I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

HJÄLP att identifiera insekt!!

Övrigt - Blandat

Moderator

2009-08-18 18:24

HJÄLP att identifiera insekt!!

fyfan, nyss när jag satt vid datorn så kände jag att det sved till på sidan av magen, så skulle jag klia men kände att nåt krypte så jag svingade iväg fanskapet. Sen när jag skulle kolla vad det var för liten sak så känner jag absolut inte igen den :S Skulle va bra o veta vad det är för insekt och vart den "bor". katten låg ju i mitt knö nån minut innan så kan nog va den som dragit in den, men vill ju va säker att det inte är nått som bor här i huset eller så haha.

Den är ca 1 cm lång. den har en avlångkropp, typ som en geting fast mindre, och den är brun/svart överallt. den har som två "klor" "tjärtfenor" eller vafan man ska kalla det som är böjda uppåt från stjärten på den, dom e smala. den har 6 ben. Längst fram på huvudet så går det ut som 2 stycken små strån.

lite luddig förklaraing men jag försöker mitt bästa =) Har tyvärr ingen kamera att ta bild med =/.

Hoppas nån här kan ha nån idé vad det är för kryp =)

//TW