Oslo - DO's and DON'Ts
Är ganska nyinflyttad i Oslo, och vill ha era bästa DO's and DON'Ts! Främst DO's då kanske.. Jag gillar punk/hardcore, hiphop, indie. Veg-käk. (var hittar jag bra tofu?) Second hand-butiker.
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
Ha! Såg nu att det dykt upp en annan Oslo-tråd nyligen också. Nåja, det här är väl trots allt en annan sorts tråd iof Sneakers/streetwear tar jag gärna emot tips på också. Har hittat Stress och Sole Service vid Jernbanetorget dock. Och, jo - fotobutik, var kan jag hitta det?
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN
Fråga Marcus (Anchor) han bodde ju där rätt länge och hade koll fick jag intryck av. Var med honom på en bra skivaffär för just hc, frågan är bara var den låg...
DO - Nordmarka. Oslos geografiska centrum ligger en och en halv mil ut i djupskogen. Fullproppat med schyssta vandringsleder och gott skyltat. + Billigt fiske. Hausmania. Oslos flummigaste häng, allt från nycirkushelvete till de tyngsta dubstepklubbarna, billiga vårrullar och stans bästa konstshop. DON'T - Handla knätch från Västafrikanerna any moe... Aina rycker in.
mera msz!
Ötziötz: Vad är vad på Hausmania egentligen? Bor bara två minuter därifrån men aldrig förstått konceptet riktigt. Ser ju ut som privata portuppgångar på framsidan så inte direkt så man vågar klampa in bara. Där nere där dom har söndagsmarknader och det, är det också Hausmania?
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
Sen så er byens beste falafel hos L'Oasis Mazze mellom Heimdalsgate og Lakkegate Skole efter linje 17. Tofu vette fan egentligen, tippar på någon vietnames/thai-kolonialhandel, testa den på Brugata typ.
mera msz!
Ska förklara sen, måst löp åt bussn nu!
mera msz!
bästa haket är helt klart devilles! där lär du nog trivas=)
ett riktig DO är vigelandsparken! ja kan strosa runt där i timmar o bara titta, never grows old! och nordmarka, som nån sa, är också bra grejjer om du vill komma från oslo en stund, men ändå va nära
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
Att åka dit är ju en klockren "DON'T". Oslo är fiendeland!
Signatur får rum här
Aight,. Jag vet nog inte heller helt vad Hausmania är för någonting. Men det jag kallar Hausmania är väl hela området, alltså från Blå och konstshopen (och söndagsmarknaden) nere vid bron och upp till det hängande trollet och rymdskeppet uppi backen. Uhm... Det var tungtung dub i skejthallen där igår också... Nä, det här går inte. Jag måste sova mer.
mera msz!
Blå är en klubb/konsertlokal som har marknad på söndagar, där säljer de hemvävda kalsonger o dylikt. De har inget med Hausmania att göra. förrutom hippisarna på söndagarna då. Hausmania är mer ett kollektiv/squattat hus med omnejd som har graffväggar, weed hustlers, skejtlokal o brukar köra klubbar. Jag antar att det är något slags mini-christiania. Hela Grönelökka/Grönland är väl up your alley om du gillar begagnat, veg-mat o hela den bagen. Du har två okej skejtbutiker o en rå streetwearbutik på Torggata aka Meat Snacking District. Det finns en bra Sole Service butik på Bogstadveien på Majorstua bakom slottet. Blå brukar ha bra klubbar & konserter. The Villa kör mkt grym techno, men tror det blivit lite svennigt o anabolastinnt där det senaste året. Urban & Grim säljer en del bra o de hittar du genom att kasta en sten i valfri riktning o sen följa efter den. Donts är väl hela Karl Johan ungefär. Pubar finns ju överallt. Vill du av nån anledning schteka så är det Solli Plass & akker brygga som gäller. oslopuls.no utelivsguiden.no underskog.no soleservice.no stress.no blaaoslo.no rockefeller.no huntinglodge.no nattogdag.no
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Btw, Bra foto & video butik har du på Möllergata 10.
fotovideo tror den är bra iaf.
Sen finns Japan Photo på Bogstadv. Den har en del objektiv o spegelgrejs.
Annars är ju Finn.no skiten, där finns allt. allt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DO´s Streetwear-butiken på Torggata är riktigt grym. Ligger längst bort på gatan mot grünerlökka strax innan bron på vänster sida.. Freudian Kicks på prinsens gate är fet också, ganska dyr men mycket schyssta saker.Secondhand-butiker hittar du en del på Grünerlökka och UFF på storgata är grym också. Vad gäller klubbar är Blå ett fett ställe, likaså The Villa som blev utsedd till Oslos bästa nattklubb 2008. Dock mestadels Electro där. Mono är rätt schysst ställe också. Mer ett "häng" ställe där du slipper betala inträde. Likaså "hänget" mittemot, Fisk & Vilt .Revolver kan också rekomenderas som ligger på Möllergata. Ska du äta kan jag inte så mycket veggställen men pizzan på Villa Paradiso är grym. Bästa italienska pizzan i stan. Ligger på Olaf Ryes Plass på Grünerlökka. DONT's Karl Johan. Dyrt med både öl och mat. Förutom Ett Glass som ligger på en tvärgata precis intill Karl Johan, där köper du en kanna öl för 99 pix.
K.I.S Killaz In Suits
DO´s top 3 Parkhäng i Sofienbergsparken med BBQ och Öl. Sticka ut på öarna (Oslo skärgård) och bada, dricka, festa. Konsertlivet/Hiphopspelningar! Är massa hela tiden.DONT's top 3 Skänka pengar till tiggare, de köper knark för pengarna. Oslo har flest sprutnarkomaner per capita i världen. Glömma att köpa öl före klockan 18.00 på lördagen eller 20:00 på fredagen. Dessutom, ha alltid en flaska sprit hemma in case det blir nach! Köp INTE något av nån snubbe nere vid Akerselva, civvarna plockar dig direkt!//Pz
DON'T - dricka bärs offentligt
Producent
2009-06-10 01:30
Frognerparken Tvärnice park, spana in den och gå längst upp och kolla utsikten åt alla håll och kanter, tvärschysst view där verkligen..Villa En tvärgod dryck som finns överallt i princip, sjukt nice smak med god eftersmak!Café Sör Schysst krog utan inträde, lirar hiphop på fredagar, reggae på lördagar.. En kanna öl för 136kr på ett schysst hängställe med mestadels sittplatser utan något direkt dansgolv, men vissa dansar ändå! Kiwis fryspizzor är inte helt dumma, finns a la flera ostar, jäkligt goda.. Och med tanke på att en pizza kostar mellan 100-200kr lätt i Oslo så är dom ett nice alternativ för den som gillar pizza men inte bakar det själv.. Pizzeriornas botten är en lagervara dom fryser in och sedan bara tinar upp och använder utan att göra den själva på pizzerian, samma deg på dom flesta pizzerior gjord av peppes pizza.. det är lite skamligt tycker jag, men men! Og for di som liker og bli fjern sa er Groenland en skikkelig deilig sted to get it! But dont go there after dark, people get robbed and shit, almost happend me!
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Producent
2009-06-10 01:31
1.25 Liters Öl Är chillllllas deluxe, finns i de flesta matbutiker.. Pissa inte ute om du inte är säker på att du inte kan bli sedd av el politi, 4 norska laxar kostar detta behov att utföra ute i det "fria". Hände en polare där som faktiskt fick betala den summan.
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se