I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad har jag blivit biten/stucken av?

Övrigt - Blandat

2009-07-10 08:24

Vad har jag blivit biten/stucken av?

För några dagar sedan blev jag antingen biten eller stucken i handen när jag satt ner på en gräsmatta. Såg aldrig vad det var. Det stack till sen blev det inte så mycket mer. När jag vakna dagen efter pulserade det som fan i hela handen och turligt nog skulle jag till doktorn den dagen pga min andra hand.

Doktorn visste inte alls vad som attackerat min hand och gav mig penicillin att ta i 10 dagar. Igår när jag vakna var hela handen rund och hade ingen känsel i lillfingret och ringfingret. Doktorn sa speciellt till mig att inte trycka och klämma, men den gjorde jag ändå. Värmde en nål och gjorde ett hål och direkt forsa det bokstavligen ut var.

Så här ser min hand ut iaf. Gör sjukt jävla ont så nu har jag två händer jag inte kan använda (yippi!)

2009-07-10 08:25
ett besök till akuten kanske?
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2009-07-10 08:30
fyfan..
kan ha vart en geting faktiskt.
för 2 år sen blev en av våra artister stucken i handen under en festival o handen svullnade upp exakt likadant.
det var bara att ta vår portugisiske vän till akuten o betala eftersom han saknade sjukförsäkring..kul

2009-07-10 08:31
Skulle dragit dit om det inte varit för att jag redan har besökt läkare. Hade penicillinet inte börjat verka på 6 dagar eller om det blev värre så skulle jag dra till sjukan. Men sen de som känner mig och vet vad jag gått igenom så vet ni att jag vill hålla mig så långt borta från sjukan som möjligt.

2009-07-10 08:38
bara o hoppas penicillinet funkar då.
jag är likadan o undviker sjukan i det längsta.
får nästan hellre fula ärr än åker dit

2009-07-10 08:42
Det kan ju mycket väl varit en geting, alla reagerar ju olika på getingstick. Har du blivit stucken förr?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-07-10 10:18
Har blivit geting stucken flera gånger utan att det hänt något. Sen var det inte alls den känslan som när man blir stucken av geting. Har tom blivit stucken av bålgetingar två ggr och aldrig har jag reagerat så här. Såg inte några getingar alls där vi var.

Jag hade handen i gräset och luta mig bakåt när det hände. Är nästan helt säker på att det inte var en geting, men chansen finns iofs.

2009-07-10 10:51
svarta änkan ? :O haha

2009-07-10 11:01
Svarta änkan hade vart lite jobbigt. Det kanske var en korsspindel? De är ju lite giftiga. Eller en huggorm. Men ett ormbett hade nog synts lite mer antar jag. Det ser i vilket fall rätt illa ut.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-07-10 11:24
hur är det i övriga du, får du kallsvettningar och muskelryckningar? för i så fall kan det bara ett bett från svarta änkan... hehe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-10 11:27
vad handikappad du måste känna dig nu.

det kan ju vart vad som helst som stack dig. antagligen dör du inte.

2009-07-10 11:48
Nu slipper du sitta på handen innan du gör din bizz iaf.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-10 11:54
Empire
hahaha the stranger

2009-07-10 12:01
Doktorn sa speciellt till mig att inte trycka och klämma, men den gjorde jag ändå.

Varför gå emot doktorn? Hen sa väl det av en anledning? :P

2009-07-10 12:23
Ser ut som ett innåtväxande hårstrå vars hårsäck blivit inflammerat. Gå till närmsta vårdcentral och få en remiss till en handkirurg.

MVH

2009-07-10 12:33

gaaaah svimmar
mjao!

2009-07-10 13:48
Mamma har jobbat som sjuksköterska och är hos henne nu och tvättat och klämt. Kom lika mycket skit idag nästan och sen såg vi typ en "var-orm"som satt fast och inte följde med pappret när vi torka så vi drog loss den med pincett och nu är det ett litet hål som ser jävligt djupt ut.

JanieJones

För att trycket i handen blev värre och värre och till slut såg det ut som en mega finne och jag behövde bara trycka lite så rann allt ut och trycket försvann nästan helt efter ett tag.

2009-07-10 14:15
Varför lägger du upp dessa äckliga bilder. Tänk på dom som eventuellt äter:D
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2009-07-10 14:56
mellanöl P24
även om du nu fått pencillin så är det förmodligen nåt bredspektrumsantibiotikum då läkaren inte verkade ha en aning, jävla idiot måste jag säga, om läkaren alltså. skit i de dåliga erfarenheterna, gå till sjukan ändå!
hur mår du i övrigt, några övriga fysiska förändringar sen du blev stucken?

2009-07-10 15:01
mellis
och håll inte på å kläm! det kan bli galet infekterat om du har otur..

2009-07-10 15:09
Som baldur skrev så kan det bli infekterat. Men är du människa nog så kan du ju alltid smeta på lite handsprit, eller kroppssprit om man kan säga så:)

2009-07-10 15:22
Lacroix
problemet är att om han envisas med att klämma så gör han det med skitiga labbar, då spelar det ingen roll att han gör rent efteråt. sår ska fö. inte göras rent med någon form av spritlösning, tar död på den egna bakteriefloran och lämnar utrymme för "onda" bakterier att få fäste. tvätta ordentligt med NaCl eller kroppstempererat kranvatten (låt spola ca 2 min först). lägg sedan om såret.. mellis morsa borde ju iof kunna allt det där om hon är sjuksyrra :P

