Yo Oslo! (ang lägenhet)
Ah, nu är det såhär.. Vi har sagt upp lägenheten vi bor i, och ska således hitta något nytt. Så det jag söker nu är ställen man kan hitta lägenheter på. Förutom finn.no då, såklart
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
vad är det för fel på finn? finns ju hur mycket som helst där
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lägg upp en annons på finn istället för söka på annonser.Det är SJUKT mycket mer värt. Det kostar pengar, men det är väldigt många som inte lägger upp annonser. Jag fick fem svar dom första två dagarna. Du slipper anstränga dig och jag kan garantera dig att du kommer få många svar. Annars har du hybel.no
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag fick mängder av svar när jag lade upp en annons på hybel för ett halvår sedan. Det kan dock ha berott på att jag i min annons drev med alla andra annonsörer på sidan. Finn känns lite mer seriöst på något vis.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Promotor
2009-07-29 01:40
Lite mycket oslo trådar på sista tiden! Vad är det som lockar?
Hårt tryck nu i Augusti då alla svenskar som gått ut gymnasiet ska in till byn för att dra ihop cash inför sitt livs resa. Det som lockar är väl främst större jobbmöjligheter än i valfri svensk brukshåla samt betydligt mycket mer pengar. Dessutom är det lättare för de flesta att anpassa sig till norskan än till danskan.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Ja, samt att det mycket konserter o annat skoj här. Men det är nog som coke sa, trycket är extra hårt nu när alla skolever ska flytta hit. Men det finns ändå mycket andrahanslägenheter. Det är bara att kriga.
Kom hit i maj/juni, pga arbetslöshet i Sverige och förstår inte varför jag inte flyttade hit tidigare. Mycket fler arbetsmöjligheter, och som sagt - lätt att tjäna ihop pengar snabbt om man är bra på att hålla i dem. Har inte påstått att det är ngt fel på finn, men alltid bra med fler alternativ. Att sätta in annons är en bra idé. Ska kolla in zett.no också.
Länk till http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5582381.ab Svenskar tar jobben i Norge
Svårt att få jobb i Sverige? Åk till Norge!
Där anställer företagen hellre svenskar än norrmän – eftersom vi jobbar mycket hårdare.
– Kunderna söker specifikt efter svenskar, säger Gry Ljøterud vid Manpower till Dagsavisen.no
Hur lång tid har ni på er? Och hur många är ni? Jag och polarn sitter i samma sits och ska ut härifrån 15e augusti sist. Vi har av nån outgrundlig anledning unnat oss lyxen att tacka nej till massa lägenheter också dom sista veckorna. Men nu börjar paniken komma, aaah!
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
Ingen annan som behöver någon som tar över en lägenhet för tre? 2 sovrum med separat vardagsrum går också bra
Jag är också ute efter boende, om ni skulle hitta något med platts över så kan ni väl hojjta till?
Behöver boende i Oslo i mitten på januari åker jag ner och söker jobb. Någon som har ngt att rekommendera ? Vad är bäst att söka först, jobb eller boende? Ska man söka jobb inan man far ner eller går det snabbt att få jobb då man väl kommer ner ?
Bostad är det knepigaste. Hittast lättast på finn.no, eller hybel.no. Jobb går väl relativt fort. Smidigaste i början är väl bemanningsföretag, men var försiktig. De är ena hala jävlar, de där vikariebyråerna. De rövknullar dig utan att blinka. Annars - ring runt, lämna in CV och ansökan till vartenda ställe du ser så ska du nog se att det löser sig. Bostad är lite knepigare, som sagt. Det gäller att ligga på! You snooze, you lose
SEX, DRUGS & AEROSOL
sweet, ska tänka på detta då jag drar ner, får väl kopiera upp en bunt CVn här hemma, reggat mig på flera sidor via bemanningsföretag, men hur mkt brukar de ta av din lön ?
Har ingen koll på hur många procent som dras. Men jag har fått emellan 115/h och 145/h, beroende på vad det är för jobb. De flesta jobben ligger nog på 115-120 eller nåt sånt, skulle jag väl chansa på. Får du fast jobb, direkt via företaget, så får du ju mer betalt sen såklart.
SEX, DRUGS & AEROSOL
Ok, men det är altså då bättre att åka ner och söka vanliga via företag istället för att åka ner och bara söka via bemanningsföretag? Någon som vet vad typ lagerjobben ligger på i timlön?
Kör bemanningsföretag först, sen via företag - eftersom att det är svårare att få "riktigt" jobb än vikarie-jobb via bemanning. Jag fick 145/h på Tullpost Globe, och 135/h på Corporate Express via Personalhuset båda två. Så, är du anställd direkt till ett lager så får du rätt bra klirr i kassan, mao
SEX, DRUGS & AEROSOL
Sweet, msste man ha truckkort då? Vad ingår i de uppgifter man gör på ett lager??? Har jobbat inom vården 10 år så jag har ingen aning haha (=
Du måste inte ha truckkort. Om du inte har det, så kommer du få packa varor på pallar och liknande. Eller som jag gjorde sist, packa ner kontorsmaterial som ska skickas iväg till kunder, sätta på etikett med adress, lägga på rullande band. Sen ringer klockan - alla går på rast. Klockan ringer igen - tillbaka till bandet. Precis som du tänker dig att hade sett ut på film. Ett riktigt jävla kneg, med andra ord.
SEX, DRUGS & AEROSOL
Låter fett nice iaf med tanke på att timlönen e väl ganska bra ?
har du nå tips på lediga positioner ?
I princip varenda bemanningsföretag har lager som kunder. Bara att prata med dem.
SEX, DRUGS & AEROSOL