I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flytta till Oslo..

Övrigt - Blandat

   

2009-08-02 18:18

Flytta till Oslo..

Japp det är de tankarna jag har och har haft ett tag nu.. Samtidigt känner jag mej inte alls sugen men min situation i Sverige är totalt ohållbar egentligen, sjukskriven med soc. Anledningen till sjukskrivningen är flera, jag hoppades att när jag blev sjukskriven att saker och ting skulle bli bättre och att jag så småningom skulle börja kunna ta upp studierna igen. Saker och ting har inte blivit bättre, min ekonomi är helt åt helvete, efter hyra och räkningar har jag oftast mindre än 1000kr att "klara" mej på, vilket lett till att jag varit tvungen att vända mej till min pappa för stöd ekonomiskt, vilket känns helt åt helvete när jag snart är 30.

Nu tänker ni väl typ att: "va fan skaffa ett jobb" eller "klart du ska flytta till oslo" ..

Ja visst det kanske är så lätt, vad vet jag. Men det känns jävligt mycket svårare, i grunden mår jag riktigt dåligt, självkänslan är i botten och tänker på självmord typ var och varannan dag så förutsättningarna att söka ett arbete samt ev. arbeta på en ny arbetsplats med massa nya människor känns inte spec optimala. Vidare har jag mina absolut bästa vänner och mina hundar här hemma som skulle kännas sjukt jobbigt att lämna, spec hundarna. Dock har jag redan ett gäng gamla polare som bor och verkar i Oslo så jag skulle ju inte vara helt ensam, boende är även det fixat om jag vill..
En annan "hake" som gör det svårt att lämna stockholm är mina studier, dessa kan jag dock i vilket fall inte uppta igen innan jag tagit igen ett antal rester men drar jag så skjuter jag utbildningen på framtiden samt att den tidigare förvärvade kunskaper kommer kännas avlägsna samt svårare att ta upp igen.

Denna tråd är för lite konkreta tips och råd vad fan jag ska göra, känner mej sjukt förvirrad och desperat. Det jag vet är att om det fortsätter som det gör nu så kommer jag nog fan ta livet av mej men detta till trots så känns det sjukt svårt att flytta iom. att jag lämnar så mycket bakom mej..
Så kära whoaiter, vad ska jag göra? :)

Har ju fattat att det är en del av er som även bor i oslo, så om ni har några tips på arbeten att söka så är jag mer än tacksam..

Peace