I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-07-23 18:27

Umeå???

Jag ska åka upp till Umeå en sväng nu på lördag.
Har ni några tips på butiker och dylikt som kan vara intressant att besöka?
Tänk musik/kläder/skor men även om det finns några små obskyra bokbutiker eller dylika ting.

2009-07-23 18:35
beror ju lite på vad du har för musiksmak och klädsmak osv

Musikaffärer som säljer cd skivor och dylikt är lättärknade Burmans musik som ligger bredvid åhlens. Garageland Records som ligger i källaren på Scharinska villan är nog dom enda.

Musikaffärer som säljer instrument är 4sound och Musikanten

Och alla klädäffärer ligger nära centrum, så du lär nog hitta igen dom flesta bara genom att gå en sväng i Umeå.

Umeå är en trevlig stad, men vet inte om det är så jätte bra shopping här

2009-07-23 19:36
Kii är ju en klädbutik som utsetts till bästa butik i sverige några år i rad, de har en del fint! Men det beror kanske på vad du har för stil. Ligger iaf på kungsgatan. Och efter det går du till Schmäck som ligger precis brevid och vilar i retromöbler och dricker bästa kaffet.
Men det känns som att de bra butikerna bara försvunnit, i up2-gallerian fanns förut Flott och Soleappeal som hade fina kläder och skor, men de har nog klappat ihop om jag inte minns fel, The Store som ligger i samma galleria har en del fina kläder, men jag kan inte lova något om killkläderna, har inte riktigt kikat så mycket där. Ett bra café, speciellt om det är bra väder, är café Göteborg, ligger på storgatan, i ett gammalt fängelse. De har en stor mysig innegård och shyssta möbler, hängmattor och madrasser att hänga på. Eller så kan man spela kubb där!

Jag ska försöka klura ut om jag missat något bra...
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"

2009-07-23 20:43
Tack för tipsen.