I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Otrohet, ta sig igenom det? Berätta!

Övrigt - Blandat

2009-06-09 09:02

Otrohet, ta sig igenom det? Berätta!

Ok, jag skulle vilja höra berättelser från er där er partner har varit otrogen och ni faktiskt har tagit er igenom det och kommit över det och fortfarande är ett par...hit me!

(Inlägget ändrat av Rachel 2009-06-09 18:39:14)

it wasn´t me

2009-06-09 09:08
Finns det verkligen,Är inte det bara en myt som gud?
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det

2009-06-09 09:17
Det är det jag vill ta reda på
it wasn´t me

2009-06-09 10:10
Klart att det finns, om du kan acceptera, förlåta och lita på honom såpass att du inte tror han kommer stoppa kuken i någon annan, nästa gång han är sugen. Vilket är jävligt svårt för vissa. (Om det nu är din kille som vart otrogen.)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-09 10:11
I mina tonår lät jag en tjej vara otrogen mot mig upprepade gånger, något jag ångrar bittert idag.
Det finns ingen ursäkt för otrohet... ingen.

2009-06-09 10:14
Jag vill nämligen veta eftersom min kille har varit otrogen mot mig och jag har bestämt mig för att ge det här förhållandet en chans till. Vi bor inte i samma stad och jag har varit rätt osäker på mina känslor för honom och det har han nog märkt så jag antar att det fick honom att söka sig till någon annan. Men han säger att han verkligen ångrar sig och är helt säker på att det är mig och ingen annan han vill vara med. Jag antar att alla kan göra misstag men kan man förlåta ett misstag i den här storleken? Kan folk ändras och inte göra om det?
it wasn´t me

2009-06-09 10:18
Jag har svårt att tro det, men jag känner inte din pojkvän.
Men känner du att du vill ge det en chans till så finns det ju inget som stoppar dig.

Det verkar dock som att du tar på dig skulden genom att säga att din osäkerhet drev honom mot andra kvinnor. Det är inte ditt fel, det är han som inte visar någon respekt.

2009-06-09 10:25
En exakt word på Louder

I mina tonår lät jag en tjej vara otrogen mot mig upprepade gånger, något jag ångrar bittert idag.
Det finns ingen ursäkt för otrohet... ingen.

...ingen kvinna är ovärderlig, man ska ta hand om den man har, men otrohet går inte att förlåta.
Moderator

2009-06-09 10:32

Det verkar dock som att du tar på dig skulden genom att säga att din osäkerhet drev honom mot andra kvinnor. Det är inte ditt fel, det är han som inte visar någon respekt.

Word på det.

I övrigt förstår jag inte riktigt varför just otrohet ska vara det allra värsta man kan göra mot någon i ett förhållande. Kan du förlåta, glömma och lita på att han aldrig kommer göra om det så ska det väl fungera att fortsätta.
En gång otrogen alltid otrogen tror jag inte ett dugg på, det varierar nog från person till person.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-06-09 10:48
KaptenKrok

Även om det var i yngre år så lyckades min erfarenhet med att bli förlåten, och sedan göra om det igen några månader senare. Vill man vara med någon så är man inte med någon annan (jag vet inte vad ni räknar som otrohet, jag snackar raw sexXx) utan att det är överenskommet (finns ju öppna förhållanden och liknande).
Moderator

2009-06-09 11:06
Vill man vara med någon så är man inte med någon annan

Det är så det borde vara, men det betyder inte att det alltid är så. Människor gör misstag, även så pass stora, och då får man se om man kan lösa det eller inte.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-06-09 11:13
KaptenKrok

Det är sant, bara mina erfarenheter som är sneda kanske.

2009-06-09 11:58
Vad du än får för dig så är din partners otrohet aldrig ditt fel. Du kanske kan komma över det, du kanske inte gör det, men du ska inte ta någon skuld för det han/hon gjorde mot dig. Det är inte synd om honom som var osäker på dig. Det är synd om dig eftersom han tog ut sin osäkerhet på dig.

Om du litar på honom igen, om du känner att du kan glömma det han har gjort, och om du kan förlåta honom för det, så försök igen. Det är svårt att ta och ge råd i såna situationer, för det finns ingen annan i er relation än just ni två. Det finns ingen som känner era känslor, även om man har varit i samma situation, så det enda du egentligen kan göra är att lyssna på dina egna känslor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-09 12:16
jag skulle aldrig förlåta..nevah!
skulle min brud vara med någon annan skulle det vara hej då, fuck off, *vink vink* och ingen kontakt överhuvudtaget i efterhand!

but hey, that's me!
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2009-06-09 12:17
Självklart kan man ta sig igenom det. Alla fall är ju unika och inget händer under samma omständigheter. Det är bara du och din partner som är i erat förhållande och bara ni som kan få det att funka.

