Moderator
2009-04-27 17:47
Sorry för dubbelpost, men jag kom på att jag ville uttala mig om barnafödande också. Havande och barnafödande är nämligen det hos tjejer jag är mest avundsjuk över. Jag är medveten om att det är mycket skit med båda grejerna (läste lite på mammaliv eller vad sidan heter och såg att analinkontinens tydligen inte är helt ovanligt efter att man fött sitt barn, och det skulle ju onekligen suga rätt hårt), men jag tror det uppvägs ganska mycket av de positiva grejerna. Att känna ett liv växa inuti sig måste ju exempelvis vara en enorm känsla. Samma sak med att klämma ut ett liv och för första gången få se sin bebis som har funnits inuti dig så länge. Tydligen ska det ju vara en starkt euforisk känsla i samband med födandet också.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Jag tycker det är kul att Qnivqast tror att om man frågar en kille svarar han med största sannolikhet att han är musikproducent. VAR skrev jag det? Om man tar en random producent så är väl minst 98% killar. Om man tar en random kille så skulle jag gissa på runt 5% chans att han gör musik hemma.
Jag är bara glad över att jag alltid har något roligt att göra på fritiden, och det verkar inte vara fallet med de flesta tjejer i min klass iallafall.
Beat the odds like an abusive freak show owner
dethär är Sverige, tror du verkligen att killar köper kläder eller grejer åt oss för att få ligga med oss, eller överhuvudtaget ? sen detdär med att vi har lätt att få sex, vad hjälper det när vi inte FÅR ha sex. ja ni kan komma och påminna mig om att det är 2009 och inte 50-talet men så är det iallafall, jag får tillochmed skit för det även när jag inte har sex,för då är det nån jävel som kommer och säger att dom haft sex med mig ändå, så man får dåligt rykte varesig man knullar eller inte.
AayFukYuuuu :@
Finns så mycket negativt med att vara tjej så jag är otroligt glad över att vara kille..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Moderator
2009-04-27 19:02
Qnivqast Nej du sa inte det, men din formulering fick det verkligen att låta så.
Men är du på riktigt? Om man valde ut en random tjej så skulle hon med största sannolikhet inte vara en producent? Detsamma gäller ju för killar, så jag valde att se det som att antingen hade du helt fel med syftet med citatet, eller så tror du att om man väljer ut en random kille är han med största sannolikhet producent. Och det senare roar mig mest så det är den tolkningen jag väljer.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Hehe, okej.
Moderator
2009-04-27 19:07
Vad trevligt att du inte blev sur och grinig, för jag menade inte att få dig att känna så. Det finns hopp för whoa trots allt :)
jag e rätt nöjd med att vara tjej, förutom när man e j*vligt kissnödig, då skulle de vara skönt att bara kunna ställa sig emot en vägg eller bakom ett träd...
Kunde inte ha varit nöjdare över att vara kille, ärligt talat.
undertiden
Det enda jag tycker är jobbigt med att vara tjej är: 1. Att många killar har kränkande fördomar och avfärdar en bara för att man råkade födas utan den lilla y-kromosomen. Fick höra nyligen att bara för att jag är tjej så är jag per automatik lömsk och kan inte ha djupa vänskapsrelationer med mina vänninor såsom "män kan". 2. Man uppfattas som "lesbisk" eller ens seriositet ifrågasätts så fort man gillar något som enligt traditionellt synsätt är "manligt". 3. Mensvärk 4. Svårt att vara diskret när man pissar utomhus. 5. Så fort man ifrågasätter någons fördomar så är man "en arg manshatare som är sur för att hon inte får ligga". :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha är ni på riktigt folk.......
Lade märke till att tjejor klagar på att det inte kan stå upp när de kissar. Tji fick ni.
Jag hade aldrig velat vara kille... +Jag ar snyggare an de flesta killar jag traffat +Jag far ofta saker utan anstrangning +Jag far komplimanger +Jag kan vara fjollig utan att bli kallad bog -Kan inte kissa mot trad...eller jag borde testa innan jag sager nat.
