Klappa älgar
Jag har hört talas om "älgsafari" och jag vill på ett sånt så jag tänkte höra m det är någon på whoa som har vart på något och kan rekommendera det? Jag är alltså ute efter ett ställe där man kan klappa och mata älgar, inte en guidad tur genom skogen och kolla på älgar på håll. Jag vill klappa dom! Tacksam för svar
Sorry, did you say something? I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
man klappar inte älgar, är lite som att klappa en björn.
((MAAD))
varför vill du göra det? var bor du? tror det finns en älgfarm i åsele.
safari förknippar iaf jag med vilda djur, och vilda djur vill nog inte gärna ha dig kladdandes på sig
http://www.kommandot.se/wp/
Ring ett jägarteam så kan du kanske få klappa en död älg iaf
kolmården!, jag antar att man kan klappa älgar där om man kör med en bil o vevar ner rutan. Detta baserar jag enbart på "Tobbe på kolmården" dom åker ju buss men men
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Millestegården som mindkaos tipsade om är ett av de enda två ställena i Sverige där man faktist kan gå inte till älgen och klappa den. Man får till och med pussa den om man vågar. Jag var där i vintras och det var en härlig upplevelse faktist. Den ligger i Duved (Åre) så åk dit i samband med en äventyrssemester till sommaren eller skidsemester till vintern vetja!
biffko to di world
Man får till och med pussa den om man vågar. Jag var där i vintras och det var en härlig upplevelse faktist. ...ok... nåt för eskil erlandsson kanske?
Finns ett "älg-zoo" här uppe i norrland
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Var på älg-grej i norrland för x antal år sedan. Minns ej namn och så, men man kunde klappa älgar och de sålde älgmjölk. Många tyskar var det faktiskt där.
Många tyskar var det faktiskt där. Hahaha ovanligt
Producerat material till minst högsta nivå Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt
Zillio Jag trodde att det var en överdriven myt först, men det var seriöst skitmånga tyskar.
Jag har klappat älgarna på Skansen. En låg så nära staketet att jag hade varit dum om jag inte prövat. Dom är väldigt sträva.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Tack för svaren!
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
Åk till Skånes djurpark! älgarna där är jätte"på" och vill gärna bli matade genom staketet som egentligen bara några metallpinnar man lätt kan sträcka/klättra in igenom. tycker dock inte du ska klättra in/ta på ett vilt djur även om de lever i fångenskap...
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
kolmården är din vän
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
360Flip P23 Det är kanske främst just tama älgar jag vill klappa.
Sorry, did you say something? <br>I couldn't hear you over the sound of my own awesomness...
Ha ha. Minns att jag funderat och fragat kring detta forut och sen har jag skitit i det, men perfekt med en trad. En dag kanske jag ocksa far klappa en alg. :)
klappa och rida på dom?
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har jagat älg med sten runt gården. Så länge det är små älgar som inte har sin mor med sig så kan jag absolut tipsa om det!
..!.._{-,..,-}_..!..
Moose Garden i Orrviken är ett hett tips och är Sveriges näst mest populära "älgfarm", det är ett ställe i Västerbotten som är snäppet mer populärt, men Orrviken kan gott ha gått om vid det här laget. Har man vägarna förbi Östersund så ska man dock kontakta mig så tar jag gladeligen ut folk i skogen och visar er riktiga älgar, inga tama skrällen!
Intressepenisen hårdnar!
Jag tror mig ha klappat en älg på Skansen, så gå dit.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Redaktionen
2009-05-26 15:38
Jo det finns en rätt trött älg på skansen tror jag..jag har smekt den vid nåt tillfälle..
jag tänker på rädda willy när jag ser äglarna på skansen med de där slitmärkenan/liggsåren (usch va hemskt) på sidorna. så blir jag ledsen. :(
går utmärkt att gosa med älgarna i slottskogen/göteborg också. dom gillar björklöv, jag matade dom med ett par träd och lite hashrök. sen får man krama dom
Mabuhay!
ja jag förstår verkligen inte tjusningen med att kolla på stackars inspärrade djur i bur när vi faktiskt har möjlighet att på samma avstånd från våra hem, om inte närmre, har möjlighet att gå ut i skogen och kolla på dess vilda kusiner
daddydan ja det går utmärkt ända tills nån blir biten eller sparkad av älgen och inte kan förstå varför den skulle vilja göra nåt sånt. det låter ju som ett gäng med dagisbarn "villhavillhavillha". vill man klappa djur får man fan hålla sig till sällskapsvarianten så skaffa hund eller vädurskanin och lämna älgarna ifred, det är vilda djur som inte ska bli klappade av människor
bperb jag tycker det låter som typiskt mänskligt beteende, speciellt den urbaniserande och från naturen isolerade människan. om någon styr upp en park med alla möjliga sorters djur så kommer människor att kompromissa med sin moral och etik och av bekvämlighet ta sig dit istället för att söka upp dom i deras vilda miljö. själv bangar jag zoo/djurparker på samma sätt som jag aldrig skulle skaffa tex ett akvarie eller någon annan sorts vilda husdjur av just den anledningen som du skrev ovan. mitt första inlägg var alltså inte speciellt seriöst
Mabuhay!
HAHAHAHA. Har du aldrig hört talas om Moosegarden eller vad fan det heter? Ligger väl 1 mil från stan Östersund, mittpunkten in da sweden. Det är som ett "inhängnat område" där man får klappa samt mata älgar. Ifall du har med dig lite deg får du även köpa torkat älgbajs dom satt fast på ett snöre så kan du ha det som nyckelring, halsband, armband eller kanske som wunderbaum i backspegeln?! Fett manligt.
Dra åt helvete!
Toastare
2009-05-27 14:34
Jag skyller allt på Emma!
Hej! Jag är en älg som gärna skulle vilja klappa en människa i fångenskap! :)
I got more kicks than Jackie Chan.
HitEm Movement Gör't! Leta upp din lokala bordell och ge storbossen ditt förslag så kan ni deala om pris senare.
Dra åt helvete!
Ett tips är ju att åtminstone söka sig norrut om man vill ha "riktiga" älgar då älgar i norr blir mycket, mycket bitigare än i söder.
Intressepenisen hårdnar!
bperb P27 Vad tror du hunden var innan vi gjorde den tam? Om en älg är uppväxt i fångenskap vet den inte bättre etc etc
dra till hunne eller halleberg? skulle dock tipsa på hunneberg. och om du inte vet vart detta ligger så är det i vargön, en bit utanför vänersborg. har själv vart där och kikat. lycka till med att klappa dom dock.
äcklig o sne. vänerns-öl-stars