I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Inte fått mina brev (I-landsproblem)

Övrigt - Blandat

   

2009-07-24 18:33

Inte fått mina brev (I-landsproblem)

Så fredag idag och löning imorgon (idag), vilket innebär 2 saker oftast:
1) göra av sig med pengar på shopping, mat, vänner etc vilket jag redan klarat av idag
2) betala räkningar - vilket jag inte kunnat göra.

Problemet är att av de räkningar som jag brukar få mellan 10 och 2 dagar innan löning har jag fått en tredjedel bara. Jag vet att jag själv satt mig i denna sits i och med att jag inte riktigt litar på autogiro på flera av räkningstyper, utan jag vill se vad det är jag betalar för, men ändå.

De räkningar som kommit fram är från min mobiloperatör och banken och kreditkortet (ännu en smart lösning för säkra pengar, köp på kreddan, sen se över pengakravet om det stämmer med dina inköp, om ej så slipper du betala genom en anmälan och någon annan får på nöten). Och det är ju bra.

Det jag saknar är; hyresavin, fackavgiften/a-kasseavgiften och eminenta csn som hjälpt mig när det var mindre bra med pengar.

Det jag dessutom saknar är: X X X X aka vem vet vem mer som gillar pengar.



Sååååå nu vänder jag mig till whoa; någon mer som varit med om liknande? Vad har jag för skydd? Hur länge ska man vänta innan man ska agera? Vad händer om inte jag får mina räkningar i tid för de deadlines som finns men jag inte kan möta? Är det verkligen jag som måste stå för kostnadena för en påminnelseavi? Är väl jag som blir våldtagen av Baltic Inkasso? Vad är fängelsestraffet för mord på en brevbärare? Förresten glöm det sista, blir ännu svårare och få breven/räkningarna.

Det jag gjort är att igår ringde jag Posten som skickade ett e-mail till lokala postkontorets chef påstod de, idag fick jag nummer till lokala brevbärarna och plinga på måndag klockan 7. Mycket till hjälp där. Finns det lagligt skydd/något mer jag kan göra rent konkret, någon som varit med om liknande, hur fick du/ni ditt/eran post?

Det är mindre kris faktiskt då något som fungerat felfritt har slutat leverera. Orka att min hyresavi ska ollas av ett brevtroll någonstans.


Dessutom är det olika företag som ska ha pengarna och därmed kan inte flera företag lyckats med bedriften och få mig en gratismånad. Jag vet att jag kan kontakta företagen specifikt och kräva ut fakturauppgifter alternativt uppskov/ny räkning fortsomfan, men alla de räkningar jag inte vet någonting om?


Q.Q give me a justin to cry against.