I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Studentvisum för USA

Övrigt - Blandat

   

2009-05-19 13:23

Studentvisum för USA

Hej

Nu är det tänkt så att jag ska studera i usa under sommaren, jag har allt klart för mig ( pappren från skolan, ekonomi osv ) förutom mitt F1 studentvisum.

För att få ett student visum behöver man ett gäng papper, varav det senaste jag fick alldeles nyligen för någon dag sedan. M.a.o har jag inte kunnat ansöka studentvisum förräns NU.

Hursomhelst...

På amerikanska ambassadens hemsida står det följande

Typical Wait Time (Calendar Days*) for a Nonimmigrant Visa Interview Appointment

Student/Exchange Visitors Visas: 1 Day
Typical Wait Time (Workdays**) for a Nonimmigrant Visa To Be Processed****: 5 Days


Dvs att jag har gott om tid ( 20e juni börjar skolan ) att boka tid och därefter få mitt visa.

MEN!

i det finstilta står det såhär :

IMPORTANT NOTE: Processing wait time DOES NOT include the time required for administrative processing. These procedures require additional time. Most administrative processing is resolved within 60 days of application.

When administrative processing is required, the timing will vary based on individual circumstances of each case. Therefore, before making inquiries about status of administrative processing, applicants or their representatives will need to wait at least 90 days from the date of interview or submission of supplemental documents, whichever is later. Processing wait time also does not include the time required to return the passport to applicants, by either courier services or the local mail system.




Nu har jag inte ett endaste byråkratiskt ben i kroppen men jag antar att det står att ens visumärende tar vanligtvis 60 dagar eller mindre????



Är det någon som har någon erfarenhet av detta? Hur långt tid kan det ta?

osv osv


tack på förhand