2009-07-10 15:41
Baldur

Det låter iofs väldigt logiskt. Men det är väl sunt förnuft att inte kladda med skitiga labbar på ett sår. Men personligen tycker jag handsprit funkar på det mesta som inte är av XLsize-sår. Och än har jag inte dött eller mått sämre:P

2009-07-10 15:49
Som jag skrev längre upp i tråden så jobbade mamma som sjuksköterska tills hon blev sjukpensionär. Vi har använt handskar, handsprit (ej på såret) och nu har jag massa såna tygbitar som är ned dränkta av alsollösning tejpat över. För er som undrar varför så är det för att alsollösning drar ut skit ur sår och renar.Som jag skrev längre upp i tråden så jobbade mamma som sjuksköterska tills hon blev sjukpensionär. Vi har använt handskar, handsprit och nu har jag massa såna tygbitar som är ned dränkta av alsollösning tejpat över. För er som undrar varför så är det för att alsollösning drar ut skit ur sår och renar.

2009-07-10 15:59
haha, fuck va nasty dude..

2009-07-10 16:02
lacroix
men i sånna här sammanhang är skitiga labbar = händer tvättade med tvål el händer som ej är spritade på korrekt sätt. vad bra att du inte dött! :)

mellis:
låter bra det där, vätskar det mkt så byt omläggning regelbundet.

2009-07-10 16:03
mellis:
lite ot men om nu din mamma fixade det där så ypperligt varför startade du en tråd på whoa? tycker du ska fixa en "gråta ut"-bild till den tråden som finns! ;)

2009-07-10 18:45
För jag undrar vafan det är för djur som lyckas med något sådant och lever i Sverige?

2009-07-10 18:53
måste ju varit nån spindel eller nått, sen har det väl blivit värre efter du hållt på o klämt på det.
Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt

2009-07-10 19:08
För jag undrar vafan det är för djur som lyckas med något sådant och lever i Sverige?

Mellanöl, det kan ju vara så att du fick en allergisk reaktion och det är därför det blev som det blev. Mest troligt faktiskt.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2009-07-10 19:11
måste ju varit nån spindel eller nått, sen har det väl blivit värre efter du hållt på o klämt på det.

shit, han kommer bli spindelmannen
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2009-07-10 19:13
Nej fyfan det där va de värsta, vad fan kan de ha varit för djur!?!?!??!
Ska aldrig sätta mig i gräs!!!!! =O
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-07-10 19:46

Finns iofs bara i ett litet område i USA, men betten kan bli ganska skrämmande.. =)

Necrosis (from the Greek ?e????, "dead") is the premature death of cells and living tissue. Necrosis is caused by external factors, such as infection, toxins, or trauma. This is in contrast to apoptosis, which is a naturally occurring cause of cellular death. While apoptosis often provides beneficial effects to the organism, necrosis is almost always detrimental, and can be fatal.

Cells which die due to necrosis do not usually send the same chemical signals to the immune system that cells undergoing apoptosis do. This prevents nearby phagocytes from locating and engulfing the dead cells, leading to a build up of dead tissue and cell debris at or near the site of the cell death. For this reason, it is often necessary to remove necrotic tissue surgically.
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-07-10 19:48
jag ser fan inte mellanöls bilder :<
be the change

2009-07-10 20:05
shit simbas spindel e en god hämnd leksak.

Hoppas det blir bättre med såret, ser förjävligt ut.

Moderator

2009-07-10 20:17
Uschfaen , jag som hatar allt sånt där med kryp och shit. Kommer nog aldrig gå ut mer,
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-07-10 20:24
JAG HATAR DIG SIMBA! Nu mår jag verkligen ILLA på RIKTIGT. Jag klarade hela tråden fram tills det där svarta jävla såret. Jävla idiot. Bör fan vara varning på sånna där bilder. Ska fan gå och kräkas nu!

2009-07-10 21:36

var det en sån spaghetti liknade sak du drog ut? :P

2009-07-10 23:23
tjifen P17

det där är också en brown recluse, eller liknande bett..

Det dom drar ut är en bandageliknande tråd som fyller ut hålet som blir när vävnaden dött pga necrosis.. antagligen dränkt med något också..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-07-11 00:42
Simba

okej okej, ser lagom fresh ut!

2009-07-11 01:02
denna e nasty

Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-07-11 01:05
Virtual_Sexuality P22

haha har sett den innan, sjukt go! Ser ut som det är en golfboll^^

2009-07-11 01:06
den längre versionen :D

Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-07-11 01:16
hahaha musiken i slutet XD

2009-07-11 08:50
Det känns som att den här tråde bli allt äckligare:( Vissa grejer klarar man bara inte av att kika på. haha

2009-07-11 12:21
Vill veta vad det är som bitit dig!

Hoppas du får något svar
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-07-11 12:41
Fyfan, kan inte varna innan ni lägger in såna NASTY bilder. Svimmade och spydde nästan på en och samma gång och kommer inte kunna sova på en vecka.

2009-07-11 13:00
Svarta Änkan etablerad i sverige för er som inte visste

Länk till http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1714389.svd

2009-07-11 13:08
Producent

2009-07-11 13:14
Svarta änkan gillar dunkla, varmare utrymmen där den i lugn och ro kan spinna sitt kraftiga och klibbiga nät. I Sverige hittas den ofta i garage eller på utedass.

– Man kanske ska se sig om och vara försiktig, men det är ingen spindel som attackerar utan den springer oftast sin väg,

det känns inte direkt som att det är SÄ som bitit honom iaf.

2009-07-11 13:15
Shit fan, Mellanöl, hade jag vart du så hade jag panikat fett och åkt in till akuten!
Äckliga kryp som biter äckel hål på folk! USCH!!
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt