I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pension (ITPK-val)

Övrigt - Blandat

   

2009-06-07 10:54

Pension (ITPK-val)

"The good ones die young". Damn, jag har överlevt Tupac och Biggie Smalls och nu är Pensionen ute efter mig, Bad Dude som jag är.

Vad som inte står i handboken för Bad Dudes är konkreta tips på vad man ska läsa eller kontakta angående hur man ska placera sin pension.

Har fått hem lite papieren och här påstår de att "om du inte gör ett val så kommer dina pensionspengar föras över till traditionell försäkring i Alecta + du har inget familjeskydd eller återbetalningsskydd." Låter inte så värst bra känns det som. Någon utan större insikt nämnde lite halvt något om att Alecta skulle vara allmänt fail också.


Så nu vänder jag mig till den skaran som är bad to the bone som mig och kan dela med sig lite hur ni har gått tillväga med det hela.

Bytte ni eller lät ni det vara?
Vem kontaktade ni för att få råd?
Vad för frågor / krav ska man ställa?
Vilket bolag valde ni?




Verkar som vissa bolag säjer get rich quick schemes, det jag är intresserad av dock är att pengar jag svettats för är vad jag kommer få ut och med tur lite till. Jag inte intresserad av någon backslick som gamblar bort mina pengar på börsen. Så är ute efter stabilitet och garantier. Sen att det finns återbetalnigsskydd och familjeskydd låter bra. Ingen mening låta dessa blodsugare få casha in utan låter blodsugare relaterade till mig frodas.

Tack på förhand.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.