I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Jag äger en pitbull, passa sig!" (Tråden om dumma hundägare)

Övrigt - Blandat

2009-06-02 23:54

"Jag äger en pitbull, passa sig!" (Tråden om dumma hundägare)

Blir så jävla irriterad.

Att ha med sin hund i sin musikvideo är inget konstigt, det är ens kompis och man spenderar mycket tid tillsammans. För många betyder hunden mer än de flesta människor. Men VARFÖR visar man upp i sin video när ens hund lackar på en annan, eller när den skäller i en munkorg och sånt?

Har den här personen ett sjukligt behov att försöka smutsa ner de här rasernas rykte ännu mer? Räcker det inte med att okunniga individer smutskastar pitbulls, amstaffs, dogos, corsos, bullterriers osv mer än nog redan tack vare usla hundägare?

Eller tror personen i fråga att en skällande hund i hundkorg är häftigt? Att två hundar som slåss är coolt?

Älskar den här typen av hundar, så jävla typiskt att det ofta (långt ifrån alltid) är helt fel människor som skaffar dem.

Jävla idioter."

Detta skrev användaren BearC i en annan tråd, och jag själv hade tänkt berätta en liten historia.

Det började med att vi i vår skola hade ett litet jippo, ...skolans dag. Då var det självklart några "cirkusarbetare" där som hade hand om hoppborg och lite grejer. Hur som helst, efteråt, när dagen börjar närma sig sitt slut, så smäller en polare av en airbomb i en papperskorg. Detta är självfallet inte okej o.s.v, men det hör inte hit. När han gör detta kommer det fram en "cirkusarbetare" till oss, lack som fan och frågar vad fan vi håller på med. Så här sade han, och nu citerar jag (fast bara på't ungefär);

"Vad fan håller ni på med?? Det finns ju en massa ungar här!!!(...)Jag har en hund i bakluckan, och den kommer bli jäääävligt arg om det smäller såhär. Och då släpper jag ut den på er! DET ÄR EN PITBULL!" självklart frågar jag honom vadfan han snackar och om han är dum i huvudet, "Du menar alltså att du ska släppa lös en arg kamphund här, där det som du precis sa finns en jävla massa barn?"

Då blir han lite snopen och går med svansen mellan benen tillbaka till sin white trash van. Denna kille var också praktstereotypen av svenskt slödder. Snaggat hår, tatuerad, nån piercing, en pitbull i backluckan, snusläpp o.s.v.

I den här tråden tänkte jag att vi skulle diskutera mongopillerkäkande hundägare.
Har ni råkat ut för detta själva någon gång?
Vad är grejen med att folk använder sina "bästa vänner" som vapen?
Hur kommer det sig att folk är så dumma i huvudet?
Har åkomman något namn, om inte, hitta på ett?

Ja, allt som berör dumma ägare av läskiga hundar.

Blunted in stockholm