I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Otrohet och svek, hur går du vidare?

Övrigt - Blandat

2009-07-14 13:47

Otrohet och svek, hur går du vidare?

Bakgrund: Jag och A var tillsammans tre år, sambo i 2 år. Förlovade. Osv. Ett avbrott pga thailandsresa då han gjorde slut för han ville vara fri. VI blev tillsammans när han kom hem igen. Eller rättare sagt vi blev tillsammans under tiden han var kvar där för han sa att han inte kunde tänka på annat än mig och grät för han saknade mig osv.
Nyligen: Han gjorde slut för han visste inte om han tyckte om mig eller ej. Skyllde också på ekonomi (han betalade 1000 kronor mer i hyra varje månad, han har 3 gånger så hög lön som mig)
Nyupptäckt: Under tiden vi var tillsammans lovade han 3 olika tjejer att de var den enda, hade sex och ljög om diverse saker.

Jag har lyckats kartlägga alltihopa och har dessutom pratat och bekräftat historien med alla inblandade tjejer. Ingen av oss visste nåt om den andre. Förutom dom som visste om mig eftersom vi bodde ihop, men detta visste de inte förrän vi flyttade ihop igen. Men till dessa hade han sagt att de var de enda och att de ska ha det så fint (två av tjejerna var med i thailand) när de kommer hem. Skickade sms med 3 samtidigt som han var med 1. Ljög om förhållandet till de andra tjejerna. Enligt honom var 1 hans ex, 1 hans bästa tjejkompis och 1 en efterhängsen tjej som smsa hela tiden och han påstod att han hela tiden dissa henne. Så har han sagt till alla!

Detta är något han inte kan erkänna och vi hämnades lite genom att gå ut tillsammans.(tjejerna) Då fortsatte han, medans en gick på toa gick han bakom en och tog henne på röven samtidigt som han ögonflirtade med henne som stod mitt emot. Sen ringde han mig när alla gått hem och frågade om jag vill följa med han hem, jag sa nej, då hade han ringt nästa osv.

Jag kände när han gjorde slut att det var inga sorgligheter med det, jag är lätt på det sättet att jag kan bara gå vidare. Men när vi träffades och fick ihop hela historien så bara sprack allt. Och jag känner, hur sjutton går man vidare med sånt här?
Hur ska jag NÅNSIN kunna lita på någon igen?
Hur ska jag någonsin tro på att han verkligen inte skickar sms till alla andra tjejer (när han kanske egentligen bara smsar sin mamma)?

Har någon varit med om liknande? Hur gjorde du? Har du förlåtit honom?

För jag känner för att fly från stan och aldrig mer se honom. Men samtidigt har jag JÄVLIGT mycket på spel i min stad nu. Min salong tillexempel.

Detta är helt främmande för mig hur man kan göra så här. Och jag är inte den som öppnar mig om känslor för jag vill liksom inte bryta ihop. Så jag gör det här över nätet. Det blev mycket text men jag hoppas verkligen att det finns nån som har bra saker att säga.

Det är enligt reglerna att man inte får fokusera på sig själv, men jag behöver verkligen andras åsikter, erfarenheter, för jag kan inte komma på hur sjutton man hanterar detta?

(Inlägget ändrat av JP 2009-07-14 13:57:12)

2009-07-14 14:06
Hade han med sig två tjejer till thailand utan att de kände till varandra?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-07-14 14:14
dom två bodde på olika hotell och han sov hos dom olika nätter.
dom åkte inte dit tillsammans utan råkade bara vara där samtidigt. Eller ja, han hade sagt att han skulle vara där till dom och dom bokade nog just dit tack vare det.

2009-07-14 14:17
åh fy fan vad sneaky.
klen tröst nu kan jag tänka, men det känns ju som om du hade "tur" som blev av med honom iallafall.
hur fick du reda på allt det här?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Manager

2009-07-14 14:19
Snubben verkar vara ett riktigt praktarsel. Men alla är inte så.

Dock ska man aldrig lita på andra än sig själv egentligen, för folk är folk och folk kan få för sig saker som sårar andra. Men fan vilken fitta till snubbe.

