I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En galen natt

Övrigt - Blandat

   

2009-04-25 13:41

En galen natt

Jag har varit med om en helt bisarr historia den gångna natten. Jag är påväg hem från en födelsedagsfest kl 3.30 nattetid, lagom berusad. När jag passerar ett hus hör jag en kvinnoröst som ropar 'sluta slå mej, snälla sluta, jag orkar inte mer!' Detta fortgår i ett par minuter. När jag inser att det är en tjej som blir misshandlad av sin kille så ropar jag att han ska sluta, att han ska komma ner och att han är jävligt feg o.s.v. Han slutar såklart inte så jag börjar kasta små sten och fortsätter ropa för att fånga uppmärksamheten.

Nu ringer jag polisen och förklarar vad som pågår. Jag ger mej ut på gatan för att se gatunamn, där stöter jag på en cyklist som jag frågar vilken gata vi är på. Samtidigt som jag pratar med polisen i mobilen och förklarar för cyklisten vad som håller på att hända. I samma stund sliter sig tjejen loss ur killens grepp och kommer ut på balkongen. Hon ropar ut mot mej 'hjälp, snälla få honom att sluta ...' Jag ropar mot killen att jag är påväg upp varpå han ropar tillbaka att jag inte ska ringa polisen och skita i vad som händer ungefär, han rycker sen in henne i lägenheten igen och fortsätter misshandeln.

Jag flippar totalt och springer mot porten. Jag sparkar in porten och springer upp till den våningen dom är på, knackar på dörren och hon öppnar. Givetvis gråtandes och skrikandes förklarar hon att han gömt badrummet. Jag ropar först hotfullt mot honom att han är en jävla fegis sedan förklarar jag i lugnt tempo att om han kommer ut så får vi prata om det som hänt och jag lovar och svär att jag inte kommer göra honom illa(jag kan förstå att han inte trodde på det). Jag frågar tjejen vad han gjort mot henne och hon säger att han slagit henne 'gul och blå'. Jag skriker mot honom och frågar om han slagit henne och han ropar ja, konstigt nog. Han skriker 'gör mej inte illa' när jag försöker banka in badrumsdörren. Då går tjejen efter en fet kökskniv och jag fattar inte vad hon ska göra först så säger åt henne att genast lägga undan den.

Senare förstår jag att hon vill vrida upp låset med kniven men ber henne ändå att hålla den borta. Han ropar där innifrån att jag ska låta polisen ta hand om det för de gör ändå inget, också mkt konstigt. I nästa ögonblick ringer det på dörren och både jag och tjejen springer dit. Polisen rycker upp dörren och jag skjuter upp händerna och ber dom att vänta... Detta upplever dom som hotfullt och trycker till mej våldsamt. Jag kämpar emot, rent instiktivt och försöker förklara att jag inte är den som misshandlat henne. Hon skriker bara. Poliserna, i synnerhet en av dom, är väldigt aggressiva. Jag trycks ner mot marken hårt, får handklovar. När de sedan leder mej vidare hastigt ber jag dom stanna efter halva vägen ut ur huset. Jag säger vänta stopp, handklovarna sitter alldeles för hårt, grov smärta var det. I nästa sekund ryter polisen till igen att han bestämmer när vi ska stanna. Återigen trycks jag ner i marken, hårdare denna gång. Jag eskkorteras till slut ut till en piket-bil man skjutsar mej till häktet. Här får jag spendera natten. Jag sov inte inatt, det kan jag säga.

I morse förhörde de mej och jag beskrev i detalj det som står ovan. Poliserna hade ljugit om att jag blödde från läppen när jag kom in, förmodligen för att det skulle se ut som att jag hade bråkat. De har nu övervägt att anmäla våld mot tjänsteman. Tjejen och killen är kvar hemma och har i sin tur övervägt att göra en gemensam anmälan. Killen förklarar i förhör att han varit mkt rädd för mej. Allting från början till slut sköttes väldigt oproffsigt av poliserna, som till och med nämnde killen vid namn framför mej vid ett tillfälle under förhöret. Han 'rekomenderade' att jag höll mej undan från dom i framtiden. Det ska vidhållas att jag faktiskt var berusad, men jag tog enligt mej inte till mer våld än nödvändigt.

Tror jag fått med det mesta. Helt sjukt, vad säger ni?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.