur slutresultatet blir med en "hemtagen" bild ser ut.. Som t.ex om du kanske har lust att droppa nånting du har gjort för dig själv, eller kompisar, om dom t.ex tagit bilden med mobilkamera? .. Och om jag som kund, vill ha ett omslag utan en bild på någon person, eller ens, ett fotografi i huvudtaget, hur skulle du gå tillväga? Jag tycker dina grejer som du länkat är riktigt snygga, men vill se mer (ska checka din myspace direkt efter jag postat) Sen undrar jag vad det är för font du använt på "mass destruction"... upp med tråden! Killen "verkar" ha skills! pz

2009-09-01 19:44
Först får jag tacka! :)

Och ja jag har tänkt i samma banor. Men jag tror man kan lösa det med att göra något snyggt på orginal bilden kanske?
Jag har typ precis börjat med covers så något riktigt arbete har jag inte hunnit gjort men jag tror jag kan lösa situationer som du nämde *sätter mig och övar* ;)

fonten heter "BlaxSlabXXL", vet dock inte var jag hittat den...
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-09-01 19:48
Sen ska man inte glömma att det är många DJs som söker folk som gör framsidor, då rör det sig också om kända artister
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-09-04 15:30
optimistisk

självklart blir det bättre om man har bra bilder som grund, men om kunden i detta fall väljer att skicka in en bild tagen med en sunkig mobilkamera får han ju också vänta sig ett resultat därefter... det är ganska svårt att jobba fram nåt snyggt med en grynig dålig bild från mobilkameror, och är dom så pass måna om sin "karriär" att dom väljer att betala för att få en ´snyggt omslag till sitt mixtape whatever så är dom nog lika måna att fixa fram en bild med någorlunda bra kvalitet... digitalkameror har dom flesta.
- Your Personal Designer -
Contact me For Designs
Redaktionen

2009-09-04 15:54
Det vore skoj att se originalbilderna för sig.. :)
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se