En fladdermus i min lägenhet, vad gör jag?
Det finns en fladdermus i min lägenhet vad gör jag?? Tips tack. Elr om ni har varit med om nåt liknande? Vet dock inte var den är nu. (Inlägget ändrat av Rachel 2009-04-25 16:11:23)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hahaha, hur får man in en fladdermus i lägenheten?
Vi är överallt!
Den flög in i min lägenhet genom balkongsdörren såklart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
spraya axe på den tills den dör
Tical ja om jag visste var den var.
LETA UPP DEN DÅ! hahahahahahah
be the change
I Sverige finns 18 olika arter, alla insektsätare. Det finns alltså inga blodsugande fladdermöss i vårt land. ;P
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
hahahah hur fan!? aldrig hört någon få in en fladdermus i LÄGENHETEN.. du min goda herre phails @ holding fladdermuses outside.. Men ärligt talat, vad fan.. Wow måste tänka lite på det här, sova på saken, så fel, fladdermus + lägenhet = WTF!?!?!??!. Gonatt.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Hej, jag är tillbaka igen måste bara.. HAHHAHAWHAHAHAHAHAHAHAH.. Hoppas du hittar den.. för annars kanske den suger på din kropp i natt :S
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Hitta den, ta den i handen och släpp ut? De är inte precis farliga.. Så länge du inte råkat ut för en flicka med 3 meter lång fladdermus, det kanske är farligt. O.o
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
fånga in den med en hov, påse, låda eller vad som helst.. inte svårare än så.
electro antagligen så dödar jag den om jag hittar den
varför ihelvete ska du döda den för? onödigt.
electro Nej för i helvete det e inte onödigt DET E BRA BRA!!!!
finns väl ingen anledning att döda den?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Ät upp den då? som survivor man, gör en riktigt go måltid nu, free food är väl aldrig fel,
1. Hitta den 2. Ta en handduk,kasta över den. 3. Släpp ut den / döda den/ bura in den
uh fan vad otäckt haha.
http://www.tweenerpie.blogspot.com
om du dödar den får du ju antagligen batmaninälvor i hemmet. hur trevligt låter det liksom?
akta dig för rabies, hört att de brukar ha det.. vore sjukt coolt att bura in den! inte många som kan skryta med att de har en fladdermus som husdjur =)
ta på dig en vante för dom kan bitas lite, tro mig jag vet.. som att bli biten av en rått jävel
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Flytta.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
dödar man en oskyldig fladdemus utan anledning vet jag fan inte hur man är funtad alltså... men för att svara på frågan så är det bästa förmodligen att lämna lägenheten och släcka allt innan, så flyger den ut själv. om du vill ha ut den snabbare än så är det helt enkelt bara att lokalisera den och göra som någon föreslagit ovan: håv, eller hand och sen släppa ut den till sina vänner. tänk, den kanske har små knattar hemma som inte får mat och svälter ihjäl om du har ihjäl den! vill du bli en indirekt massmördare, va? va? va? va? va?
Priyan Får väl skylla sig själv om den rör sig i fel områden, själv brukar jag läxa upp snorungarna i orten!
så JÄVLA coolt
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
ring ghostbusters! eller något i den stilen. KILL IT
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Har du hittat den än eller? Ligger du o knullar Fladdermusen nu?
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
döda den. plåga den. skjut dig själv. ska det vara så jävla svårt att hjälpa ett vilset djur? may god have mercy on your soul
hittade en fladdermus med bruten vinge för några år sen, hadde den hemma som husdjur tills den blev bra igen. Är nog ballaste/coolaste djuret ja hafft :P fett söt var den också.
tänk, den kanske har små knattar hemma som inte får mat och svälter ihjäl om du har ihjäl den! Sen när har dom kännslor?
Steve Rifkind must of been sniffing!
hitta en fladder mus i badkaret för ett tag sen, kom inn via ventilationen. hade den på köksbordet en stund, släppte sen ut den
Mabuhay!
el presidente: med "dom" antar jag att du åsyftar knattarna? well, det säger sig väl självt att ett djur känner hunger, och om det inte får mat svälter det och det gör ont pga hungern ökar? har svårt se att det annars skulle vara ett inlärt beteende, eller så... så, sen dess...
Pfft dom har ju inte ens tummar, det e det som gör oss människor så överlägsna, liten detalj, men så viktig; tummen.
Steve Rifkind must of been sniffing!
lite off topic... men ändå lite on med tanke på rubriken, faddermusar låter som ett positivt initiativtagande
Mabuhay!
sorry too late... inte kul någonstans
Mabuhay!
Moralen är hög, sitter och trycker, låg profil inga glittriga smycken, vi är som våra farssor, vi dricker för mycket. Döda, fånga, släpp ut eller skit i det? Hur svårt kan det va haha.. Själv hade jag nog tyckt det vart tungt att skryta för polarna att ha en fladdermus som husdjur, My pet is batman, maaaaaaaaaaaan. haha
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Har inte läst allt då men det låter som nån håller på sne trippar... :P
Ha den som husdjur istället. Lär den gå i koppel och göra sina behov i lådan. Sen köper du hem lite mus till den. Brukar finnas på gatorna för 100kr / natt.
OST!
Antingen kan du ju köra på djurrättslinjen å släppa ut honom. Det är väl egentligen bara att grabba tag i varelsen å slänga första bästa fönster. Annars så antar jag att du har en köttkniv eller sax i din närhet...
What would macgyver do?
stoppa in ett par lösgaddar, dingla upp och ner i taket och säg åt den att sticka.
http://www.aktivdemokrati.se/
fråga fladdermusen vad han gör i din lägenhet och prata med respekt till han och be han lämna området så kanske han sticker
BIT POP is taking over klockan 8
Haha jag kommer ihåg när jag hade en fladdermus i min lägenhet.. jag kastade ett gb-glass paket på den och hoppade på paketet!
Fladdermöss är fridlysta och man får inte döda dem. Allra bästa alternativet är att fånga den och släppa ut, med en håv tex. Dom är skitbra för ekosystemet, och inte farliga. Lite drygt att ha en inomhus bara.
Mvh Anticimex Kundtjanst (Ja jag jobbar där på riktigt)
Mer info
(ursakta, sag just att frozen jobbar dar..)
Döda en liten fladdermus? ='(
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
handduk är det lättaste, säger jag av erfarenhet. Hänger i stort sett alltid någon fladdermus i en gardin på landet/hos mormor när man kommer dit.
lol gräsätarna börjar härja direkt, vi är världens mest sofistikerade jägare, det ligger i vårt dna att jaga och mörda, inte konstigt att folk sitter i sina cubicles och är deprimerade tills dom flippar ut kill the bastard! smear its blood on your balls!!! ;) du lär väll kanske hitta den lättare på natten då dom är nattaktiva djur, förmodligen har den krypit in i nått mörkt skrymsle och gömt sig. lyssna efter den när det blir mörkt
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
jaha, va hände då? Hitta du den? Döda du den? Släppte du ut den? Hångla du med den? vafan liksom
Lägg fram lite frukter på bordet, dela en apelsin och klyv ett äpple. Sen kollar du på när fladderrackaren börjat äta av detta > dem gillar tydligen frukt. Ta lite kort på den och visa oss för fan, årets händelse typ. Om du ska döda den måste du också ta kort på den så jag får se.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.