I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tömt konto!

Övrigt - Blandat

2009-05-31 21:04

Tömt konto!

Hej tappade min plånbok igår och nån har lyckats tömma mitt konto!
Hur ska jag gå tillväga`? polisanmälla, ringa Swedbank och sen?
kan man få tillbaka pengarna? går de genom hemförsäkringen eller vad? hur lång tid brukar de ta ungefär få tillbaka pengarna isåfall?

Tack på förhand....

BAHA!

2009-05-31 21:33
Pengarna är adjöss, men du kan spärra kortet och polisanmäla..!

2009-05-31 21:47
eftersom att du inte själv har spärrat kontot innan skadan är skedd så får du nog inte ett öre tillbaks.

Men hur kunde dom tömma ditt konto? om det är draget via nätet så borde du kunna se vart det andvänds och kunna få ut information på den vägen.

Men vet inte, dumt att inte spärra direkt =/
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2009-05-31 21:47
Hade du mycket pengar på kontot?

Hur kunde dom tömma ditt konto om dom inte visste koden?
be the change

2009-05-31 22:01
Man måste spärra kortet direkt man blir av med det, att du säger att du inte visste att du blev av med det hjälper inte, då det räknas som oaktsamhet. Varför spärrade du inte det direkt?

2009-05-31 22:02
vet väll inte jag, det ä'r väll n¨ån jävel som stått o spanat på mig över axeln....ofta det inte finns en chansd att få¨tillbaka de .S?
BAHA!

2009-05-31 22:05
så ni menar att om jag ringt direkt så hade jag fått ersättning eler :S? måste juh gå ändå!
BAHA!

2009-05-31 22:07
Nej du lär garanterat inte få tillbaks några pengar med tanke på att du inte spärrat det.

Sen så tror jag sällan att man kan få tillbaks pengar, beror nog på summa samt om det går att komma på vem som gjort det
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Graffare

2009-05-31 22:07
eller så har dem kört med signering på typ resturanger
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2009-05-31 22:15
Man kan få alla pengar tillbaka. Men då måste man ringa och spärra direkt när man märker att det är borta...Då du inte har gjort det, så skulle jag gissa på att du tyvärr inte får någonting tillbaka alls...
Delam tange barat

2009-05-31 22:22
De behöver bara använda kortet i en bar och ta ut pengarna där tillexempel

2009-05-31 22:34
Men i barer tex måste man ju visa legg om man handlar för mer än 200-500 spänn eller något väl?
be the change
Producent

2009-05-31 22:36
Polisen har tillgång till att se när ditt kort har använts efter att du tappade den samt vem som har använt kortet i.o.m att det finns en kamera i varenda bankomat.

Det har Efterlyst visat X antal gånger.
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se
Poet

2009-05-31 22:36
"måste"...
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2009-05-31 22:58
synd
BIT POP is taking over klockan 8
Redaktionen

2009-05-31 23:04
Min bror blev av med cashen på sitt kort för andra gången nu när han va i London.. Förra gången fick han tillbaka allt.. Men då har han ju kortet.. Och då är det ju bankens säkerhet som "strular".. Vet inte hur det är ifall du tappar kortet..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2009-05-31 23:36
Du skall spärra ditt kort direkt när du inser att det är stulet.

Du skall dessutom polisanmäla det så snart som möjligt (t.ex. dagen efter om du upptäcker det på natten).

Därefter skall du ta kontakt med din bank och göra en reklamation på alla köp som gjorts efter att kortet blivit stulet. Såväl Barer som andra har skyldighet att kolla leg vid kortköp om kod ej används. Eftersom baren eller var kortet nu är använt sparar kvitton är det enkelt att kolla om namntäckningen överrensstämmer med din.

om du gör detta så ska du få tillbaka dina pengar
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-06-01 00:01
Om du polisanmäler och pratar med din bank får du förmodligen dina pengar tillgängliga imorgon/övermorgon, men med återbetalningsrisk om polisen/banken anser att du varit delaktig i försvinnandet eller om du handlat oansvarigt. Med bra kontakt med polis och bank kan du få pengarna tillbaka ganska fort.

