I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Underhållsbidrag/stöd

Övrigt - Blandat

2009-05-25 17:16

Underhållsbidrag/stöd

Någon som vet när man får det? Trodde det var den 25:e (idag) meen kollade och har inga pengar. Har sökt lite på försäkringskassans hemsida men hittar inget.

Promotor

2009-05-25 17:17
Du måste väl skicka in ansökan varje månad för att få det?

2009-05-25 17:45
Nej (?), Fick en lapp som skulle fyllas i av FK, och skickade in den förra månaden.

Som jag förstod det så var det endast när uppgifterna jag har lämnat ändrat sig som man skulle fylla i en ny.

Toastare

2009-05-25 17:58
underhållsbidrag är alltså det en farsa eller morsa måste betala till sitt barn.. så den förälder som ska betala vart pengarna tagit vägen..

menar du att du får alfakassa måste du ju lämna in stämpelkort för att få ut pengar som intygar att du varit arbetslös och i vilken utsträckning du varit det.
Jag skyller allt på Emma!

2009-05-25 18:03
När du har fyllt i ett papper åt försäkringskassan om tex förlängt underhållsstöd så tar det ca 3 månader innan du får det. Dom är sega.. så det är säkert något liknande som är på lur för dig :o
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2009-05-25 19:19
Bounty, hade jag menat alfakassan hade jag förmodligen skrivit alfakassan, meen tack för omtanken :). Jag menade det Lillfrida sa.

3 månader, god damn, :(

2009-05-25 21:28
Men då får du en klumpsumma retroaktivt efter tre månader också. :)
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2009-05-26 00:16
Lillfrida F18

Vilken soc (if needed) inte tar hänsyn till, utan skiter högaktningsfullt att det är retroaktivt och vägrar ge dig försörjningsstöd..

om man nu har det problemet.. tänkte bara informera.. xD
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-06-24 10:50
Någon som vet om man får något nu i Juni när skolor och allt sånt är färdigt?
Är du go i hela huvvet eller?

2009-06-25 11:24
Jag får idag iaf, sen om man får nästa månad har jag ingen aning om.

Fråga; Är flerbarnstilläg och underhållsbidrag same shit, eller är det två olika saker ett som min mor får och ett som jag får?