Varfor glor man pa saker som far en att ma illa?
Ok, detta kanske kommer lata extremt elakt av mig. Men jag mar illa av "freaks" alltsa, manniskor med diverse missbildningar, typ fodda med fyra armar och sant. Inte for att jag onskar sadana manniskor nagot illa, tvartom, tycker synd om dem och tar i tra varje gang jag ser nagot sadant. Men jag kan pa allvar inte ata nagot efter jag ser sadant, tappar matlusten och mar illa som fan.
Men sa haromdagen hade jag bull pa jobbet, sa satt jag och surfade pa Wikipedia, som jag alltid gor, sa kollade jag upp en artikel om cykloper. Laste om att det var framst i grekisk mytologi dar de berattats om dem. Men, det finns tydligen en defekt/mutation som gjort sa att manniskor ocksa fotts med endast ett oga placerad mitt i ansiktet, men som saknar nasa. Sa efter lite googlande, sa hittade jag en artikel om en flicka i Indien som fotts med ett oga mitt i ansiktet...
... efter att jag sag dem bilderna, sa har jag verkligen svart att ata :( Lyx-problem, I know. Men fyfan vad jag mar daligt.
1. Hur kan jag lata bli att tanka pa den har riktiga cyklopen?
2. Tror ni det finns en levande, vuxen cyklop? Vet att dem fods utan nasa och att dem inte overlever. Men nagon borde val ha overlevt? Speciellt med dagens teknologi?
Love
At the gates of Eternity...
|