I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det här med att lita på folk

Övrigt - Blandat

   

2009-07-15 19:49

Det här med att lita på folk

Det här med att lita på folk

Jag berättade något riktigt allvarligt för en mycket nära vän till mig som jag har känt hela mitt liv och jag ville verkligen inte att detta skulle komma ut. (det är inget viktigt här vad det handlar om). Jag fick nyligen reda på att hon sagt detta till 2 personer (som jag känner)även fast hon lovade att aldrig säga det. Jag litade verkligen på henne och det är henne jag alltid pratar med när jag behöver och mår dåligt.

Jag kommer inte ihåg hur vi kom in på det men hon sa då att hon "råkat" säga det till dem. Jag blev såklart chockad och ledsen. Själv började hon gråta och skämdes verkligen. Men det jag undrar är hur ska jag kunna lita på henne? hon sa det dessutom till TVÅ personer vid olika tillfällen och hon sa också att hon visste ju att hon inte fick säga det men ändå sa hon det. Jag känner mig jättesviken även fast jag redan förlåtit henne. Jag vill aldrig bråka med folk och om jag gör det så vill jag reda ut det med en gång, men jag kände inte för att säga allt jag känner när hon grät och jag vill helst bara glömma allt även fast jag vill skrika.

Alla gör misstag, det är jag mycket medveten om men detta skedde två gånger och dessutom var det en allvarlig sak. Jag är en person som måste prata ut när jag inte mår bra och hon kanske inte mådde bra för att inte jag gjorde det men jag skulle ändå aldrig berätta det för någon annan. Sedan jag berättade för henne så har hon heller inte frågat mig något om det eller varit särskilt intresserad, verkade inte som att hon tyckte det var något allvarligt, men för mig är det verkligen det. men då känner jag att hon verkar mer intresserad av att prata om det med andra och prata bakom ryggen på mig. Jag bryr mig inte att det var just de personerna som hon sa det till, men just att hon kunde med att säga det, två gånger när jag bett henne att inte göra det. Hon sa att dessa personer aldrig skulle säga det, men jag trodde ju inte att hon skulle göra det heller.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Ska jag låta det vara? Borde jag inte lita på henne? HAr någon av er varit med om nåt liknande förutom när ni var små? Hon är en av mina närmsta vänner men jag känner mig sviken som fan.

Sorry för lång text och kanske inte intressant för många men hoppas att iallafall någon förstod.