Mitt tips är att köra på öppna relationer. Det kräver dock att du är ok med att de du har relationer med har relationer med andra. Kan du vara det existerar inte otrohet eller svartsjuka. Men det kräver att man är redo för det.
Redline!

2009-07-14 14:20
en av tjejernas bästa kompis och jag blev kompisa så så kom jag i kontakt med henne, sen tog jag själv kontakt med hon som var hans "bästa kompis" för han bjöd aldrig hem henne själv, jag ville ju träffa henne såklart.

den tredje "efterhängsna" träffade jag på gymmet och där fick man höra.

2009-07-14 14:23
Vem har sagt att du INTE ska fokusera på dig själv? Det är precis vad du ska göra. Stäng ute denna douchebagen ur ditt liv och bli självständig, lev ditt eget liv, kör på med salongen och titta aldrig den personen i ögonen igen. Ta upp dina intressen till en högre nivå och häng med dina polare.

Förstår inte ens hur den här killen kan vara intressant efter ett sådant triangeldrama? När du träffar en ny kille så ska du nog se att han får dig att känna dig trygg i relationen! Har varit med om liknande relation och dina tankar försvinner förr eller senare!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2009-07-14 14:29
Ja, som kexet säger så är det bästa att fokusera på sig själv. Du kommer säkerligen ha en turbulent tid framför dig med olika känslor som dyker upp. Det brukar gå jävligt upp och ner när ett seriöst förhållande tagit slut, speciellt när den andra har varit ett riktigt svin mot en. Mycket insikter kommer troligen slå dig när du minst anar det och det vettigaste är att ta lärdom av allt man kommer på.

Polare som man litar på och kan öppna sig för är bra att ha vid såna här tillfällen.
Redline!

2009-07-14 14:32
förlåta? är du dum eller? shuno borde ligga i en baklucka
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-14 14:37
ah. pärongpung. Jag mår helt konstigt bra av din kommentar.

killen är inte intresant längre, jag skulle aldrig få för mig att röra han igen. Och jag är inte sån som skickar massa sms och fyllegråter om honom. För jag vet verkligen att han inte är för mig. Han kommer väl förmodligen göra samma mot fler. men de är andra som kommer få lida för det nu. för jag har tappa allt vad förtroende för människan heter.

2009-07-14 17:24

Vilken osäker, omogen, hänsynslös fjant. Om du ska förlåta så ska det vara för din egen skull, för att kunna gå vidare utan att släpa på ev. hat och bitterhet.

2009-07-14 20:37
vilken keff snubbe asså.. hur fan har han fått det att hålla så länge? nackskott på såna där asså

Rappare

2009-07-14 21:26
Lät ju som direkt taget ur ett Sex and the city avsnitt typ. Fett med synd asså.

Mitt ex va otrogen. Äckligt.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-07-14 22:17
vilken jäkla lyx lirare ( no offense )

han måste ju ha dåligt samvete annars bör han gå och trilla eller något

2009-07-14 22:45
Tycker du ska gå vidare med ditt liv. Focusera på vad du har och köra på det tills du känner att du kan lite på folk igen. Kanske börja med att träffa nya vänner (som du kan lita på) sedan tänka på nästa pojkvän.
Otrogenhet är det värsta man kan göra mot/till någon(Vet inte hur man säger).
Jag har ingen personlighet

2009-07-14 23:02
Aw, otrogenhet <3

2009-07-15 14:00
Mitt ex var otrogen, sedan stack hon iväg med min bästa kompis. Sådana människor är inte värda att tänka på eller må dåligt över. Det är bara att glömma och gå vidare. Finns så många bättre där ute.

