I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur hittade du ditt favoritsnus?

Övrigt - Blandat

Rappare

2009-05-12 22:38

Hur hittade du ditt favoritsnus?

Jepp, vilket snus snusar du och varför?

Jag snusar Kronan och började med det för att det var sjukt billigt. Men nu kan jag inte snusa annat. Jag gillar att Kronan rinner mer än många andra snussorter och att snusen känns lite "puffigare" (kanske inte stämmer egentligen). Det har (uppenbarligen, enligt experter) en lätt dillsmak som jag inte märker av utan tycker att det är soft att det inte är alltför smaksatt.

2009-05-12 22:44
tycker också dom e puffigare, inte whit men orginal. jag snusar jusst nu "oden stark" lössnus eftersom jag är tom på cash och fick en stock gratis av svärfar ;) annars blir det general white/orginal eller gbg rape.
 www.RekFoto.se

2009-05-12 22:45
Fastnade för General lös efter ett par år av Ettan/Grov. Kan inte snusa något annat nu, även fast jag är lite less.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2009-05-12 22:50
Kronan, för att det är billigt. General när jag vill "lyxa till det" lite.
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!
Rappare

2009-05-12 22:51
Beskriv gärna hur det kommer sig att ni började med de snussorter ni snusar.

Märker för övrigt dillsmaken nu.

2009-05-12 23:01
KungenKrook P20

Haha Word
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-12 23:07
Jag snusade rapé rätt så länge men sen när dem höjde priserna så testade jag kronan vit och nu snusar jag bara den, visst man tackar inte nej till rape lr general white om man blir bjuden.. men diggar den mest för att jag tycker att den inte rinner, slipper tänka på fall tänderna ska bli gula av att och så.. Älskar kronan =)

2009-05-12 23:24
mstery hade grov i munnen, så jag fick automatiskt smak för det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-12 23:42
jag har alltid snusat general portion. för ungefär 1 år sen såg jag vilken äcklig beläggning det blev på tänderna, så jag testade white portion och det gav ingen beläggning. jävligt safe!
huset röd

2009-05-12 23:42
Det har (uppenbarligen, enligt experter) en lätt dillsmak
Exakt det jag sa första gången jag snusade kronan, men fick inga medhåll på den saken då..

Efter att ha snusat general portion i en massa år kör jag nu på kronan white.. Men det gör jag bara för priset, plus att jag snusar mycket mindre när jag kör på white snus.
Tycker egentligen inte om white snusen särskilt mycket, General däremot är ren orgasm..
Vet inte varför det blev general, var bara det jag fastnade för.

2009-05-12 23:49
Kronan Original Portion är väl basic. Men nångång ibland brukar jag lyxa till med Grovsnus Portion. Kronan är gott, men börjar tröttna lite. Grov kommer nog alltid vara lite av en favorit, då jag tycker den smakar mörkt och gott. Samt att den rinner precis som jag vill, haha.

Köper en Tre Ankare någon gång ibland bara för att växla. Men håller mig i stort sett bara till Kronan Original Portion. Billigt och gott.

Någon som kan tipsa om något annat snus som även det innehåller den mörka smaken som Kronan och Grov har? Sugen på något nytt.

Kan förövrigt inte snusa Rapé. Absolut inte. Snusade det under första året som snusare, men om jag har en Rapé under läppen i mer än 5 minuter nu, så blir jag yr o vill spy av bara smaken. Vet inte vad det kan bero på.
mok vurban
Rappare

2009-05-12 23:49
aspec

Exakt det jag sa första gången jag snusade kronan, men fick inga medhåll på den saken då..
Finsmakar'n :D

Jag har aldrig gillat white över huvudtaget. Är det bara jag eller bränner white mer en vanlig portion? Kan det stämma?
Rappare

2009-05-12 23:52
Någon som kan tipsa om något annat snus som även det innehåller den mörka smaken som Kronan och Grov har? Sugen på något nytt.
Är inte Ettan ganska mörkt i smaken? Det har väl en naturlig tobakssmak då det inte innehåller andra aromer än rökarom? Jag har aldrig testat Ettan tror jag, men det är iaf vad jag har hört.

