Rak i ryggen
Jag har ganska dålig hållning, och hade gärna haft bättre hållning om det inte var så satans jobbigt att gå upprätt. Finns det några tips eller är det bara att bita i det sura äpplet?
tror det fanns någon historia om hur man sov, själv skiter jag i vilket å har en ganska tvivelaktig hållning men de funkar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men jag är orolig för att det ska bli värre, och att jag ska få ont och se riktigt för jävlig ut. Antar att det blir bättre om man börjar träna mage och rygg, men det är ju också jävligt tråkigt.
Köp en gördel ;) Eller sånt där vulkanskydd, det kanske funkar.
Toastare
2009-07-01 12:53
du sa det själv, träna mage och rygg... det är det enda.
Jag skyller allt på Emma!
sitt alltid upprätt i ryggen när du åker fordon med ryggstöd.. det hjälper mer än man tror... sträcker ut ryggen o muskler på ett normalt sätt
Fucks your life up crew Tjabo!
wordar virtual_sexuality. och cykling ar jattebra ocksa, haha, min rygg ar idealryggen numera.
Jag tycker verkligen att det är riktigt tråkigt att träna utan att få ut något utav det direkt, som när man bygger något eller cyklar någonstans. Men jag antar att det är dags att ta tag i skiten. Ska tänka på det där med rakryggad i säten också, åker ju trots allt buss varje dag.
Toastare
2009-07-01 13:20
alltså träna behöver ju inte vara den där tråkiga träningen.. utan som exhale sa, cykla eller simma funka skitbra..
Jag skyller allt på Emma!
Träna är, som så många andra säger, den enda lösningen. Det finns otroligt många olika träningsformer och de allra flesta tränar även rygg och mage. Att bara promenera stärker hela kroppen. Det handlar om att röra sig regelbundet för att må bra. Många idag likställer felaktigt träning med estetik och prestation, när det borde likställas med föda och vardagsfunktion. Att få in det som en automatisk grej att ha ryggen rak hela tiden är bra. Både när du sitter och går. Är du lång så bör du även se upp att kröka ryggen när du talar med korta människor som många har vanan att göra, det blir en rejäl belastning i längden.
Delam tange barat
Jag antar att jag helt enkelt får börja röra på mig mer än vad jag gör i nuläget. Ska bara ta tag i det också.
Specifik träning tror jag inte är nödvändigt. Det kan gå rätt snabbt att få bra hållning bara av att just försöka ha en bra hållning. I början är det jobbigt och det känns onaturligt, men efter ett tag kommer du inte förstå hur du kunde sitta/stå som du gjorde innan. Svanka upp dig, skjut bak/ned axlarna och bak/"upp" med huvudet. Gör det överdrivet under ett par sekunder då och då när du känner att du tappat hållningen, så känns det mer normalt med den korrekta hållningen.
My oral illustration be like clitoral stimulation
paodi knows the shit !
Fucks your life up crew Tjabo!
Stryk hjälper..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Börja göra rygglyft! Jag känner att jag genast blir rakare i ryggen när jag går/sitter osv efter jag har gjort ett par stycken.
sträckbänk!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Prova att gå med knogarna i marken ifall det är jobbigt att gå upprätt..
Sträck bara på dig,dans hjälper även musklerna i ryggen.
www.susei.blogg.se
Det sägs att det tar ca 100 dagar av kontinuerligt arbete för att "lära" kroppen en ny hållning. Dvs. måste du jobba med att sträcka på dig så gott du kan i ca 3 månader innan det kommer kännas som det "naturliga" att ha ryggen sträckt osv. Självklart hjälper det också att träna under tiden.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
21 dagars vaneinlärning borde nog hjälpa, gör du något i 21 dagar fastnar den vanan för livet, sägs det på flera olika håll. Testa att "dra upp gylfen" då spänner du bukmusklerna som är dom som håller upp hela ryggen.
http://www.myspace.com/murderdem
Det sägs att det tar ca 100 dagar av kontinuerligt arbete för att "lära" kroppen en ny hållning. Dvs. måste du jobba med att sträcka på dig så gott du kan i ca 3 månader innan det kommer kännas som det "naturliga" att ha ryggen sträckt osv. Det där kommer jag ju aldrig klara av.