Min bästa vän var i ett förhållande under några år och på slutet blev det knackigare och knackigare. De bodde i olika städer och allt var helt enkelt ganska struligt. Efter 4 år ihop gjorde de slut och vid det laget hade både han och hon varit otrogna var sin gång. För ett år sen, dvs två år senare, började de ses igen och är tillsammans igen. Och allt är tipptopp.

Så såklart GÅR det. Men det är som sagt bara era omständigheter och villkor som kan svara på det!
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2009-06-09 12:32
QteePie

jag har varit rätt osäker på mina känslor för honom och det har han nog märkt så jag antar att det fick honom att söka sig till någon annan.

Fast vad säger egentligen detta om honom, snarare än att du varit osäker?
Rappare

2009-06-09 12:42
Vet inte om man kan räkna det som otrohet. Men iallafall.

Jag och mitt ex. Typ bästa tjejen jag träffat. Tänker på henne lite då och då faktiskt. Mest för att vårat sex, va enligt mig, helt awesome. Hursom.

Allt började med att Jag och hon var på en fest hos en polare. Med massa folk från min klass. Sen sitter jag i soffan medans bruden lär känna andra brudar på festen typ. Så kommer en tjej från min klass och sätter sig i mitt knä. Jag tyckte det va chill, men i efterhand så var det ju inte så smart. Tog typ 2min sen så hade min brud hört att jag och min klasspolare satt o strulade. Vilket inte var fallet. Vi satt och chillade bara. Så min flickvän kommer fram och ger mig en dagsedel i ansiktet som heter duga.

Kan notera att hon har svart bälte i karate.

Det ordnade upp sig iallafall. Sen typ två veckor senare drog vi på krogen tillsammans med en polare. Hade det astrevligt. Aldrig varit så kär förut. Så iallafall så börjar bruden snacka med nån snubbe, som jag trodde va hennes klasskompis. Så jag brydde mig inte mer om det. Sen var ja tvungen att springa på muggen. Kommer tillbaka från muggen, och vad ser jag? Hon står ju och hånglar med den snubben. Jag blir fly förbannad, börjar tillochmed gråta för att jag är så arg. Sen gjorde jag slut med henne.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-06-09 13:20
Det finns ju beteenden som driver killen/tjejen till nån annan.. Att säga att det ALDRIG är den trognas fel är ju att blunda lite tycker jag.. Har en polare vars flickvän i princip "satte lås på fittan", det funkade ett tag o min polare va knäckt men förstod ändå vibben o accepterade det MEN när låset sen rostar igen så e det lätt hänt att man tittar in i en annan dörr istället..

Säger inte att det e rätt men man måste förstå att man e två i ett förhållande o troligtvis så är ni båda delaktiga i den enes otrohet
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-06-09 13:29
Det är klart att en otrohet uppkommer av olika anledningar. Men den ena partnerns osäkerhet ska inte leda till den andres otrohet, det var snarare så jag menade. Sen finns det lika många förklaringar och ursäkter som det finns otroheter, och visst kan man analysera händelsen utifrån olika perspektiv, men det förändrar inte det som har hänt.

2009-06-09 15:05
Well till historien hör ju också att han hörde massor med grejer om mig och en annan kille, som stämde till viss grad, vi hängde osv och killen i fråga var intresserad av mig. Så det gjorde honom ännu mer osäker på vad jag verkligen kände och ville för honom. Det rättfärdigar inte hans otrohet på något vis men det gör det lite enklare att förstå.

Hur som helst så är det skönt att höra att vissa faktiskt säger att man kan göra misstag och att bara för att han har gjort det 1 gång så gör han det inte igen. För det är ju olika från situation till situation. Tack KaptenKrok P23 , aniii och flaaajjest F22
it wasn´t me
Moderator

2009-06-09 15:29
Varsågod :)
Kan det lugna dig mer så kan jag säga att jag har varit otrogen en gång. Med ångesten som kom efter det tvivlar jag på att jag någonsin skulle kunna vara det igen. Förhoppningsvis gäller samma sak för honom.

2009-06-09 18:33
att ta sig igenom Orohet kan va rätt svårt... varför är du orolig?

