I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Khakis = Chinos ?

Övrigt - Blandat

2009-06-17 02:32

Khakis = Chinos ?

Jag ser att alla i Sverige har på sig denna bögiga version utav khakis. Förutom det faktum att svenskar köper mindre storlekar och drar byxorna upp i rövhålet så tycker jag att dom här chinos ser ut som original ben davis/dockers khakis man rockade med converse chucks back in the 90s...

Är det samma sorts byxor eller är det två olika stilar?

PS: Jag har bärt på khaki suits i flera år, där det fortfarande är en legendarisk soldat uniform. Tycker nästan det är kränkande att se hur folk bär dom här i Sverige, fyfan

2009-06-17 17:58
tyvärr säger du fel, khakis finns inte khaki är hindi och betyder damm/jordfärg,chinos är byxorna och khaki är färgen,men klart finns det olika modeller och färger. -orkar inte skriva så noga så hoppas du fattar :P
"
Ja jag tycker ändå att moderaterna har skött sig bättre än väntat vi har ju till och med kvar facken, mänskliga rättigheter osv.
"- RenegadeHard

2009-06-17 17:59
btw.. http://www.justfuckinggoogleit.com :D
"
Ja jag tycker ändå att moderaterna har skött sig bättre än väntat vi har ju till och med kvar facken, mänskliga rättigheter osv.
"- RenegadeHard

2009-06-17 20:33
OK jag letar inte efter ett tekniskt wikipedia svar men tack ändån... vill veta vilken uppfattningen svenskar har utav byxorna -- anser dom att det är khakis eller inte

2009-06-18 09:52
Jag förstår inte riktigt vart du vill komma, vadå anser svenskarna att det är khakis?
De anser väl att det är chinos...

Om de menar om de försöker efterliknade den amerikanska västkusten med sina chinos så - Nej.
De svenskar som har ben davis eller dickies försöker nog det men majoriteten har inte de märkena. Chinos är ju jävligt vanligt nu - i alla stilar.
Forumssignatur...<br>

2009-06-22 14:46
PS. Khaki suit är ju sjukt fult. Ända ursäkten att komma undan med än, är att man är uppvuxen på Calis gator, och även då är det ganska fult.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.