I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kaffe påverkar kroppen?

Övrigt - Blandat

   
Promotor

2009-08-06 13:18

Kaffe påverkar kroppen?

Hejsan! För att få det överstökat så kan jag bara inleda med självaste poängen i tråden!
På sista tiden är jag ofta sur i magen, och i behov av att "uträtta mina mänskliga behov" nr.2 ...

Jag dricker runt 30-40 koppar om dagen, men att bli sur i magen har inte förekommit speciellt ofta tills på sista tiden, då det känns som jag måste tänka efter på hur mycket jag dricker innan jag blir sur i magen!

Frågor vid sidan om..
Koffeinet har effekten att pigga upp, right? Jag har inte kännt den effekten sen jag var typ 10 år kanske.. Biter effekten på alla, eller kan kroppen vänja sig i längden? Jag kan nämligen ta 3 koppar kaffe innan läggdags, och somna 10 minuter efter sista klunken!
Andra jag sett, kan dricka 2 koppar, och sen verka ha grymt mycket överenergi! och kan knappt sitta still!

Hur mycket är acceptabelt att dricka på en dag? Vart går gränsen till ohälsosamt?

Kan även tillägga att jag dricker en hel del vatten under dagen, då jag hört att kaffe torkar ut kroppen..