2009-06-09 21:42
Jag har själv vart otrogen mot min flickvän en gång, största misstaget i mitt liv.
För att göra det ännu värre så var det ju med hennes bästa kompis..
Vi gjorde slut i ungefär en månad, och dom säger ju: Man vet inte vad man har, förän man förlorat det.. Och det stämmer, verkligen.
Men hey, det har nu gått..ska vi se...7 månader sen dess, idag är vi förlovade och allt är som det ska igen, skulle aldrig kunna göra om det mot henne.

Just my 2 cent's, vill du veta mer så hör av dig ! Chiao.
http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,1104598,00.html<br>
Redaktionen

2009-06-11 14:47
Skulle aldrig kunna förlåta det.. Det är kanske inte säkert att personen skulle vara otrogen igen. Men har han/hon tagit det steget kan man inte va mycket värd för den personen.

Nej. Skulle aldrig förlåta.
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2009-06-11 17:14
gillar uttrycket "en gång är ingen gång, men två gånger är två gånger för mycket", samt att man oftast förtjänar en andra chans..

personligen förlåter jag inte en sådan handling tillräckligt för att förlita mig på det sättet till den människan igen och älska henne, men har den människan haft en sådan plats i mitt hjärta kommer jag nog att ställa upp om hon behöver min hjälp..

är man lite äldre ska man ha lärt sig att visa den respekten mot sin partner.. förr i livet gjorde alla misstag och i tonåren anser jag inte att det är en lika stor "synd"..

könsorganen är för fan till för att användas för fan!!

2009-06-11 18:06
Jag skulle aldrig kunna förlåta hon eller mig själv om hon var otrogen..!

Fattar inte varför man är det, hoppas alla som varit de lär sig en läxa och har djup ångest över de, för de är de minsta ni förtjänar...!

Toastare

2009-06-11 22:42
Finns verkligen ingen, ingen ursäkt för det.. skulle aldrig förlåta det, skulle aldrig kunna vara det själv.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2009-06-11 22:45
jag har varit rätt osäker på mina känslor för honom och det har han nog märkt så jag antar att det fick honom att söka sig till någon annan.

Tyvärr saknar ju ert förhållande de två största grundpelarna: Kommunikation och tillit.

och söker han sig så lätt till någon annan, vad händer när förhållandet djupnar och ni stöter på riktiga problem som måste tas itu med?
Jag skyller allt på Emma!
Poet

2009-06-12 01:44
Tankte skriva liknade grej som Bounty gjorde, sa jag co-signar pa den istallet.
At the gates of Eternity...

2009-06-12 02:58
Hej jag hoppas att din soppa löser sig för er, dig men framförallt din partners skull. Som notoriskt otrogen man ( ett faktum jag skäms över, lever som singel nu för att komma till grund men mina relationsproblem) kan jag bara säga att otrohet allt som oftast grundar sig i en enorm osäkerhet hos personen som avviker från normen och diverse oskrivna regler gällande tvåsamhet.

Finns många bra nedplitade poänger genom hela tråden. För mig har det ofta handlat om , som T2dafuckin nosade på ovanför , ett bekräftelsebehov som saknats i relationen. Konflikter eller rädsla för dessa som lett till en allt för infekterad stämning såväl fysiskt som mentalt och i sin tur utmynnat i snedsteg (exempelvis).

Dessa sk snedsteg säger ofta väldigt lite om vad den otrogna känner för sin partner rent emotionellt vilket inte kan ses som en ursäkt men möjligtvis en förklaring på ett eller annat sätt. Som någon annan påpekade så är varje fall unikt och det är förmodligen upp till dig just nu att avväga vilket nästa steg kan bli.

Att trivialisera din problemställning genom att säga att otrohet är oförlåtligt anser jag enbart banalt men det grundar sig enbart i min egen erfarenhet av ämnet. Jag skulle aldrig rättfärdiga otrohet men vet personligen att det ofta ligger något djupare bakom än enbart egoistiskt tänkade. Att medvetet såra någon man älskar och stå till svars för detta i ånger är inget jag skulle önska min värsta fiende.

Slutligen hoppas jag att du och din partner tar er igenom detta på ett sätt som slutgiltigt resulterar i bådas bästa möjliga välmående. Oavsett relation.
It´s all about Don W Miami!

2009-06-12 06:59
BountyBoo F29 Har redan sagt det.
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det
Moderator

2009-06-12 15:18
Jag tyckte Miami sa det ganska bra.

