PROJEKT cykla 56 mil
tjjoo! det är så att jag och 8 andra personer har nu planerat i 2 månader att cykla till Tjörn (västkusten) 6 juli. vi tänkte först att vi skulle ut och resa, fast de va många som inte hade pengar och möjlighet till de osv, och då var det någon som skämta om att cykla till västkusten och nu sitter vi här 10 dagar innan vi ska börja cykla haha! vi är ju inte direkt några atleter heller, några av dom som ska med röker osv så de kan ju bli lite svårt. vi hade tänkt oss att vi ska tälta på vägen i skogen. vi tar såklart med oss extra slangar, pump, reparationskit och sånt. vad tror ni om denna resa? någon som har gjort något liknande? bra/dåligt? och vi HAR BESTÄMT oss att även om de regnar ska vi köra på! :D:D
är ju inte direkt så att det kommer vara gratis..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tycker det låter som en sjukt roligt projekt. tycker du/ni ska dokumentera mycket oxå. skulle nog inte banga på nåt sånt om man hade tid & en cykel
You're misusing the word 'ho'. It's an interjection used to call attention to a destination, not an object, as in 'land ho' or 'westward ho'.
chana_masala P21 vad menar du? alltså att de kommer kosta att fixa saker?Kid_Karma vi tänkte att det skulle ta 2-3 dagar att komma dit, sedan hittar vi några finfina klippor och tältar där i kanske 4-5 dagar och sedan cykla hem igen, och de kommer bli mkt bilder också, kanske lägger upp dom och länkar någongång :D vi kommer fiska och sånt rätt mkt, men vad finns mer för roligt man kan göra under dagarna? :D
2 - 3 dagar är helt uteslutet. om man krigar på bra kommer man ungefär 10 mil på en dag. en polare cyklade sthlm - malmö på 5 dagar ensam.
AgonistMusic P21 tror faktist det inte är uteslutet vi har räknat ut att om vi cyklar 17 km/h så tar det oss 16 timmar. så vi kommer att cykla 2 timmar på morgonen, 2 timmar på förmiddagen, 2 timmar på kvällen och eventuellt 2 timmar under natten
Det är ju inte en chans att ni cyklar 56 mil på 2-3 dagar. Kom ihåg bultsax/avbitare ifall ni måste sno en cykel påvägen, ifall nån går sönder.
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01 P21 vi tar med oss extra slangar och lite snått och gott så jag tror inte vi kmr behöva att tatta en cykel ;) nej nej alltså det är 28 mil dit och 28 mil tillbaka. 28 mil på 2-3 dagar är väl inte så omöjligt?
Vet inte hur vägen ser ut, längsta jag cyklat under en dag är 6 mil, det gick på 7 timmar tror jag, inklusive två färjefärder. Det var förvisso nästan 300 meter landhöjning på vägen också så det gör en hel del, men det är väl rätt platt söderut.
Intressepenisen hårdnar!
jo vi cyklar på sverigeleden en hel del, sedan får vi hoppa av den och cykla på andra cykelvägar, fast vi har med oss gps så de ska inte bli så svårt :D
låter jävligt najs! kör på bara! super idé! fan, bedrift nog o bara få med så många polare på en sån grej!
Sword ju fler desto roligare! :D
kan inte annat än buga för prestationen. och "små-kräva" någon sorts återkoppling när resan är avklarad.
Vill verkligen veta hur detta ska gå :D Ta mycke bilder och dokumentera! Och spela in lite med kamera om ni kan :D
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
jag ska ta mer bilder än vad mitt öga någonsin skådat. och så lägger jag upp dom någonstans och länkar det! :D
en stor & bred sadel är att rekommendera för längre cykelfärder.
You're misusing the word 'ho'. It's an interjection used to call attention to a destination, not an object, as in 'land ho' or 'westward ho'.
Kid_Karma jo, de e precis de jag inte har, min sadel ser mer ut som en korv så jag antar att jag kmr få ta med mej en kudde och sitta på. och en en donut efteråt som lois i family guy säger
Ta med två bananer och lite tejp, sätt fast bananerna på styret och din resa kommer bli 10 gånger mer bekväm
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
muffman räkna med att det tar lite tid eftersom ni är så många, 2 dagar är uteslutet men runt 3-5 nånting kanske.. jag menar planerar ni att bara cykla om dagarna eller? jag och en polare fick en idé för ett antal år sen när vi befann oss ett längre tag i bracelonatrakten att cykla hem till moder svea.. vi snittatde väl en 10-12 mil om dagen men då hade vi tränat ca 3-4ggr/veckan kondition å styrka i 6 veckor innan.. ja det låter jätte seriöst men vi tränade egentligen inte för resans skull, jag bestämde mej för att haka 2 dagar innan men träningen hjälpte nog definitivt i alla fall.. det jag menar är att räkna med 1-2 dagar extra så blir det mer än upplevelse än nåt jäkla race, blir mindre disciplinerat med fler folk också tror jag, iof inget som hindrar att ni delar på er under resans gång.. lycka till i alla fall, sjukt underskattat att cykla sådär, det kommer bli skit nice!