Be om diarienummer när du anmäler och kontakta din bank så snart som möjligt.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-06-01 08:12
banken kan väl se via bankomatkameran när du själv står o plockar ut alla cash o tror att du kan blåsa skiten ur ditt försäkringsbolag :D

2009-06-01 09:49
Tror du får tillbaka de. Man sperrer ju kortet nær man merker de e borta, och de merker man ju oftats inte i den sekunden man tappat de:P
Hade en vennine som blev frastulit kortet på krogen och fick kontot tømt (de finns ligor som specialicerar sig på detta) hon sperra inte kortet førræns ett par timmar senare nær hon merkte de va borte, men hon fick tillbaka vart enda øre, dom ser ju på kameran m.m.

Lycka til!
"Peace and Love"
Toastare

2009-06-01 11:01
Som de flesta säger måste du spärrat direkt och eftersom det gällde ditt kort och att det inte skimmades, utan du faktiskt tappade plånboken så gäller inte heller försäkningen då du varit oaktsam.
För att få tillbaka pengar när man strulat med sitt kort så ska man inprincip ha haft det fastklistrat på bröstet under 10 lager tröjor för att de ska ge med sig.
Jag skyller allt på Emma!

2009-06-01 11:31
Det kan finnas chans att du får tillbaka pengarna. Handlar det om skimmin goch annat brukar kort-företagen betala tillbaka. Nu har i och för sig plånboken blivit stulen (eller borttappad) och då blir det kanske ett annat läge. Men polisanmäla är ju en början. Hittar de den skyldiga måste han ju betala tillbaka, om han kan...
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-06-01 11:32
btw. Vore kul om du berättar hur du gör samt hur det går. På så vis får Whoa en prejudicerande fall :-D
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-06-01 14:37
man tömmer kortet genom att bjuda laget runt på det lokala ölhaket såklart, du kan väl se via internettbanken var pengarna har tagit vägen?
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2009-06-02 13:15
Här är brodern som för andra gången sumpat pengarna under en trip till london. mitt tips är att inte säga att du har sumpat kortet, bara att någon har gjort ett skumt uttag/köp på ditt konto. Halvchasning men på så vis går nog ansvaret över från att vara ditt, behålla ditt kort, till banken, att hålla koll på dina pengar. Vem som helst kan ju ha kopierat ditt kort.
Hepp och pepp

2009-06-02 13:39
Men ärligt talat sen när är det ens eget ansvar om någon annan snor ditt kort, tar ut cash/köper saker på nätet för cashen, sen märker du några timmar senare att det är borta? För mig skulle det exempelvis kunna ta en dag eller två innan jag märkte det eftersom jag oftast använder kontanter när jag betalar. Försäkringsbolagen kan ju inte förvänta sig att du ska anmäla något du inte märkt av!

Aja bull för dig att bli av med cash oavsett! drygt!

2009-06-02 14:45
hmm, men juste, gillar du bankerna, deras moraliska syfte och metoder så är det ju bara att ringa upp och säga att du är en sumpare. kanske du har ett försäkringsbolag som räddar dig i det fallet? wellwell, good luck, alltid tråkigt att sumpa pengar, även om det kanske är till en annan fattig :P
Hepp och pepp

2009-06-04 15:39
Men om du hade ett visakort t.ex. så är det ju inga problem att tömma kontot kortet e kopplat till via datorn (utan att kunna koden), personen som tog kortet behöver alltså inte gått på krogen för att tömma ditt konto..

2009-06-04 15:59
Skitsnack. Låt oss säga att jag blir utsatt för en ficktjuv, kan mycket väl ta 7 timmar innan jag märker att jag blivit av med plånbok och allt, kollar med banken och ser att någon tömt mitt konto. Spärrar man direkt när man märker förlusten har man inte varit oaktsam.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2009-06-05 05:29
huvudsaken är att du inte handskats oaktsamt med kortet/plånboken.
cry me a river!
--> thcrew

2009-06-05 11:29
du får tillbaka pengarna om du gör polisanmälan osv. en bekant vart fikktjuvad sin plånbok. när det uppmärksammades så spärrades kortet osv, men då hade någon redan hunnit casha ut från kontot. 2 veckor senare var pengarna tillbaka på kontot och nytt kort hade kommit hem =)
((MAAD))

2009-06-06 10:43
Fan vad jag älskar Whoa!
Alla ger olika svar och ingen tänker på att ringa till banken för att kolla hur det ligger till eller polisen för att anmäla det stulet/borttappat. underbart!

2009-06-07 12:55
nej för vem vill röra sig med myndigheter?
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2009-06-07 13:42
folk har ju visst koll, men det är ju en bedömningsfråga, har man inte varit oaktsam och spärrat och polisanmält inom rimlig tid får man tillbaks pengarna.