Potatis
Yo! Willys säjer färskpotatis för 0.95kr/kg och min kompis som bor någonstans säger att de säljer ockå det fast mycket billigare.. eller ah.. wzöp? varför denna billiga potatis?
Kanske är de här nya HIV-pärerna de pratar om.
Intressepenisen hårdnar!
Åk dit förfan fölr du måste ju ha det allra billigaste! även fast bensinpengarna gör att det blir dyrare!!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
En på mitt jobb bedyrade att citygross sålde för 8 öre/kilot
Moderator
2009-06-19 10:46
massor av nypotatis på marknaden, den blir rätt trist när den får ligga därför slumpas den bort. Dessutom ett schysst sätt att få in kunder i butiken, potatis för en krona kanske du köper i en butik du aldrig går till annars men det är rimligt att anta att du köper saker till dina nypotatisar.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Jobbar på en lågprisaffär. har 98öre kilot. DET ÄR SJUUUKT BILLIGT. Lidl har ju 5öre kilot DU måste ju typ köpa 10kilo för att kunna betala lol?
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
sincedayone P19 hahaha.. lol.. fett gangsta att köpa potatis för 50öre hur mycket brukar det kosta i vanliga fall? kollar inte så mycket på priserna när jag handlar ;P
Toastare
2009-06-19 15:42
Nypotatisen får alltid rekordlåga priser runt midsommar. Billgast jag sett är 0.08kr/kg på Lidl.. nu på sommaren kostar nypotatisen typ 4,90kg... den får ju billigare pris ju mer potatis som kommer och ju sämre kvalle den får senare på sommaren. Runt midsommar är ju efterfrågan rekordhög. Tyvärr har det varit ont om jordugbbar i år så de ligger ju på 40kr/litern, en bra sommar går de när till 20kr/litern runt midsommar när det finns mycket. Nu är de små och sönderegnade.. Ni måste lära er vad saker kostar. En ungdom idag har ju knappt koll på vad t.ex en liter mjölk kostar, 1 kg ost osv. Mycket priser är säsongsbesämt. Viktigt att veta när man flyttar hemifrån..
Jag skyller allt på Emma!
Potatis ligger väl i vanliga fall på 6-8kr/kg. I alla fall där jag handlar.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Toastare
2009-06-19 15:43
Purge, yes vanlig vinterpotatis ligger på det priset..
BountyBoo verkar som att jag har en del att lära (A) xD inte lätt att bo ensam som 17åring!
för det första kan priset variera på potatis kraftigt, bor du i skåne trakten får du normalt sett lite billigare poatatis pga av att merparten odlas där därav mindre kostnader. fördet andra varierar priserna på vilken storlek butiken har, en mindre butik köper mindre kvantiteter och får därmed i regel betala mer/kg. men det finns ingen butik som köper in potatis för ovanstående priser utan det hanldar om att dom sätter ett pris som dom garanterat förlorar pengar på men hoppas att det lockar kunder som samtidigt köper annat så att det jämnar ut sig.
Mabuhay!
därför det är midsommar, o det e potatis o sill o dylikt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det ar midsommar yao. men fyfan vad nice med farskpotatis. :) av nagon anledning saljer de bara typ maltesisk och cypriotisk potatis pa albert heijn i 1 kg-pasar, for typ 1.80 euro. fucking robbery.
Graffare
2009-06-19 18:39
Lidl säljer färsk potatis för 10öre/kilot
Producent
2009-06-19 20:33
Färsk potatisen på Ica nära i Kortedala kostar 12 kr kilot, det är fan rena rånet. Medans Hemköp som annars brukar vara dyrt att handla på hade de för 3.90 kilot
Since 1984 @realgizlee // twitter
micKillah P25 kortedala represent! :D hmm.. dyrt som satan!! .. Ica är överklass! nuff said! ... sen var det kul att alla stod som gamar runt potatisen! xD haha..
I Norges billigaste kedjebutik så kostar potatisen 13,9 kilot.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
På Ica kvantum så har dem ett erbjudande att om man handlar för en viss summa...så får man köpa färsk potatis för 5 öre kilot=) det tycker jag är rimligt;) De e ju så jäääävla gott!!!
svaret är enkelt. det stavas: L O C K P R I S. butiken förlorar på att sälja potatisen, men tjänar igen det på att folk som åker dit handlar för minst 500 när de ändå är där. ungefär samma som när dom säljer godis för 2.90 fast inköpspriset ligger långt över det. nån har säkert sagt det, men det skiter jag i.
cry me a river! --> thcrew
Moderator
2009-06-20 00:44
Joda har helt rätt liksom, normal pris borde ligga på 5,90 ungefär för att affärer ens ska tjäna någonting på att sälja den. Också att affärerna runtom i städerna pressar ner varandra, men lockpris är det.
time isn't wasted when you're getting wasted .
va bittra folk e... jag e superlycklig över att få tag på billig färskpotatis
Turken på hörnan kostar bara 5öre kg
B
Det folk missar är man får bara handla 3kg/kund och endast ifall man handlat för över 200kr. på willys här i stan iaf.
Moderator
2009-06-20 21:42
Är nog bara på Willys isåfall, på Ica Maxi får du handla så mycket du vill.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Ica Maxi här hemma har för 1 öre/kg, fast man måste handla för 200 kr för att få köpa det så billigt och sen får man max köpa 3 kg.
exakt. lidl har väl att man får köpa det för 9öre/kg om man handlar för minst 300kr och max 3kg/person. vilket blir mer då att man handlar för 300kr så får man 3kg potatis på köpet. eller cyklar jag i sidleds nu?
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Toastare
2009-06-22 15:46
Inte på köpet, men för 27 öre ;)
Toastare
2009-06-22 15:47
så då blir det 50 öre..
aha okej. har bara sett reklamen på tv och då kunde man läsa det finstilta lite snabbt vilket jag förstog som jag skrev ovan :)
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!