Producent

2009-07-15 14:06
enklast e ju att radera all grejer som får än att påminnas av just den personen
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2009-07-15 14:08
Någon borde ju få en medalj iaf.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2009-07-15 14:17
vid katastrofer av olika slag är det bra och prata oftast med äldre kvinnliga släktingar
eller om man har bra kontakt med äldre systrar.
Jag har börjat prata med min faster, hennes första barn dog i magen och hon fick ingen hjälp med sorgbearbetningen och har i övrigt fått en hel del käftsmällar,
hon vet lite hur man genomlider smärta och hur man kan försöka undvika nya trampminor.

undvik empatilösa fördömande idioter

Sen måste man ha saker att se fram emot,
vänner man både kan snacka med och ha ytligt kul ihop med...

prata prata prata, gråt, gråt, gråt, stäng av ha kul, gråt, prata,
stäng av och ha kul, upprepa tills det går över, går det inte naturligt uppsök terapeut men undvik piller, de skjuter bara upp problemen...

jag har nog inte kommit över det än förmodligen,
för jag tänker fortfarande lita aldrig på nån med snopp
och ge aldrig upp något för en snopp för då blir man bara utnyttjad

kram

2009-07-15 14:32
snapphona tack för bra tips!
tyvär har jag inga äldre släktingar att prata med då jag inte har någon bra kontakt med någon.
min mormor reaktion var "men då har du väl inte städat ordentligt så han blev trött på dig?"
men tack =)

2009-07-15 15:28
okej men låtsas att jag e din äldre släkting så länge om du vill :)
Manager

2009-07-15 18:59
stay away from relationships ladies and gentleman..

INGEN LEVER LYCKLIG! deal with it
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-07-15 20:52
Jag orkar inte ens läsa andra människor kommentarer, men förlovad efter två år? Ni skulle gifta er och leva lyckligt resten av era liv? Du är 21? 19 när du träffa honom om min räkning inte är helt fel. Laga en kopp kaffe och gnugga geggan ur ögonen och inse att livet är så här. Skriv inte en tråd på Whoa om vilken fet örfil du fick i ansiktet. Har du ingen blogg att skriva i? Väx upp, lär dig av skiten, gå vidare. "Har någon annan upplevt detta?" Kanske inte just detta, men alla har blivit brända. En sak att säga om Whoa är GOSH!

2009-07-15 21:03
idabambida: Du borde eventuellt ta det lilla lugna och inse att åldern inte behöver spela någon roll när det gäller förlovning och annat. Om du har en cynisk världsbild när det gäller förhållanden så fine, men försök inte pracka den på någon annan. Inlägg i stil med dina är totalt onödiga och bör inte postas på whoa, till skillnad från trådstartarens inlägg. Gosh.
Still in the bridge

2009-07-16 01:33
Clydisch: Försök inte pracka på nån optimistisk världsbild på någon annan heller. Så man ska inte posta sin åsikt, cynisk eller ej, på Whoa.nu? Uppfattat. Sist jag förstod mig på det här, så var det fritt att skriva lite vad man tyckte och tänkte om nåt. Och förlovning spelar roll, tyder på hur seriöst ett förhållande är. Även om det bara är "symbolik" år 2009 hos alla kids.

2009-07-16 13:51
jag förstår att du inte förstår.
men du vet ju inte heller hur förhållandet var oss emellan? 2 år var dessutom 3 men jag tror inte det spelar nån roll för dig.

2009-07-16 16:03
idabambida: Klart man ska posta sin åsikt, och din åsikt var ju att trådskaparen borde skaffa en blogg istället för att skriva på whoa. Så vem av oss är det som har problem med vad som bör och inte bör postas här?
Still in the bridge
Toastare

2009-07-16 17:53
Vilket jävla praktarsle! Ändå hårt för dig som bodde ihop med honom och var förlovad.

Jag var tillsammans med en snubbe när jag var 18 som hade ett förhållande samtidigt med sitt ex och vad jag vet jugglade hade 3 andra tjejer samtidigt. Då det var mitt första riktigt riktiga förhållande.. om man bortser från all puppy love... så visste inte jag hur ett förhållande skulle vara och såg inte alla självklara tecken på otrohet. Samtidigt är man ju naiv och blundar, speciellt när man är lite yngre.

Som folk sagt, ta hand om dig själv nu.. omge dig med folk som du vet ger utan att egentligen vilja ha nått tillbaka. Riktiga vänner. Hitta nya rutiner (det går snabbare än man tror) Tjata sönder dig om det hela om du känner att det är det du behöver. Ta hand om dig själv.