För övrigt kan jag verkligen inte snusa Göteborgs Rapé jag heller, mest för att jag avskyr enbärssmaken.

2009-05-12 23:53
Jag har aldrig gillat white över huvudtaget. Är det bara jag eller bränner white mer en vanlig portion? Kan det stämma?

På mig gör det absolut det, samt att jag blir torr i munnen.
Men det är bra för då kan jag inte snusa så mycket som jag vill...

Producent

2009-05-12 23:59
Jag snusar granit mestadels för det är rätt billigt, sen har jag helt enkelt bara fastnat för smaken.

dock brukar jag byta ut det mot General sometimes för sakens skull
Admin

2009-05-13 00:31
Jag ville prova något nytt och köpte Retro vit portion för den snygga dosans skull. Hade ett magiskt ögonblick med ett par såna och några avsnitt Band of Brothers, så vid de (få) tillfällen jag köper snus blir det den. Gillar att de är rätt torra, tycker också att det finns något lite syrligt i smaken som jag uppskattar. Men mest gillar jag dosan.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2009-05-13 00:32
började med rape, när dom hade vanliga bruna påsar. sen general&grov tills dom började ta omotiverat högt pris för skiten. nu är det granit

2009-05-13 01:17
grov white är faktiskt gudomligt. får alltid flashbacks av den snus smaken, fast tycker dom har ändrat smaken nu på sista tiden..

Skruf stark vit är gott ibland också.

whisky funkar att ha som omväxling men inte bara 1 dosa utan då måste jag ha en annan också.
 www.RekFoto.se

2009-05-13 01:25
Kör alltid White på grund av att jag inte vill se förjävlig ut i käften, plus att jag gärna sitter med en snus inne i 30-40 minuter.

Kör på Kronan White nu för att jag är pank, men gillar smaken som fan, väldigt "original" så att säga, inge tillsatt.

Annars funkar alltid Rapé lr General.

2009-05-13 01:29
Rapé Portion, det var det som smakade bäst helt enkelt, men har fan tröttnat på skiten smakar fan inget längre ska nog byta :P
Hej, Träffat Jacob?

2009-05-13 01:45
Någon som minns Rallarsnus? Jeanstryck på dosan och grejer. Det snusade jag i början.
Nu så är det bara general white som gäller, vet ej varför.
Hatar verkligen på Kronan och det känns trist så jag försöker ge den chanser då och då men nej, det håller inte.

Ibland varvar jag även med röda lacket eller något annat gött.
www.myspace.com/drdrogdisko

2009-05-13 02:02
Oj nån som gillar röda lacket, ser inte många som kör de. Jag kör iaf bara röda lacket!

börja med röda lacket för de va sjukt lätt att krama sen kom portionen också blev ju bara bättre, fast man kör ju båda 2 självklart :)
Put My Willy Wonka In Your Chocolate Factory! ¯|_(º_o)_|¯ -Whatever

2009-05-13 02:37
Skruf tranbär, den luktar så gott. Rape Lingon luktar också rätt lustigt. Men föredrar skruf. roligare namn.
cry me a river!
--> thcrew

2009-05-13 03:08
Började med granit men fick höra av en som pluggade till läkare att det va nåt ämne i den som var farligare som swedish match snuset inte hade(vet inte om det stämmer överhuvud taget). Sen fick jag en rapè av min svåger och då började jag med den och har fortsatt sen dess
???

2009-05-13 07:09
poorks

ewww. har aldrig hänt. poorks snusar tjejsnus-.. catch eucalyptus

personligen längtar jag tills kanel kommer. då ska jag snusa en dosa. jag snusar inte nu

Rappare

2009-05-13 08:14
Började med granit men fick höra av en som pluggade till läkare att det va nåt ämne i den som var farligare som swedish match snuset inte hade
Granit White bränner ju mest av allt snus jag någonsin testat iaf.

