I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Får polisen göra så här?

Övrigt - Blandat

   

2009-07-14 01:09

Får polisen göra så här?

I februari hände en liten grej, som jag sedan i april torskade för, fått min böter och allt. Nu i morse ringde en polis och väckte mig och sa att i samband med det där så ska jag nu i veckan in på förhör för våld mot tjänsteman. I anmälan, som jag fick i april i samband med rättegången stod det inget om våld mot tjänsteman, och frågade dom på tingsrätten och dom sa att våld inte står med i några papper alls. Anledningen till att jag då frågade är för att jag var riktigt full och inte kommer ihåg precis allt som hände, men minns att jag gjorde motstånd. Men nu till min fråga, kan dom verkligen ta in mig på förhör för det här nu? Det har gått ett bra tag och dom sa inget om det varken på förhöret jag var på då, eller i rättegången. Dom lär ju krydda på hela händelsen rejält och sätta dit mig. Måste ha svar imorgon senast eftersom jag ska dit på onsdag. Någon kunnig som kan svara eller vet vart man kan vända sig för att få tag på nån man kan fråga?