I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nationaldagsfirande

Övrigt - Blandat

2009-08-13 13:15
ja jag är emot droger,
och du är för droger?
och då blir du så upprörd att du inte kan diskutera det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-13 16:16
Jag är inte upprörd för fem öre, du är bara en extremt deprimerande individ i mina ögon, nothing more, nothing less. Hela din världsbild tycks präglas av hur horribla män är och ja, med den världsbilden känner jag inte att jag får ut något av att faktiskt försöka resonera med dig, då du sannolikt bara kommer att yla om vilken hemsk man jag är iaf.
Look with your own eyes - See with your own mind

2009-08-13 17:46
:) våga inte ta reda på om jag är som du tror du då
jag vet inte om det finns så mycket män här inne dock,
mer pojkar med damp
och nej jag pratar inte om dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-13 18:50
Det finns ingen hejd..
 DIF!

2009-08-13 21:08
snapphona

ha du något emot pojkar med damp?
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-08-13 21:24
nej inte barn med damp som tex elever,

det är mest vuxna whitetrash pojkar med damp som irriterar mig om jag tvingas umgås med dem. det däremot verkar vara något mer eller mindre exklusivt svenskt men fortfarande inget som behöver firas.

Det är verkligen kul att alla tar mig helt seriöst på allt jag säger.
Jag menar en del jag säger och hade ni varit någolund observanta hade ni fattat,
vilket jag menar och vilket jag bara härmar andra men byter hat objekt.

2009-08-13 21:29
Men dom kan ju fortfarande inte hjälpa att dom har damp..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-08-13 21:40
Snapphona: att först gå ut hårt med att vara, typ, gatstensvänster och arbetarklass och i ena sekunden använda ordet "white trash" känns ju helt knasigt. Men jag tror som tur är inte att allt du säger är på fullaste allvar, precis som du själv säger. Men, om du hade varit det så känns det ju rätt kontraproduktivt att bruka ord som just "white trash" som ju uteslutande används nedlåtande om delar ur arbetarklassen.
Intressepenisen hårdnar!

2009-08-13 21:55
det är mest vuxna whitetrash pojkar med damp som irriterar mig om jag tvingas umgås med dem. det däremot verkar vara något mer eller mindre exklusivt svenskt men fortfarande inget som behöver firas.

White trash-pojkar och flickor är någonting väldigt utmärkande och exklusivt för Sverige. Även ordet härstammar härifrån.. Man blir ju nyfiken på hur din umgängeskrets ser ut när majoriteten av alla män du träffar verkar vara kvinnohatande potentiella våldtäktsmän med alkoholproblem och "Nyliberalist, javisst!"-pin. Jag är mycket intresserad av ett besök i din stad!

Oavsett om du trollar eller inte är det kul att läsa dina inlägg.
Walking the street of dreams

2009-08-13 23:15
whitetrash för mig är synonymt med fattiga gapiga outbildade alkoholiserade rasister
inget annat och det må vara synd om dem, men jag tycker fortfarande inte om dem

kvinnohatande män finns i alla klasser och av alla hudfärger jag har umgåtts med folk från alla möjliga kulturer och ekonomisk och socialklass, skillnaden ligger oftast endast i språkbruket, i ordval.

tack naizo är du snygg? jag gillar lammkött :) ha uh nej jag bara skojar

2009-08-14 00:34
whitetrash för mig är synonymt med fattiga gapiga outbildade alkoholiserade rasister

Den definitionen kan jag hålla med om. Även om dom inte nödvändigtvis behöver vara rasister. Men i ditt inlägg skrev du att: "det däremot verkar vara något mer eller mindre exklusivt svenskt", vilket är ett rätt dumt påstående. Speciellt med tanke på dina egna ord nedanför.

kvinnohatande män finns i alla klasser och av alla hudfärger jag har umgåtts med folk från alla möjliga kulturer och ekonomisk och socialklass, skillnaden ligger oftast endast i språkbruket, i ordval.

Självfallet!

tack naizo är du snygg? jag gillar lammkött :) ha uh nej jag bara skojar

Antar att du skulle betrakta samma kommentar som nedlåtande om det kom från motsatt håll?
Du får väl leta runt i bildtråden och bedöma själv. Dock kan jag vara lite gapig och dricker gärna både en och två öl till helgen, så vi hade nog inte klickat ändå :)
Walking the street of dreams

2009-08-14 01:59
Jag vill också ha en kontaktannons i denna tråden :(
Signatur får rum här

2009-08-14 03:39
det beror på vem det kommer ifrån och när, vad personen har för syfte och i vilken situation och vilken mottagaren är,
och ibland kan det vara befogat att göra saker eller säga saker som är fel för att uppmärksamma problem som annars går folk förbi.