2009-05-13 09:11
Första snusen jag någonsin tog var en general bak back in 1997

General har alltid varit favoriten men snusar kronan mycket pga att det ligger typ 15kr under alla andra sorter och jag är fattig.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-05-13 09:33
Började med General portion och fortsätter i samma anda.

Hade nån period där jag körde på Kronan, när dosorna kostade 12 kr kändes det lite mer värt.
spliff macht frei

2009-05-13 12:58
Är inte Ettan ganska mörkt i smaken? Det har väl en naturlig tobakssmak då det inte innehåller andra aromer än rökarom? Jag har aldrig testat Ettan tror jag, men det är iaf vad jag har hört.

Körde Ettan Original Portion för några år sedan. Men tycker inte det smakar så mycket. Fått för mig att den inte ger mig nikotinet jag behöver heller. Vet inte vad det beror på.

Skulle vilja ha något med riktigt stark tobakssmak, mörkt osv. Men då kanske det enda alternativet är att börja köra Grovsnus Lös, men det har jag ingen lust med...

mok vurban

2009-05-13 13:31
Började snusa grov för det var tydligen det snuset som man skulle snusa (enligt polaren) när jag var ung och cool.

Jag har hoppat ganska mycket mellan sorter men dom jag fastnat för är general white och rödalacket portion. ibland lyxar man till det med en rödalacket bak. =>
Niceness!

2009-05-13 13:36
Jag har lagt ner snusandet nu, det är troligen skadligt. Innan jag la ner snysade jag Onyx när det fanns att tillgå i butiken jag handlade i för tillfället, annars blev det General White.

Anledningen att jag snusade Onyx var helt enkelt att den smakar bäst, finns inget som slår den. General White halkar väl in på en andra plats. När jag började snusa back in the 90's snusade jag Göteborgs Rapé, nu klarar jag dock inte av den då jag tycker att den smakar damparfym.

En snussort jag gärna skulle se en comeback av är Probé, whiskeysnus, sådant köpte jag och mina jämnåriga kamrater när vi var barn och åldersgränser för tobak inte var dagsaktuellt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-05-13 13:44
Testade lite av varje när jag började, men nu är det bara General portion som gäller.

Ingen som snusar LD?
Vi är överallt!

2009-05-13 13:46
LD smakar skit men brukar dyka upp när man är fattig

Sitter med en dosa Granit just nu, torra jävla snusk snus men hade bara 25kr :/
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-05-13 13:49
Tycker också LD smakar bajs, har dock en del kompisar som nästan bara kör LD. Dock kan LD Black vara rätt mysig ibland.
Vi är överallt!

2009-05-13 13:50
Sitter med en dosa Granit just nu, torra jävla snusk snus men hade bara 25kr :/

Jag snusade Granit när jag var fattig student, smakar ju apa. Då kostade en dosa 7 eller 9 kronor dock, så valet vart ju enkelt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-05-13 14:39
Såg att de har börjat sälja göteborgs prima fint igen, eller så har de gjort det hela tiden :P
Hej, Träffat Jacob?

2009-05-13 15:19
Har vart Göteborgs rape sen dag 1. Godaste snuset lätt både som lös och portion. Har aldrig fattat hur folk kan tycka att de smakar barr och liknande..?
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2009-05-13 15:41
candide P26
Probé Whiskey finns kvar.

24
Grannen köper Rallarsnus i sthlm när han är där och jobbar. Brukar få en dosa då och då.
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2009-05-13 15:43
snusade först General white, portion o kunde inte snusa nåt annat, sen bytte jag av nån anledning till Gbg Rapé, som jag i början tyckte smaka tallbarr, men nu är det den enda jag snusar, iaf som jag köper. Vet att jag borde köra på nåt billigare, för vidare rik är jag inte, men de billiga är helt enkelt för äckliga :)

Rappare

2009-05-13 17:31
Ingen som snusar LD?
Jag testade mig på LD ett tag. Jag tyckte att första dosan var jävligt god och lite lakritsaktig i smaken, plus att den rann mycket. Men sen klarade jag inte av det mer, gav bort andra dosan för att den gjorde mig illamående. Det var då jag började med Kronan istället.