Credit crunch crunch baby
men jag vill inte ha kiiiiiiiiiss pa handerna
Tha_Flooowa F19 Finns ju andra bra saker med att vara kille också.. + Jag tillhör inte det "undertrycka" könet. + Jag är fysiskt starkare än de flesta kvinnor. + Män åldras bättre än kvinnor då vår charm inte ligger lika mycket i ungdomligt utseende. Skulle säga att det kvittar ganska mycket om man är tjej eller kille, finns så många fördelar och nackdelar för båda parterna att det är omöjligt att konstatera vad som är "bäst". Men nu har ju vi människor den lyxen att vi inte behöver välja, vi bara blir nått och sen får vi finna oss i det =)
Nae! fortfarande battre att vara tjej... 1.Bry 2.Gym 3.BOTOOOOOX
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Tha_Flooowa F19 Va dillar du om nu, nu hänger jag inte med längre. En stor fördel med att ha ett yxhugg mellan bena kanske är att man får förståelse för det onödigt komplicerade kvinnliga språket. Så att man faktiskt kan kommunicera med de andra 50% av den mänskliga befolkningen på lika villkor.
Hon dementerade helt enkelt dina påståenden, i ordning. Ville mest skriva något.
Jo jag såg det när jag orkade tänka efter lite, kopplade bort hjärnan direkt då jag antog hon börjat prata på östrogeniska. 1. Tjejer bryr sig om allt, du bara låtsas. 2. Tjejer tränar inte.. dem promenerar i "rask takt". 3. Tjejer över ~35 förblir fula oavsett hur mycket gift dem använder sig av.
Jag brukar tänka såhär, fett chill att vara kille man behöver inte tänka så mkt.. på hur man klär sig hur man ska se ut, man slipper lägga ner 5 timmar framför spegeln på sitt utseende. Men många säger att jag är mer tjej än kille och jag vet inte.. Det är nog bara för jag skatar, och visst är jag hygiensik, men jag orkar inte typ lägga ner 4000 på löshår och typ 5000 på allt smink. Det som är underlättande att vara kille, man slipper att lägga ner alldeles för mkt pengar på sitt utseende, man slipper känna att ngn kille ska hänga efter en hel kväll och dygn rak, man slipper känna sig pressad, man slipper verkligen att tro att man är nått. Man slipper ha massa dryga äckliga mail "Hej snygging, ska du strippa i camen?" eller alla äckliga 45 ´åringar som är efter en, alla äckliga slusk på stan som tror dom kan kamma hem vem dom vill, man skulle få så mkt tid för sig själv och verkligen bara chilla.. man slipper föda barn, man slipper andra värker inom det som finns hos tjejer.. Jaa att vara kille skulle vara guld värd. Leka lite matcho, spänna sig framför tjejer och bara leva livet.. vi tjejer måste tänka så himla mkt. Jag får skit hur jag klär mig, jag får blickar på fester om man hamna på brat fest.. folk skrattar åt mig. Men ska jag vara ärlig jag diggar min stil..
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Man skulle få bättre betalt också när man jobbar.. jag brukar få skit av tjejer för att jag sminkar mig för lite, då brukar jag bara asgarva och säga "men va? Tror du det jag tycker är viktigaste är att sminka mig, jag har naturlig utstrålning jag behöver inte kladda dit den!"
att jag är mer kille än tjej menar jag*
Det finns en till sak som gör att tjejer inte behöver tänka på det nämligen erektionsproblem, det lär finnas miljontals män därute som har problem att få den i liv.
Brudar får skönare orgasmer, ingen som har nämnt det...
Qnivqast: Fast det tar väl ett tag att få den antar jag.
Hur vet ni det kan man undra.
Jag har ingen forumsignatur.
Jag opererade mig till kvinna för tre år sen, med helt funktionellt könsorgan och allting, och jag får mycket skönare orgasmer nu. Kan säga att det var värt operationskostnaderna, och inte bara för orgasmerna, hehe. Skoja, har läst och hört det från olika källor.
MurmelMan Det borde väll antagligen gå att mäta på vetenskapligt vis då allt som sker i kroppen är kemi. Visserligen uppfattar ju alla individer saker olika men jo, jag tror det går att mäta och jag är ganska säker på att det redan gjorts.
Hahha så kul att ni tror att tjejer e så :D Ganska oskyldigt/gulligt att ni killar ente vet mer om tjejer än det man läser i tråden hahah :D (Y)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.