Jag har testat att gå så "korrekt" som jag kunnat de senaste dagarna, och det är verkligen svårt att komma ihåg det. Plus att det är riktigt obekvämt för rygg och nacke, till och med jobbigt att sitta rak i bussäten.
NateW: Ja, men ryggraden är något mer komplicerad än vaneinlärning. En sån vana du pratar om är att hålla tandborsten i vänster hand när du borstar. scrotum: Ja, klart att det är jobbigt. Har man haft en viss hållning hela sitt liv är det klart det är ansträngande att ändra på det. Men jag kan lova att det blir lättare med tiden, att lära sig "komma ihåg" att sträcka på sig tar kanske 21 dagar som sagt ovan, men att få nerverna att anpassa sig till att kroppen beter sig annorlunda kommer ta mer tid.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Har dock inte haft den hela livet utan det var ju när man kom in i puberteten och a) blev cool och laidback, b) växte en hel del. Men jag har ju ändå haft dålig hållning ett bra jävla tag om man säger så, så det gör ju ingen skillnad. Jag kommer antagligen att försöka kombinera att försöka sträcka på mig samtidigt som jag rör på mig mer. Jag behöver ändå träna bort all folköl liksom.
Endevaour Att dra in bukmuskeln är det bästa sättet att få en rak hållning, vad snackar du om?
http://www.myspace.com/murderdem
jag började gå promenader varje dag å då e det viktigt att gå rak i ryggen så det gjorde jag naturligtvis å nu har jag märkt att jag alltid e rak i ryggen så du kanske ska prova gå promenader du med.
Jag tycker verkligen att det är riktigt tråkigt att träna utan att få ut något utav det direkt, Det du får ut är bättre kroppshållning. Du är 19 år och misslyckas och inse det?
Jag jobbar med ett yrke som naturligt bjuder på krämpor av alla dess slag. Rygg- & nackont är två av dem. Jag märkte att jag började anpassa min dåliga hållning när ryggen började göra som ondast. Jag kunde inte sitta annat än rätt då.
Signatur får rum här
Säg till dina polare att påminna dig om du säckar ihop... Jag hade tjej för några år sedan som jämnt påpekade min hållning, fruktansvärt irriterande men idag har jag träffat en ny tjej och har tackvare mitt ex fått mycket bättre hållning! :D
Kaneida Jag tycker verkligen att det är riktigt tråkigt att träna utan att få ut något utav det direkt , Riktigt bra förslag ni kommer med allihop. Jag lär väl köra på någon kombination av dem eller något. Har fortfarande jävligt svårt för att komma ihåg att sträcka på mig, men det där med att be kompisarna hjälpa mig är nog en bra idé.
cykling asså? jag e brevbärare och min rygg har gått från helt perfekt till helt fucked up sen ja börja fan.. måste ju dock börja träna på gym o skit säger doktorn men palla börja träna
https://soundcloud.com/invalida
Kul att i läsande stund sitter man som en daggmask :)
RATED R!
scrotum Direkt där kan dubbeltolkas, antingen att du syftade på att du inte får ut någonting alls eller som du påpekade att man inte får det direkt. Saken är att det finns ingen träning som biter på en på "direkten". Går du och gymmar dagligen så kan du se första tecknen först efter en månad ungefär, tar åratal och bygga upp kroppen, därför många tar genvägar så som steroider, just för att få resultat direkt. Människan är ett vanedjur och kroppen anpassar sig förvånansvärt snabbt, men även det tar lite tid.
Vad jag menar är att jag inte tränar över huvudtaget, förutom den ofrivilliga träningen där jag får ut någonting av det direkt såsom att cykla någonstans. Cyklingen är träningen och att komma fram är det jag får ut av det.
Jag har också jävligt dålig hållning, men pilates ska tydligen hjälpa mot det. Så jag har börjat med det och får hoppas det hjälper lite.
Jag har också funderat på att börja med pilates faktiskt. Min kära mor har en sån däringa boll, så jag får väl helt enkelt fråga henne om lite instruktioner och sätta igång.
Man behöver inte gå ner till gymmet för enklare övningar så som: armhävningar sit ups ryggresningar Gör man samtliga dessutom på pilatesbollen så tränar man en massa småmuskler då man balanserar. Pilates i övrigt är väldigt bra träning med sin egen kropp som redskap. Dessutom slipper man ansträngningen och mindre risk och skada sig. Lycka till