I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Semester i Sverige!

Övrigt - Blandat

2009-05-14 09:40

Semester i Sverige!

Morsning kamrater!

Jag har inte bott i Sverige på 3 år men har nu flyttat hem igen. Min flickvän och blivande fruga är inte från Sverige så jag tänkte att vi borde se lite mer av landet under semestern i sommar.

Vad kan man göra? Det ska helst vara billigt, fungera att sova i tält men samtidigt vara något som är värt att göra.

Har funderat lite på fjällvandring eller tågluff (inom Sverige). Har ni några andra förslag?

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Redaktionen

2009-05-14 11:30
västkusten!

västkusten, västkusten, västkusten!

namaste
Rappare

2009-05-17 10:07
skåne och österlen! rikt på både natur och kultur, ett måste! när ni är där ska ni besöka café annorlunda i stenshuvud, pynta upp 50 lappen och äta så mycket kakor som det bara går(2 glas saft ingår) och bara njuta!

2009-05-17 15:17
Köp DN idag, de har en hel bilaga med tips för semester i sverige
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"

2009-05-19 01:14
Asså det beror väl på vad du vill göra o hur du ska ta dig runt...jag har åkt bil dom senaste åren och det tycker jag väl är mest äventyrligt så att säga. Jag har vart på en jävla massa ställen men inget över åre/idre (får ta mig upp till norrland o dyl nån jävla gång) men om jag skulle rekomendera ngt så kanske dalarna för att det är trevligt, finns skogar om man vill vandra lite, sjöar o div om man vill fiska (lagan i rättvik t ex med sveriges längsta brygga) Öland är också rätt trevligt...även skåne men jag bor här så jag är väl kanske inte jätteexalterad över det men visst dra till österlen eller ngt...man kan tälta överallt typ o vill man inte det nån natt så brukar jag bara ta o ringa 118 118 (vilket alltid händer eftersom jag inte tycker det e värt att sova på hårt underlag om man kan betala ringa 200kr eller ngt för en säng) o fråga om nr till vandrarhem. juste frågar dom om du har vandrarhemkort/campingkort/stf eller varfan det nu heter så säg bara att det blev stulet i bilen eller ngt så får ni rabatter överallt!

Ja det var väl mina tips...många diggar norrland men jag kan inte uttala mig!

Juste smögen, västkusten är rätt vacker också...åkte genom landet med ett ex för 2 år sen eller vad det nu var

2009-05-20 18:57
BOHUSLÄN
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-25 23:23
åk till östergötland. vacker natur. sjöar. om ni har vägarnba förbi, så får ni stanna här

men visingsö och vinö.. vilka ställen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-23 14:16
Ta båten från Landskrona till ön Hven! Fantastiskt ställe!
dingrinn.blogspot.com

2009-07-08 19:19
skånska rivieran, ett måste, typ skanör o falserbo till ystad.
ta en tripp o kolla malmö sen tåget för 70 spänn in i hjärtat på köpenhamn, galet bra =)
aaaaaaaaaah duuuuuuuuu..