I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sverige - färja - tyskland

Övrigt - Blandat

2009-08-10 03:02

sverige - färja - tyskland

Haloojj!

De är så att jag förmodligen åker till tyskland på fredag, då vi åker bil neråt i landet och tar färja över till tyskland. Min fråga är om jag måste ha pass eller om de räcker med helt vanlig legitimation?. Vi ska bara in över dagen om de nu har någon som helst betydelse.

2009-08-10 03:54
Ett id a la körkort kommer fungera bra, annars om du har vanligt id-kort så måste det vara eu id kort, kolla om det finns eu flagga eller något eu skräp på den. Egentligen ska det fungera med vanligt id kort med då sverige är med i schengen med tyskland så det krävs ingen visum eller ens någpn passkontroll.

2009-08-10 12:54
tackar! Men jag har bara ett helt vanligt id-kort! Inge eu-jokks på det och körkort har jag inte tagit än. Kan de funka hur som helst?

2009-08-10 13:11
Jag tror att du behöver pass. Om inte, ta med det för säkerhets skull.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-10 13:23
bara de att jag har inget giltigt pass, och vill inte betala ett provisoriskt för 980kr, och vi åker inom bara någon dag.

2009-08-10 13:25
Det var illa. Du får försöka med ditt id-kort. Om de inte funkar sitter du verkligen i klistret.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-10 15:07
Jag var och pratade med dom på polisstationen, hon sa att jag inge behövde ett pass sålänge de inte blev nå trubbel där nere. Blir nog danmark istället bara för att vara på säkra sidan.

Poet

2009-08-10 15:25
50% av alla ganger jag har akt inom EU har dem begart pass.

Ha med pass eller ID, min van :)
At the gates of Eternity...

2009-08-10 15:51
mjo, ska fixa pass imorgon, hoppas bara de kommer innan fredag. Polisen bakom disken sa att hon kunde försöka ringa och påskynda pass-tillverkningen. Nu är de bara att hålla tummarna.

2009-08-10 16:56
Har aldrig behövt visa någonting alls..
Jag har ingen forumsignatur.