Michelle
Har vart Göteborgs rape sen dag 1. Godaste snuset lätt både som lös och portion. Har aldrig fattat hur folk kan tycka att de smakar barr och liknande..?
Den innehåller aromer av enbär, så det är kanske inte så konstigt. Det smakar som en luktar helt enkelt, alltså barr.

2009-05-13 17:52
Jag har alltid snusat Ettan, den är riktigt härlig. Luktar lite hö/häst och smakar underbart. Kommer inte ihåg varför jag började köpa ettan men tror jag tyckte den dosan såg bäst ut, sen har man väll fastnat. Ibland köper jag en Tre ankare, Lucky strike eller en grov men ettan är det finaste. General gillar jag inte alls, kan ta en om mitt snus är slut och är tvungen att ta från polare. Samma sak gäller rapé
Hey
Moderator

2009-05-13 17:53
kör general lö/portion, alltid gjort de, vet inte varför, alltid gillat de bara...
//TW

2009-05-13 18:02
KungenKrook: Vart i Stockholm återfinner jag detta snus? Får be nån vän att köpa upp åt mig... Är torrt på rallarsnus i Norrland!
www.myspace.com/drdrogdisko

2009-05-13 18:16
Jag har snusat nu i 4 år.. Eller 5 år, men jag har fått snusa för föräldrar i 4 år och det var svårt i början att bestämma sig. Det var mycket General som gällde dom första åren, och man prövade lite med Kronan. Men nu finns det bara två favoriter. Granit portion när jag är fattig (dvs 11 månader om året) Och sen när jag har pengar övers så ligger Ettan lös på nummer ett. Sjukt goda snussorter båda två. Ettan har alltid varit min älskling, men Granit lärde jag mig att älska då jag inte har råd med annat.
Dra åt helvete!

2009-05-13 18:36
Har testat alla snus sorter som jag kunnat få tag på, å Ettan vit är godast så det är vad jag snusar.=)
Henkish a.K.a ProNooB.

2009-05-13 18:46
LD finns det en som smakar eller luktar lakris, det tyckte jag om.. Sen fanns det nått kubansk snus elle kanske man köpte den i en kubansk affär här i göteborg.

Skulle testa kronan white idag efter alla tyckte den var okej.. Men den var slut.
Jag har ingen personlighet

2009-05-13 19:09
Göteborgs rape har testat en massa andra sorter, Granit är rätt okej General tröttnar jag rätt fort på. Göteborgs rape är snuset som jag aldrig tröttnar på, och tokflippar om jag inte har en dosa nära tillhands.
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-05-13 19:15
Jag snusar bara skruf stark och nick & johnny , sjukt god snus! Skrufen hade dock kunnat vara lite saftigare....
Jag är rik, så jag behöver aldrig mer nöja mig med kronan/granit.

2009-05-13 19:26
Göteborgs rapé eller Grov white

har alltid snusat white, fräschare och rinner inte så jävligt.
älskar grov white för lukten, luktar så sjuuukt gött..

göteborgs för att ah.. go smak, tallbarr eller något. go dosa, gött namn.

brukar köpa en stock i taget och varva sådär. nu var det ett tag sen jag var fattig, men innan var det bara kronan portion, funkar men stör mig på att det inte finns någon "reservtank" hehe.

2009-05-13 19:31
Samma med granit.. Helt luffigt att inte ha nån "reservtank"
Jag har ingen personlighet

2009-05-13 22:26
24
Säg det.. Jag bor i Örebro. :) Men farsan bor där, och min granne åker ju dit ofta, så kan höra med dom om var det finns.
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!