I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad göra när livet känns fett booring?

Övrigt - Blandat

   

2009-07-23 00:16

Vad göra när livet känns fett booring?

Hej Bullen.
Det här blir min första tråd här inne.. Ärligt talat vet jag inte riktigt vad jag vill med den, mest spy lite galla över livet och typ få något tips om vad man kan göra för att livet ska bli lite roligare.
Situationen är såhär, jag e riktigt trött på livet. Det känns som att jag gör samma saker hela tiden och kommit in i någon slags rutin, och jag hatar det. Jag vill typ, leva ett kreativt liv där jag kan vara så impulsiv jag vill (okej, realistiskt) Har ett jobb (som jag ändå e sjukt glad över att jag har) som jag har tröttnat på något otroligt, jag har jobbat där i ca 1 år nu. Jag kan lixom allt nu och känner inte att jag utvecklas något mer.

Många av mina polare vill jag typ bara spy över just nu, våra intressen går åt heeeeeeelt olika håll, och vi e inte riktigt på samma nivå längre.. Jag vet ärligt inte vad jag ska göra, jag vill inte kapa kontakten helt men dom gör mig fett sjävdestruktiv..
Framtiden.. vad ska man göra? Börjar bli fett stressad över vad jag vill göra, har typ 100 idéer och planer i huvudet men vet inte i vilken ordning/hur jag ska prioritera dom. Innan har jag tänkt att, men herregud jag e ung jag har hela livet på mig, men vill jag vänta hela livet innan jag sätter igång? Nope. Grejen e bara den att jag har så jävla svårt för att komma igång med saker. När jag väl är igång går det oftast på räls, det är just innan som allt känns omöjligt.
E sjukt trött på att bo hemma, jag älskar min familj, det gör jag verkligen, men just nu går vi bara varandra på nerverna och det är inte kul alls. Just nu e jag knappt hemma nånting alls och det känns inte alltid så roligt heller.. Jag har möjlighet till att flytta hemifrån men då måste jag vänta ääännu längre med att förverkliga mina drömmar. Vad ska man prioritera lixom?
Jag har träffat en sjukt underbar person, kreativ, impulsiv och inspirerande. Som nu försvinner härifrån ett tag. Denna person har inspirerat mig jättemycket och typ fått mig att se lite positivare på livet just nu, och det känns jättetråkigt att denne försvinner..
And so on...
jag har alldelse för många tankar i huvudet just nu som stör mig.

Så vad gör man? För att se livet från den liite ljusare sidan? Droppa gärna lite tips på hur ni gör för att känna er lite gladare när ni känner er deppiga...

D