Moderator
2009-06-26 15:43
Helt sjukt kul idé ändå , skulle vart fetare om ni orkade filma småklipp istället och la ut, får mer känsla i det då om ni ska dokumentera så att säga. Blev också jävligt sugen nu, kör hårt! :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
baldur P29 fan va kul! jojo vi kommer ju cykla när vi orkar, sedan blir det bada, fiska, partyparty och bara softa till solnedgången. det enda som kommer bli lite svårt är att en polare till oss är rätt kraftig (mkt kraftig), och han sa först att han skulle ta buss till tjörn och så skulle vi träffas där men nu säger han att han ska cykla, och de klart vi vill ha med honom men de kommer sinka oss lite tror jag.ramuz vi kommer filma mycket! vi kmr göra lite pranks under natten ex. jag har med mig blå hårfärg och en rakapparat, och så ska vi lämna en av killarna när han sover, så vi packar och sticker fast gömmer oss i närheten :D vi är väldigt väldigt nära vänner och detta har hänt förut (pranks) så den som är med i resan får resan tåla ! :D sen så kan jag ju slå vad om att jag kmr vakna med munkfrilla lr liknande, så de kmr bli en.... upplevelse haha
baldur P29 vad hade du för sadel? för min e väldigt smal ocj jag är rädd att jag inte kmr kunna sitta på några veckor efter den turen haha. vad rekommenderar du?
JUSTE! jag har en till fråga; vaccin? måste jag ta det för vi kommer ju troligtvis va ute i skogen i cirka 2 veckor. fästingvaccin lr ngt?
Not a follower, so Twitter has never been an option.
2 - 3 dagar är helt uteslutet. om man krigar på bra kommer man ungefär 10 mil på en dag. en polare cyklade sthlm - malmö på 5 dagar ensam. Löjligt! cykla i hyfsat tempo, och ta raster ibland.. ni kommer ta det på 3 dagar.. Jag cyklade 1.3 mil på 45 minuter när jag var 12-13 år.. 2 mil i timmen ska ni då lätt klara..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Alltså det där med sadel är väldigt individuellt.En bred mjuk sadel är ingen garant för att slippa ass pain... Känns sadeln du har OK nu finns det en chans att den kommer göra det under din tripp med.. Man får liksom ont i röven av alla sadlar om man sitter för länge på dom.. Sen får man väl lägga in saker som dåligt väder,blåst och att man blir lite trött på att cykla i slutet av dan?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
K-dregg jo men jag tror jag köper en såndär biltema silikonöverdrakgrejsimojjs som man trär på sadeln, och en badring som jag kan sätta mej på på kvällen hahaha
juste måste tillägga att vi som ska dit la pengar till en fet bergsprängare! så de blir ju musik på hela vägen de enda som är surt är att den behöver 4 AA och 8 D batterier! vilket går uppemot 200 kr typ! *sadface* vill ha taggande musik för cyklningen, förslag? vill ha lugn skön musik för kvällen, förslag? och andra sköna låtar? :D ........ som......jag.....ska............köpa....
låter skitsköjj! the will to death! ett måste på kvällarna! men hur har ni tänkt er att hitta dit? ^^
muffins, kör på mp3spelare då ni psyklar? kommer ju inte höra musiken genom trafik å så. sen köra portabla högtalare istället till en ipod. grymt bra ljud om man lägger en slant på dom ^^ mkt bra alternativ ;) massive, kartor, gps, fråga efter vägen? det måste ju vara det minsta problemet
((MAAD))
tjena muffins.. ni kan klara det utmarkt sa lange ni har en realistisk syn pa hur langt ni ska aka i taget, vilket ni verkar ha.. (17 km/h.) cykla inte ihjal er utan kor en dag extra, och planera vart ni ska ha paus, typ dar det finns civilisation. vatten, mat och sadant ar saklart javligt viktigt. och sa bra klader att cykla i, och gott om klader helt enkelt. jag cyklar 3 mil pa en och en halv, och da ar jag rokare och ganska otranad. (forutom nar det kommer till cykling.) baldur: hur var det med cykelvagar (& backar/berg) den strackan? (barcelona och upp alltsa..) och hur lang tid tog det er?
