Pinnen på rullbandet
Lägger du en pinne bakom dina varor när du ska betala? Eller låter du bli om du fått lägga en själv framför dina varor för den framför skitit i det? Om man själv behöver lägga 2 pinnar så känner man sig rätt dum ju.
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
Producent
2009-05-19 13:54
Det beror helt på, finns det många så den bakom mig kan nå en egen att lägga framför sina varor låter jag han/hon göra det. Annars brukar jag lägga en bakom mina.
Jag har tvångstankar om att jag MÅSTE lägga pinnen bakom mig oavsett om det är en annan kund bakom mig.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
jag har tvångstankar om att jag kan inte ställa mig i kön om jag eventuellt behöver ta ställning till just detta dilemma.. något jag har funderat på genom åren och kommit fram till att det är lika bra att strosa runt i butiken fram till dess det är folktomt i kassorna. om det mot förmodan skulle komma någon från ingenstans å ställa sig bakom mig så betalar jag även dennes varor och behåller dom.
((MAAD))
lägger alltid en bakom mina varor.
äcklig o sne. vänerns-öl-stars
va duktiga alla är
Lyricist
2009-05-19 17:47
Om man inte lägger en pinne blir det skitjobbigt för kassapersonalen säger min flickvän. Bandet fortsätter tydligen bara att gå pga en sensor. Så det fortsätter rulla på tills hon själv får lägga en pinne på det så att det stannar. Så lägg pinne nu suckas.
Jag lägger dit pinnen om jag har mycket varor, då det blir svårt för kassapersonalen att urskilja vad som är mitt / den bakom mig. F.Ö har jag aldrig sett ett rullband fortsätta gå tills någon lagt dit en pinne, så den tror jag inte riktigt på.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
jag litar inte på att personalen ser vad som är mitt och någon annans så jag lägger nästan alltid pinne efter mig, innan jag ens sett fall personen bakaom har nåt o lägga på bandet, ofta så ska den personen typ bara köpa cigg lr nytt busskort lr nåt, men bättre o va på säkra sidan! och jo, om den framför inte kan vara lite vänlig o lägga en pinne till mig så sträcker jag mig symboliskt över denna o tar en.
Jag puttar ihop mina varor så mycket jag kan, vänder dom med streckkoden mot mig och lägger pinne bakom. Perfekta kunden!
My heart lives in my vagina.
Jag brukar även plocka upp pinnen som ligger längst fram i ledet, och lägga tillbaka, så kassörskan slipper göra det! Snällaste kunden!
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Klart man lägger pinnen bakom, hatar alla som inte gör det... irriterar mig alltid på det.
Alltså..jag lägger varorna med koden åt rätt håll för att sitta i kassan på ica måste vara rätt sugit ändå..Fast jag gillar att retas med pinn-nazister..jag kan nästan känna hur dom börjar koka då jag inte lägger ditt pinnen och varorna riskerar att börja blandas.."Vafalls! ingen Pinne! Tror han att jag ska betala för hans varor också?!" DUNK SMAKKEBONK så ligger den där..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Har typ alltid fått lägga pinnen framför mina varor, är i princip aldrig någon före mig som lägger en pinne bakom sina varor. Så jag gör likadant.. lägger en pinne framför mina varor sen får personen bakom mig lägga en pinne framför sina varor. Hur svårt ska det va? Inte fan tänker jag stå och lägger ut pinnar åt folk för att va snäll.
kan ni åtminstone kalla det vid dess rätta namn: kundavskiljare "pinne"... pffft...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag brukar glida in på större matvaruhus och plocka bort pinnar ifrån bandet istället, skitkul att se folks reaktioner när dom slår ihop två personers matvagnar!
Niceness!
jag hatar när folk inte lägger en pinne efter sig... men de blir deras problem till slut, när dem upptäcker att dem betalar mina varor också haha=) Själv lägger jag alltid pinnen efter mig
men de blir deras problem till slut, när dem upptäcker att dem betalar mina varor också haha=) Ja, och sen när personen i fråga påpekar detta för personalen så är det ju du som får skämmas för att du ser ut som en fattig jävel som försöker få andra att betala din mat.
jag jobbar i kassan en del, och jag HATAR folk som inte lägger pinnenhaha. ne men seriöst, om det är tydligt vart gränsen går, är det väl lugnt, men dem som lägger dem in i den tidigare kundens vara borde fan få en spark i magen, och dem som börjar skälla på en i det läget för att man dragit in varorna som låg i klumpen borde få nackskott, jävla idioter.
Pinnarna är där för att användas, kom ihåg det barn
jag lägger pinnen efter mig.. och även framför mig när kunden framför inte lagt bakom sig (vilket dom oftast inte gör, fy på er alla!).. och så vänder jag alla streckkoder rätt också.. jag är lite för snäll
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
Jag jobbar i kassa och flippar sönder på dom som inte lägger pinnen! För vi har inte cash guard och det betyder att man måste skriva upp varje felinslagen vara!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Jag lägger aldrig framför men bakom brukar de bli Har hänt att folk har betalt några av mina varor så de funkar finfint
lägger personen framför mig inte pinnen så räknar jag med att den betalar mina varor.
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
haha vilket land vi lever i
Kimhari P16 "Pinnarna är där för att användas, kom ihåg det barn" Du är 16 år och säger kom ihåg det barn, hahah :)
Hur gammal är du när du dör?
Empire> Där har vi det! Tack för det så ska jag fan göra.. Alltid lägga en bakom, aldrig framför perfekt! =D
Graffare
2009-05-20 11:06
det finns faktist en psykologisk studie på det här, kommer inte ihåg vilken teori den bevisade men om en person la en kundavskiljare efter sig så la 4 kunder en kundavskiljare efter sig, men om en person inte la en kundavskiljare efter sig så gjorde inte två personer det.
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"