I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Andras favoritfraser du hatar

Övrigt - Blandat

   

2009-05-18 17:40

Andras favoritfraser du hatar

Det finns få saker som är värre än när någon säger saker som exemplen nedan ofta är det tex någonslags jantelagsfraser

"då får du suga på den karamellen" när det bra för en
vad fan ska det betyda att man ska vara tacksam för att det går bra för en?

"man får såna vänner man förtjänar" så dumt så det finns inga ord

"du som har så mycket åsikter om allting......"
betyder egentligen du som har motsatt åsikt som mig som har mer makt, nu ska jag trycka ner dig och dessutom få dig att fixa saker som jag tycker ett problem

"det var så på den tiden"
Allting var tydligen okej förr, begreppet betyder ofta

"du får se när du blir stor/får barn och dylikt"
betyder jag har fått lida i min dar och du ska inte tro att du ska få slippa undan heller och jag konstruktiva samhällskritik som en personlig förolämpning.

"Tummen upp" betyder jag orkar inte bry mig men jag låtsas för jag är en falsk jävel

"Sug och svälj trevlig helg" behöver ingen motivering

"Fjortisar", en slags avhumaniseringuttryck av yngre, mindre erfarena personer som lite misslyckat försöker härma vuxna

"Skoltrötthet" ett begrepp som onsynliggör mer än synligör problem

"Lokalvårdare" och andra snygga namn på förnedringsjobb

"Vänstern" om sossarna, de har inte bedrivit någon vänsterpolitik på decenier, skit samma vad de kallar sig handlingar är tydligare än ord.

ett nedlåtande "har du inget jobb" när det kommer från personer som inte själva har jobb
utan lever på sin parters inkomst och har någon psykisk sjukdom som får personen att tycka att det viktigaste i livet är att plocka upp löv för hand i sin stora trägård samt att få laglig rätt att skjuta inkräktare.

Vilka fraser får dig att få obehagskänslor i hela kroppen?

däremot är det kul att säga "klipp dig och skaffa ett jobb" eller dylikt till äldre herrar som står och tex snackar skit om invandrare eller dylikt

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.