2009-06-12 15:38
Jag skulle aldrig förlåta otrohet!
Jag har sagt till alla jag varit tillsammans med att om de vill ha sex med någon annan så är det helt ok för mig. För i så fall är det inte mig de vill ha ändå.
Men kom för fan och gör slut först eller ha lite "stake" och våga säg att du vill vara med andra istället för att gå bakom ryggen på mig. Om de sa det face to face och var ärliga så skulle det vara lungt, men om de gick bakom ryggen på mig så skulle jag förmodligen få sitta för drop.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Groupie

2009-06-13 05:21
Jag vill nämligen veta eftersom min kille har varit otrogen mot mig och jag har bestämt mig för att ge det här förhållandet en chans till. Vi bor inte i samma stad och jag har varit rätt osäker på mina känslor för honom och det har han nog märkt så jag antar att det fick honom att söka sig till någon annan. Men han säger att han verkligen ångrar sig och är helt säker på att det är mig och ingen annan han vill vara med. Jag antar att alla kan göra misstag men kan man förlåta ett misstag i den här storleken? Kan folk ändras och inte göra om det?

Vem begår felet här egentligen. Inte han iaf imo!
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Groupie

2009-06-13 05:25
Vad du än får för dig så är din partners otrohet aldrig ditt fel. Du kanske kan komma över det, du kanske inte gör det, men du ska inte ta någon skuld för det han/hon gjorde mot dig. Det är inte synd om honom som var osäker på dig. Det är synd om dig eftersom han tog ut sin osäkerhet på dig.

Om du litar på honom igen, om du känner att du kan glömma det han har gjort, och om du kan förlåta honom för det, så försök igen. Det är svårt att ta och ge råd i såna situationer, för det finns ingen annan i er relation än just ni två. Det finns ingen som känner era känslor, även om man har varit i samma situation, så det enda du egentligen kan göra är att lyssna på dina egna känslor.

Tack Bullen då vet vi.

2009-06-13 13:16
Lepra - säg att jag är ute och kör bil på motorvägen i 110 km/h. Jag kommer ikapp dig som kör i 100 km/h. Istället för att köra om dig kör jag in i dig. Vems är felet?
It's only gay if balls are touching

2009-06-13 15:42
mitt ex nuppade med några snubbar.. dum som jag är tog jag tillbaka henne några gånger, men icke nu! Nu har jag min älskling som jag älskar! :)
bla.
Groupie

2009-06-13 17:06

2009-06-13 20:23
Finns ingen anledning att vara med någon som är så illojal..
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-06-13 23:45
QteePie: Skumt att du tackar personer som skriver att otrohet kan förlåtas. Jag skulle snarare misstänka att personer som skrivit så själva varit otrogna.

Moderator

2009-06-14 13:09
CapKillah Varför är det dumt att lita på de som faktiskt har erfarenhet av ämnet? Istället för folk som rider runt och stolt proklamerar att "Jag skulle minsann ALDRIG kunna vara otrogen".

2009-06-14 23:43
KaptenKrok: För att trohet handlar just om att kunna LITA på någon. Jag litar mer på en som aldrig varit otrogen än en som varit det... tills motsatsen bevisats.
Att trådskaparen hyllar er otrogna (jävlar) tyder väl bara på att hon vill kunna få det bra igen med den som bedragit henne. En kompis ville samma sak när hans tjej gjort bort sig ett par gånger. Men han verkade aldrig bli mentalt återställd, så det slutade med att han klippte sönder deras ringar så att dom aldrig skulle gå att använda igen och separerade för gått(?). Man kan inte ha nån i koppel och hur kul är det att få ont i magen varje gång ens partner ska träffa polarna/ut och dansa/ta en öl/whatever?

Jag tycker iallafall att det ska riktigt mycket till för att man ska jobba på att bygga upp förhållandet igen (barn, långvarigt, mm). Mitt tips till alla som blivit bedragna är att ge igen, dubbelt upp. Vill sedan den som startat karusellen återställa harmonin i förhållandet så kanske det kan vara värt ett försök. Men jag tror inte att det är många som klarar av att få smaka på sin egen medicin.

2009-06-15 00:00
Jag har varit otrogen många gånger. Sagt att jag aldrig ska göra om det igen och gjort om det direkt. Ångrat mig och inte gjort det igen. Tjejer har varit otrogna mot mig också. Livet funkar så. Så länge man kan vara öppna mot varann och man har en fungerande kommunikation kan man också lita på varann och ta sig igenom sådant. För mig spelar det ingen roll om tjejen har varit otrogen innan eller inte, för det kan alltid hända igen (även för den som aldrig varit det innan).. Och ärligt talat skiljer sig fall från fall men i vissa fall är skammen efter att ha varit otrogen tusen gånger jobbigare än när någon är otrogen mot en. Kommunikationen är viktigast.