davve_d P23 nejdå, vi kör ju på cykelväg och då har killen den som cyklar längst fram, den e riktigt bra, en sony boombox lr ngt sånt heter den, fast vi tar även med oss portabla till ipod ;)exhale F19 aah precis, men de finns tydligen vattenstopp och så på sverigeleden där vi mestadels kommer cykla :D
jol jag tycker det låter som en skitbra idé. dunka upp med vatten och bröd och sen är det bara att köra. Supa och sånt är kanske inte en bra idé, då det för det första är tungt att bära en massa alkohol och då man för det andra inte är så grym på att cykla på bakfyllan.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Att kallade det "helt uteslutet" att cykla 28 mil på 2-3 dagar är rätt mjäkigt. Jag vet inte hur ni cyklar som inte skulle klara det på 3 dagar men jag som inte har någon direkt vana men är relativt atletisk cyklar 15 mil/dag. Sen är det ju annorlunda om man inte vill speedcykla utan bara njuta av resan och utiskten, då kan man ju ta det hur lugnt som helst. 17km/h är är ett schysst tempo, håll det.
halsont F19 jo jag vet men han trodde jag menade 56 mil på 2-3 dar inte 28 ;) och hur fan kan du cykla 15mil/dag!?!?! du måste ju ha buffed up legs!
Har inte orkat läsa allt, men MuffinsMannen; mycketr hänger på vad fu har för cykel och hur mkt du är beredd på att kämpa. Jag är motionscyklist och cyklar 10-20 mil per gång jag cyklar i en snitthastighet på ca30-35 kmh... Så visst kan dom cykla 15 mil utan problem om dagen.
Här kan ni får lite tips:
Länk till http://www.cykl.se/ Här kan ni lätt mäta er sträcka:
Länk till http://www.jogg.se/?sida=map
HELSINGBORGS IF!
muff vet inte vad man behöver för sadel, de flesta börjar säkert att göra ont men ju smalare desto värre förmodligen.. att ta en vanlig kudde kan ju funka men tror nog att man sjunker igenom den så att man likt förbannat sitter typ direkt på sadeln. testa att göra något av typ liggunderlag, klipp å klistra helt enkelt! :)
finns det någon här som skulle kunna rekommendera en fin plats i på tjörn eller någon annanstans på skärhamn, helst stora fina klippor, och inte där mycket folk brukar vara?
Ska ni spela in en porris? :S
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01 P21 swedish boys go wild! hahaha nej men, de e ju lugnare osv ju mindre folk det är
En kompis cyklade från Lund till Gibraltar. Det är ju några mil dit och det gick bra.
Skåne!
Nice spontangrej! Kör hårt och lycka till ni kommer ha askul! :)
princessleija F23 vart ligger gibraltar? :DPrinsMio P23 tack tack ;)
En polare till mig cyklade till Kina så ni ska nog kunna ta er till Tjörn.
Vikktorius P22 wow de va inte illa, va det för något speciellt syfte lr bara äventyr? _D
Endast för äventyret vill jag minnas, dom var tre stycken som gav sig av.
Vikktorius P22 de låter också väldigt roligt:D har dom några tips dom kan dela med sig för en lättare resa?
Beroende på vind och tärräng så ska klarar ni säkert runt 7 mil! Eftersom ni är en del cyklister så kan du räkna med många såstopp och en längre dag i sadeln! Jag är själv i NY nu och cyklat stora delar av USA, kom från Chicago senaste veckorna! Har gjort allt från 80km till 130km på denna resan! Rekommenderar inte att sträva efter nån speciell siffra. Nu känner jag inte till era delar av Sverige, håller mest i söder, kan tänka mig att ni får långa sträckor mellan service uppehåll och då rekommenderar jag att ni splitter upp mat till varandra och vild-campar! Snacket om sadel beror på din sittställning i övrigt, har du en mountainbike/touring ram så är jag säker på att du får en något lutande ställning och då bör du inte ha för bred sadel, kommer säkert skava! Finns mycket att lära inom touring, finns enormt mycket tips på nätet angånde det mesta! Cykla på och njut. Du lär inte hitta en bättre sätt att resa på:) www.crazyguyonabike.com www.bikeforum.net www.utsidan.com www.cykelturist.se /basti
Ni som klagar på tidsramen borde veta att många hobbycyklister cyklar vätternrundan, som är 30 mil lång. Och det tar ju inte mer än 24 timmar, har jag för mig i bakskallen.
Har en polare som cyklar till Italien atm, kommer dock inte ihåg vad han hade för tidsplan. Fast fort lär det gå för en fd fallskärmsjägare som numera jobbar som cyckelbud. Lycka till på er resa!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
baddi det är en sådan jag har
vad rekommenderas då för sadel? några av mina kompisar ska ha vanliga kärringcyklar med typ 3 växlar, är det ett misstag?