I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Undvika "blåsning" med postförskott?

Övrigt - Blandat

   

2009-06-27 22:25

Undvika "blåsning" med postförskott?

Vissa menar att det är okey och andra säger att du har i princip inte ens rätt att röra paketet innan du betalat. Om jag t.ex har beställt ett x-box på postförskott, kan man inte bara berätta vad man beställt och be att få kontrollera?

Eventuellt kan man ju ta med en bild eller något och förklara närgående vad det gäller, förstår inte varför det skulle kunna vara ett problem faktiskt. Jag har nämligen gjort en affär på 16 tusen, mycket pengar som står på spel vore tråkigt att komma hem och hitta en klase bananer och en tegelsten i kartongen.

Kan man kanske köra med något annat typ "Jag vill kontrollera paketet, det har varit många blåsningar på senaste tiden på just (t.ex xbox360)."

Nu gäller det en imac, och det har t.om stått på http://macworld.idg.se/ att många blir blåsa på olika macintosh datorer på blocket.

Det borde ju vara ganska förståeligt om jag berättar läget samt har med mig en print på vad det "ska" vara i paketet. Om dom inte går med på det får jag väl be dom iaf titta när jag öppnar paketet.

Jag känner mig jävligt överdrivet nojjig av mig nu, men jag hoppas ni förstår mig lite med, för ingen vill väl betala 16 tusen för ett par bananer?

Btw jag har alla uppgifter på snubben och annonsen i hand, men det är inte mycket att ha om han utger sig för att vara någon annan.

Tack på förhand!