I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nån som provat frigörande andning?

Övrigt - Blandat

   

2009-08-12 23:23

Nån som provat frigörande andning?

Jag fick höra om det av en polare för något år sen. Vi började snacka mycket om gråt och han sa att det för hans del inte gråtits på över 14 år som en konsekvens av drogmissbruk och många år på anstalter. Att det blivit som en slags spärr för honom. Nu tror jag inte att det är meningen att män ska gå runt och gråta nån gång i veckan men att vid vissa tillfällen kunna välja att visa sorg genom att gråta eller naturligt kunna göra de.

Sen började han prata om frigörande andning och jag tyckte att de mest lät som skitsnack.
Men jag blev ganska övertygad när vi sen provade och han efter ett tag bryter ihop och ligger och gråt-skriker som ett litet barn i 40 minuter. Själv blev jag skraj och fullföljde inte andningen när jag började krampa.

Jag vill prova igen, men jag känner mig inte riktigt trygg i hela grejen förrän jag har hört mig runt lite.

Så, har ni några erfarenheter av frigörande andning? Fick ni nåt resultat? Om ni provat skriv lite om erfarenheter. Pluss och minus, varningar, uppmuntran osv.