Lär dig av det hela. Hur det kändes i förhållandet osv. Det är ett bra varningssystem och du kommer alltid veta när du träffar på liknande killar.. och då ska du fly.
Samtidigt är världen full av killar som INTE beter sig så här, som är ärliga och ja.. normala killar helt enkelt med normala värderingar. Dessa får inte glömmas bort.

Sen klyschan, men det går över. Du kommer bygga upp dig själv igen, läka från det här och när du är stark.. ja då kommer du träffa någon som inte är en skit.. om du nu vill träffa någon.

Jag lider med dig.. och klipp kontakten, med killen och med tjejerna.. gällande en sån grej vet man aldrig vem som visste vad, vem som talar sanning.
Jag skyller allt på Emma!

2009-07-17 12:47
UtanAttTveka F21
har en del såna haggor i släkten oxå och en del gubbslem som tänker så med
försök roa dig åt att tänka på vilka plågor de gått igenom för att bli så dumma i huvudet
och funkar inte det gå till gymmet
bli förbannad!

2009-07-19 18:30
gymmet har blivit en riktigt god vän det senaste ja. och resultatet av träningen har dubblats haha. får väl se det positiva i det då.!

tack alla för pepping. det hjälper faktiskt

2009-07-19 18:43
Man lär väl sig om inte annat att lyssna till sin egen intuition, om man anar att något är fel så är det oftast det.

Inte så mycket att göra, det värsta du kan göra mot honom nu och det bästa mot dig själv är att skita i och bli lycklig och aldrig se åt den äckliga människan igen.

2009-07-19 20:12
Enligt min erfarenhet så släpper sina spärrar när man träffar någon som verkligen är rätt. Jag var tillsammans med en riktig idiot som påminner om den du just beskrev och när det tog slut tänkte jag precis som du; Hur ska jag någonsin kunna lita på någon igen?

Så kom min nuvarande sambo in i mitt liv och jag släppte alla spärrar jag hade från första dagen och nu ska vi gifta oss om några veckor.

Såhär i efterhand kan jag se tillbaka på det och undra hur fan jag vågade men det kom liksom bara automatiskt och jag är väldigt glad att jag inte lät idioten begränsa mig i mitt fortsatta liv utan honom.

2009-07-23 15:16
men jag förstår inte riktigt varför jag måste bryta med tjejerna.. jag kan ärligt talat säga att jag har då aldrig stött på så fina människor och en av dom käns som min absolut bästa vän.

2009-07-23 16:07
UtanAttTveka - En fråga: kände nån av de andra tjejerna till snubbens förehavanden?
Om de inte visste något så behöver du itne bryta med dem, men den som visste är inte nån att lita på.

Killen ska bara hålla sig borta från dig och dina förehavanden. Finns ingen anledning att förlåta honom om han inte verkligen ångrar sig (vilket han, enligt din beskrivning, inte verkar göra) och även om du förlåter honom innebär det inte att du måste ta tillbaka honom i ditt liv, vare sig som pojkvän eller ens bekant.

Förstår f.ö. exakt varför päronpungs kommentar värmde :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Moderator

2009-07-23 16:41
Nu snor jag tråden lite här..

Har varit med om ungefär samma sak. Vi var dock bara tillsammans i 7 månader, men hon hade ett barn på 2 år som jag har varit med och uppfostrat i hela hennes liv, eftersom det har gått fram och tillbaka i 3 år. Dottern började kalla mig för pappa och kunde inte sova om inte jag var i samma rum och så, och jag såg henne som mig egen dotter.
Efter 5 månader så började hon gå ut på 2 timmars promenader på kvällarna och började umgås väldigt mycket med ett gäng som jag varken har emot eller gillar.
Efter 2 månader fick min närmsta vän ett jobb på äldreomsorgen där han jobbade ihop med min barndomspolares mamma. Och hon började prata om att hennes son hade träffat en så fin tjej och att hon tyckte om henne så mycket m.m. Och då passade min polare på att fråga vad hon hette eftersom han ungefär är i hennes ålder. Så drar hon upp min flickväns namn. (och han var säker på att det var hon för hon är den ända som har det namnet i hela världen)
Men han väntade med att säga någonting till mig och började pressa henne, genom att skicka sms och kolla snett på henne när vi alla 3 umgicks. Sen så förklarade han allting för mig..
Óch då var det så att hon hade haft ett dubbelförhållande med min barndomsvän, men sagt till honom att vi hade gjort slut..

