I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur lång tid letar polisen efter en kidnappad innan de "ger upp"?

Övrigt - Blandat

2009-04-28 21:26

Hur lång tid letar polisen efter en kidnappad innan de "ger upp"?

Vet inte var jag ska placera denna tråd och inte heller var jag kan hitta denna information jag söker.
Har googlat lite och kollat polisens hemsida. Så vänder mig till er ifall ni har ngn hemsida med möjlig info eller vet själva.

Tack på förhand

2009-04-28 21:29
Hört och läst att när 48 timmar har gått ut efter anmälan, eller rättare sagt efter att personen har försvunnit så brukar man aldrig hitta personen, fast detta är för "försvunna" personer, inte kidnappade. Är en person kidnappad så får de nästan alltid veta det inom 24 timmar, så de ger nog inte direkt upp skulle jag säga.
*snaark*

2009-04-28 21:31
Nu blev jag tillrättad i mitt ordval, det jag menade var försvunnen utan att man har fastställt en kidnappning.

Tack för svar
Producent

2009-04-28 22:55
Beror på hur känd man är
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-04-29 00:02
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-02 14:12
Låt oss säga så här. Är personen i fråga tolv, blond och av det kvinnliga könet ligger den sjukt mycket bättre till än om den som är femtio plus, flintskallig och något övervviktig.

Utifrån det, är det sedan bara att höfta sig fram och gå på känsla.

Gillar man inte oddsen och istället vill sätta en fet blåslampa i röven på poliserna, kontaktar man närmaste kvällstidning, utlovar full exklusivitet och bifogar gamla korniga skolfoton.

2009-05-02 16:55
Hade Siba-sonen haft en laptop i sin låda hade han nog ställt samma fråga.
Intressepenisen hårdnar!

2009-05-02 17:14
Tomten- - Beror helt av vad du menar med "ger upp".
Beroende av sökmöjligheter och ledtrådar tar det ju olika lång tid innan det aktiva sökandet (d.v.s. "folk ute i skogen med ficklampor") stoppas, men eftersom människorov har en 25-årig preskriptionstid så "ger de inte upp" förrän efter 25 år (även om det kan ha varit ett cold case ett par decennier).

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-05-02 19:59
Efter några dagar brukar man ju ge upp sökandet i närområdet och runt om kring. Då börjar man oftast fiska efter tips och går ut i efterlyst.

/ Leffe
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!