I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

visum usa - brottsregister

Övrigt - Blandat

2009-05-21 19:11

visum usa - brottsregister

Hur ärlig måste man vara när man ansöker om visum? Ja, jag vet att svenskar inte behöver något speciellt visum men sedan den 12 januari måste man registrera sig elektroniskt & få inresetillstånd.

"Det elektroniska systemet för ansökan om inresetillstånd kontrollerar dina uppgifter i databaser. Alla resenärer som vill resa till USA under Visa Waiver-programmet måste ha ett elektroniskt inresetillstånd som godkänts av detta system innan de får gå ombord sitt flyg."

De undrar:

"B) Har du någonsin bllivit anhållen eller dömd för ett brott med inslag av moralisk skändlighet eller en överträdelse som varit kopplad till droger; eller blivit anhållen eller dömd för mer än två brott för vilka den sammanlagda domen var fem år eller mer i fängelse; eller har du handlat med droger eller söker du inträde för att ägna dig åt brottslig eller omoralisk aktivitet? *"

Om man har torskat för ringa - svarar man ja eller nej?

ask Beavis, I get nothing Butt-head

2009-05-21 19:16
"eller en överträdelse som varit kopplad till droger"

Ja.

2009-05-21 19:41
skriv nej och ta diskussionen med dom när den uppstår ifall den gör det. ^^
((MAAD))

2009-05-23 02:36
Av vad jag hört om USA visum-hantering så är de, på ren svenska, helt fucking jävla galna.

Att ens prata om "moralisk skändlighet" är lika vidrigt som det låter.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2009-05-23 13:00
givande svar
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2009-05-26 12:56
Flashback is the shit
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2009-06-04 11:19
Nej för fan!

De kollar knappast brottsregister på alla som ska in i Landet och jag tvivlar på att de har rätt att begära ut ditt svenska brottsregister.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2009-06-04 13:28
Jag tivlar på att de inte har rätt att gøra det.

I dagens kamp mot terrorism och andra sagolika påhitt så kan man få ut det mesta om oss "världsmedborgare".
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-06-04 15:43
Hehe, okej. Det är ju ganska intressant isf..

Men jag tvivlar på att de skulle kolla alla, och dessutom ogillar jag starkt att frågan hade så många olika delar. Vissa var grova som fan, 5 år i fängelse t.ex. Svarar man ja kommer man ju definitivt hamna i tråkigheter på flygplatsen som man inte är förtjänt av för ett brott som är ringa.

Men ska man följa reglerna ska man ju självklart svara ja. Personligen svarar jag alltid nej på allt sånt när jag kommer till ett Land. Mindre strul för alla.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2009-06-16 13:16
Nä de har ingen rätt att kolla svenska brottsregistret så det är bara att kryssa nej. Annars får man avslag och får söka visum vilket tar jävligt mkt längre tid.
Why the fuck can't emcees emcee no more?