Va e grejen med att döma folk. CapKillah, som om du inte kan göra misstag? Alla situationer är olika och alla kan ändras, vissa gör det inte, vissa gör det. Och folk som aldrig varit otrogna innan kan bli större svin än en själv.

2009-06-15 00:18
easyskanking: Okej, jag kanske vräker ur mig ord till okända på nätet, men kan i verkligheten ha kompisar som gjort värre saker mot sina partners än er, så jag dömmer ingen i den meningen. Skriver bara vad jag tycker i frågan. Sen gör jag lika många misstag, om inte fler, som andra. Men just otrohet är ett svårt ämne för mig. Det kanske handlar om att jag inte byter partner lika ofta som andra gör. Jag försöker kanske inbilla mig att jag är värd mer än vad den tjej som gillar mig tycker. Jag kanske bara är som ett vanligt trosbyte för henne, medans jag ser henne som en tatuering som ska vara med mig i vilket väder det än är. Förstår du vad jag menar?

Läste igenom tråden lite (har inte läst allt) och såg t ex att KaptenKrok skrev "I övrigt förstår jag inte riktigt varför just otrohet ska vara det allra värsta man kan göra mot någon i ett förhållande."
Vill någon göra mig riktigt illa så skulle jag rekommendera otrohet. Då gör det ont. Bli fysiskt nedslagen är en bagatell i jämförelse. Sno nåt från mig skulle kanske göra mig lack, men det skulle knappast ta lika hårt som att bli bedragen.

2009-06-15 00:47
easyskanking: Innan jag loggar ut vill jag bara tillägga att jag håller med dig om att kommunikationen är viktig. Med det menar jag att man måste tala om hur det ligger till. Får man t ex starkare känslor för någon annan och vill gå vidare med det så säger man det. (Behöver inte gå in på detaljer såklart.) Antingen föreslår man en paus eller ett öppet förhållande. Då vet båda vad som gäller. Brist på kommunikation är när man pratar om att man varit otrogen!

2009-06-17 16:39
Alla talar förstås av egen erfarenhet, det kommer du också att kunna göra sedan och ge råd till andra som hamnar i samma situation som dig och då kommer din erfarenhet vara den mest naturliga utgångspunkten i din argumentation. Den genomgående mest användbara poängen i tråden hittills är att såna här saker är högst individuella, det finns exempel på par som tagit sig igenom en otrohetsaffär och det finns exempel på det motsatta. Vad som fungerar för dig och honom beror på era omständigheter.

Jag skulle faktiskt vilja sälla mig till dem som säger att jag aldrig kan förlåta en otrohet. Mitt ex var otrogen, men jag kan aldrig svära på att jag skulle känna exakt likadant med en ny kille i framtiden, men det är för tillfället min absoluta övertygelse att det inte går att förlåta eller reparera. I alla fall inte på lång sikt.

Din utgångspunkt verkar vara att du vill förlåta, därför finns det en anledning att försöka att göra det, annars kommer du säkert att ångra dig att du inte försökte. Lycka till.

2009-06-20 18:42
Synd att tråden dog ut lite, för jag gillar ämnet och trots min syn på saken i dagsläget så ger jag props till dom som har en annorlunda uppfattning (och vågar stå för den).

En sak jag iallafall lärt mig, och som jag vill föra vidare till andra som blivit bedragna och har svårt att tänka klart, är att det oftast är ens egna partner som är boven i dramat. "Främlingen" har inga skyldigheter mot någon. Visst kan det te sig lågt att ligga med någon som har en ring på sitt finger, men om det inte handlat om våldtäkt el likn så har ju partnern inbjudit till otrohet. Så rikta din eventuella vrede mot din älskade, inte mot någon okänd person som inte vet vem du är!

Alla gör vi bort oss. Fixa det som kan fixas, skit i resten och gå vidare. Det som hänt kan vi inte ändra på, men vi kan påverka vår framtid!

2009-06-20 22:29
Att förlåta är inte samma sak som att behålla honom, att förlåta är ett ge någon en ny chans och ett sätt att säga "vi är på lika villkor igen, trots ditt snedsteg" Glöm inte det.

Jag tror inte jag kunna förlåta en otrohet, mycket med tanke på vilken psychostalkernojjig flickvän jag vet att jag hade blivit. Det hade tagit mig en halv livstid att komma över ett sånt svek, och sen en halv livstid till att att försöka skapa ett nytt förtroende. Jag kan inte föreställa mig någon som är värd att jag blir en osmaklig, trasig människa för att han inte kan vara trogen.

Sen är det såklart lätt att sitta vid whoa och vara independent woman.