Ett par dagar efter jag hade lämnat henne så tog jag en fika med hennes syster och berättade sanningen och hennes syster sa att jag hade gjort det hon hade gjort, men hon förstod att det var hennes syster som hade gjort det för att jag hade varit med dottern varenda kväll och varit hemma hos dom..

Nu är iallafall min barndomspolare och mitt ex tillsammans, men hon försöker fortfarande sig på den här dubbelförhållande grejjen, hon stöter på mig och säger att hon saknar mig m.m.. Jag saknar henne som fan men kommer aldrig kunna förlåta eller lita på henne. Det kanske också är dottern jag saknar.

Hur ska jag göra för att glömma dom? Dom går i min skola och kommer se dom varje dag..
Följ mig på Twitter @MexxiInnuce

Och checka:http://www.innuce.nu

2009-07-24 10:26
Mabande: dom visste ingenting. EN av dom känner jag att jag inte kan lita på men hon undviker jag. dom andra är helt genuina.

Mexxi fyfan. jag lider me dig!
Toastare

2009-07-24 11:11
Veronican, exakt samma sak för mig.. och man känner verkligen när man hittat någon man kan lita på, det är ett helt annat lugn i förhållandet.

2009-07-28 11:55
så nu är det så att svinet går runt och säger att JAG och tjejerna stått i ring runt honom och mobbat honom. ??
och att JAG är den som varit otrogen.

ska man ens försöka försvara sig?
Moderator

2009-07-28 12:16
Vilka går han runt och säger det till? Dina vänner lär ju veta hur det ligger till, andra lär skita i om du har varit otrogen eller inte. Och skulle någon konfrontera dig kan du ju förklara hur det ligger till.
I övrigt är det bara att skita i det.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-07-28 12:26
han säger det till alla. vi har ju massa gemensamma. det dumma är att jag är rädd att det ska gå ut över min salong, för jag menar massa av dom är mina kunder och ja. blä!
Moderator

2009-07-28 12:40
Men vad för vänner har du egentligen? Antingen borde de känna dig bättre än så, kolla upp med dig hur det ligger till, eller skita i era privata angelägenheter. Och att låta bli att gå och klippa sig hos dig pga det, låter jävligt mycket hillbilly-folk har inget bättre att göra än skvallra-stad.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-07-28 12:42
det är nog mycket så som du säger. men det är ju inget jag kan påverka ändå.
Moderator

2009-07-28 12:49
Nej precis, så skit i det. Om de inte frågar dig om det, då kan du ju förklara hur det ligger till.

2009-07-28 22:29
jag var också med om en sådan idiot, han bedrog mig gång på gång och jag ville inte se. Han fick mig att få så stark känslor, som är så jävla svåra att få bort, och de är det fortfaranade. det gällde bara för mig att undvika honom allt det gick men När jag efter några år äntligen tog steget och bröt mig bort från honom och träffade en annan, är den killen som ja träffar lillasyster tillsammans med mitt svin till ex pojkvän! och killen och hans syster bor tillsammans, så jag tvingas träffa de och se de varje dag och sova där med de. och eftersom jag fortfarane har känslor kvar och det inte var längesen vi umgick sist så är det verkligen hårt. jag har nu börjat undvika att besöka min nuvaranade kille bara för dedt, men ja vill verkligen inte att han ska få förstöra mer för mig än vad han redan har gjort.

2009-07-28 22:31
sådan jävla slump, ibland kan man verkligen tycka att världen är liten.

Toastare

2009-07-29 09:34
scrfmf, funderat på att vara själv ett tag... och landa i dig själv? Kan nog vara bra. Är ju inte rättvist mot din nuvarande om du fortfarande har känslor för ditt ex.