I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fenomenet att andra måste veta om att man motionerar

Övrigt - Blandat

   
Rappare

2009-08-13 12:13

Fenomenet att andra måste veta om att man motionerar

I och med msn kommentaren, facebook och twitters framväxt tycker jag se mig ett nytt beteende ta form. En hysteri om att måsta informera massorna om när man motionerar. Och jag som är intresserad av mänskligt beteende undrar således vars detta tar sin början? Det känns lite som att det är folk som man kanske inte riktigt skulle vela kalla lyckade som blivit så fanatiska kring detta. Det är som att de vill förmedla ett budskap att: "Okej, mitt liv suger men jag tränar i alla fall".

Har speciellt en tjej på MSN som en gång vänt i omkläddningsrummet och cyklat hem då hon glömt att sätta upp i sin msn kommentar att hon skulle på gymmet. Hon skrev: "Nu ska jag och träna hejdå" sen en kvart senare var hon online igen och jag bara: "Jaha det var snabbt" - "Ahh, var tvungen att komma tillbaka, glömde skriva i kommentaren".

Detta är väll ett extremfall av om något. Men vad tror ni? Är det osäkerhet som föder behovet att informera andra om sina motionsvanor? Och känner ni igen detta?

facebook.com/idiomatisk - fan page