2009-08-15 03:40
nationaldagsfirandet kan vi fira genom att avskaffa alla världens gränser och enas i ett enda stort land med danser och droger åt alla
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2009-08-15 04:38
Det skrämmande är ju att det finns vuxna människor där ute som seriöst inbillar sig att en värld utan nationer/gränser är den ultimata fredslösningen. Maken till naiv idioti får man ju fan leta efter, släng er i närmsta vulkan, tack!
Intressepenisen hårdnar!

2009-08-15 04:45
nationalism har ju inte funnits särskillt länge inte kärnfamiljen heller
men det innebär inte att det automatiskt är något fel på det
men maken till idioti kan inte bli värre
när man tror att som vi lever idag är det rätt och att det alltid har varit så och alltid kommer vara så tänket.

2009-08-15 04:49
Att folk skapar kulturer och gör skillnad mellan sig själv och andra folk/kulturer är lika gammalt som människan själv. Att tro att detta skulle kunna avskaffas genom politik ÄR naivt och, ja, rentutav idiotiskt. Vi är flockdjur, och en flock på snart 7 miljarder individer är helt omöjlig att uppehålla. Kolla på en Disney-film istället.
Intressepenisen hårdnar!

2009-08-15 05:02
det är möjligt men nu är det så att en stor del av sveriges befolkning,
vi ungdomar har växt upp i ett mångkulturellt sverige och har en helt annan kultur än våra svenska föräldrar,

och endel av oss fattiga multikultifolk,
(det är ju ofta vi fattiga arbetarungar som bott grannar med invandrare)
oavsett vilken härkomst vi eller våra föräldrar har kanske inte vill ha kvar nationalstaten,
så den kanske kommer avskaffas och ersättas med något annat och bättre i framtiden, förhoppningsvis

2009-08-15 05:12
Förhoppningsvis, ja. Troligtvis, nej. Med största sannolikhet är det iallafall inte något som kommer inträffa i våran livstid, om ens i våra barns eller barnbarns livstid. Tids nog kommer dock överbefolkningen vara ett faktum och någonstans där börjar hela Mad Max-scenariot ta form.
Intressepenisen hårdnar!

2009-08-15 11:42
wasteapa01 P22
Du är 22 och har förmodilgen skolkat från både samhällskunskapen och historielektionerna och har förmodligen inget intresse av att bli självlärd om någonting.
:)

2009-08-15 12:35
det är det som alltid har skiljt de som anpassar sig från de som förändrar historien,
de som anpassar sig tror att historien har tagit slut och nu ska det vara så här för alltid.

2009-08-15 16:58
Lite lågt att dra ålderskortet, som att jag vore för ung för att framföra åsikter och teorier kring huruvida gränser människor och folk emellan alltid kommer vara ett faktum. Jag tror inte att det finns någon betydande åldersskillnad mellan dig och mig heller och angående mina betyg så hade jag fullgoda betyg i båda ämnena, dock mest av ren debattlystenhet (som ju räcker långt nuförtiden i skolan, kanske lite väl långt).

Jag förstår inte hur du kan måla upp en sådan ärkekonservativ bild av mig utifrån det jag hitills sagt, det stämmer inte alls, det enda jag tror är att t. ex. nationsgränser utav olika slag aldrig kommer försvinna. Om detta är bra eller inte, det vet varken du eller jag, men jag ser det inte som klokt med att förhastat påskynda en eventuell upplösning, det måste ske naturligt och gradvis. Krig existerade redan innan nationer föddes och började rita gränser.

Finns det förresten ens tecken på att detta sker, just nu? Global handel till trots så verkar ju världen sluta sig allt mer.

Nyvaken och inte helt klar i huvudet än, men tydligare lär det heller inte bli. Ursäktar eventuell luddighet.
Intressepenisen hårdnar!

2009-08-15 19:20
Nej jag tror inte på allvar att det är en fredslösning,det handlar i grund och botten om vad som är rätt och fel(moraliskt)..För att citera en god vän till mig

"Den förste som inhägnade ett markområde, bestämde sig för att säga detta tillhör mig och fann människor tillräckligt enfaldiga för att tro honom, var den egentlige grundaren av det civiliserade samhället. Hur många brott, krig och mord, hur många olyckor och fasor hade inte den besparat människosläktet som dragit upp pålarna, fyllt igen dikena och ropat åt sina gelikar: Akta er för att lyssna till denna bedragare; ni är förlorade om ni glömmer att jordens frukter tillhör alla och att jorden inte tillhör någon.Rousseau"

Och neeeeeej jag tänker inte slänga mig i en vulkan
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/