I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sola solarie

Övrigt - Blandat

2009-04-27 13:30

Sola solarie

Tju! Jag har funderat på att börja sola lite solarie o har en fråga bara.. hur länge bör man sola i början? Kan säga att jag e vit, men inte kritvit, normalt vit.. har potential för att få soft färg.. tack för svar!

2009-04-27 13:36
första gången du solar märks det sen andra gången mer osv. de är inte så att efter 3 gånger är du n ordet :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-27 13:40
vrf går du inte ut ist:O??
man solar ju inte solarium på sommarn:O
BIT POP is taking over klockan 8

2009-04-27 15:11
Beror väl på vad du har för pigment. Fråga dem på salongen istället.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-27 15:38
finns det inga generella tider? typ 6 min till o börja ´me eller nå sånt..

2009-04-27 15:51
lägg dig en 10 minuter en kvart :D
Hej, Träffat Jacob?

2009-04-27 17:50
beror på vad det är fär solarium.
Är det ett "supersolarium" bör du inte sola lika långtid, set brukar stå rekomentationer inne på solställena, dessutom finns det ställen att sola på där det jobbar folk. Då vet de :)
lycka till!

2009-04-27 17:59
Ut i solen med dig
Vi är överallt!

2009-04-28 12:14
Hur motiverar man solarier överhuvudtaget?

2009-04-28 12:32
-verbose-

Fåfänga behöver nödvändigtvis inte vara negativt...
Rock out with your cock out!

2009-04-28 22:08
SLUTA sola, det är gay

2009-04-28 22:11
sola kort först, vänta 2 veckor sola lite längre sen vänta 6 dagar och sola lite längre igen.
Återfukta dig alltid innan, man blir brunare då!
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2009-04-28 22:34
Tycker alla som jag vet solar solarium får en rätt halvdan bränna, en solariebränna. Dom blir lite fräknigare och mindre gyllenbruna än om dom hade varit i solen ist, man blirsån eller är det bara dom?

2009-04-29 09:21
Halsont

Haha, jag får också en mycket märklig bränna av solariesolning. Så jag la av rätt snabbt. Visst är det effektivt, men jag blir snarare smutsbrun än så där härligt gyllenbrun som jag blir av riktig sol. Det ser ut som att jag rullat mig i vägdamm ungefär. Inget att eftersträva direkt.

Sen finns det ju betydligt bättre sätt att fixa bränna på. Jag kör en brunutansol-dusch när det börjar bli sommar så jag törs gå med bara ben utan att riskera blända någon. Och på de veckor som det tar för färgen blekna så har jag förhoppningsvis fått en bra färg från solen. =)

You're just jeallous 'cause the voices only talk to me

2009-04-29 09:32
ak utomlands
Credit crunch crunch baby

2009-04-29 11:38
Shit asså att "det är gay" trodde ja fan inte skulle komma upp.. Trodde folk hade lagt ner den grejen.

Jag solar solarium på sommarn också. Den solen man får i Sverige ger mig knappt något. Så istället för ägna dagar åt att ligga o steka går det snabbare med en kvart i ett solarium.

"Hur motiverar man solarier överhuvudtaget? "

Man vill vara brun?

Har själv bara ett solarium ja går till. Han som jobbar där har modifierat den fett med ToweofPower (stå solairum) - rör i hela, plus lagt in dubbla rör över ansiktet. FEtt effektiv. Brukar räcka med 8 min.

2009-04-29 11:43
grymt

Jag tycker alla borde sola lite, de flesta blir snyggare.
Credit crunch crunch baby

2009-05-05 15:20
True Rapping, folk sitter och bygger sina kommentarer pa sina icke sociala upplevelser, vilket dem flesta upplever i sina kvadratiska rum. Kom igen, hoppa ut ur agget!

Soft o sola lite innan sommaren kommer igang, hjalper en del till att fa lite battre sjalvfortroende nere pa playan. Sen kanske inte sa latt om man jobbar, har ju inte tillgang till dom baste soltimmarna...

yessh
-ò_ó-

2009-05-05 16:06
Öh, får man inte sådan där ålandsbåtskärringshud av att sola solarium?

2009-05-05 18:16
kown vet inte va du menar men nej

2009-05-05 18:20
RAPPING Vadå "Vill vara brun"? Haha vad i hela friden äre för fel på att vara vit ? :p

"When you drop the drive and it's all Hip-Hop"

www.algerstam.blogg.se

2009-05-05 18:41
Rapping: Jag menar att huden utsätts för så mycket UV att den blir smått eller väldigt rynkig(?).

2009-05-05 22:37
fman

Det är skitfult att vara blek. ALLA blir snyggare bruna.
Bleka människor ser sjuka ut. Dålig hy framhävs som fan. Du ser tillochmed tjockare ut. Ser fan INGEN fördel med att vara vit. Förstår egenligen inte varför fler inte solar solarium.
Att solarium är livsfarligt är en gammal myt. Nu för tiden är liknar solarium mer och mer lik den riktiga solen. En del forskning menar på att den riktiga solen är mer skadlig för din hud. Sen att ett modifierat solarium som jag solar i inte är lika skonsamt är ju självklart men det är en annan femma.
Producent

2009-05-05 22:44
Man ska inte skämmas för sitt ursprung.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-05-06 00:09
börja med 10 och trappa upp till 12-14 min, 3 ggr i veckan. Efter två veckor kanske du kan sola längre tid, 2 ggr i veckan.. And keep it that way så är du brun hela sommaren!
(och nej, jag solar inte, jag kan bara sån här onödig fakta)