I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bra hårborttagnings vax?

Övrigt - Blandat

2009-04-23 10:50

Bra hårborttagnings vax?

Tänkte fräscha upp mig inflr våren och behöver lite tips på bra vax. Så tipsa på tack! Skriv gärna var man kan köpa det och pris också!

it wasn´t me

2009-04-23 12:29
Kolla vilken blattelivsmedelsbutik som helst. Vet inte vad sorten heter, men det ser ut som en liten tunna, i plast. stor som ett glas vatten kanske. I en gronaktig farg, lite naturfargad. OM JAG MINNS RATT.. Den finns verkligen overallt och funkar hur bra som helst, fast du maste ordna 'vaxlappar' sjalv.

2009-04-23 12:39
Nån som provat Weet?
it wasn´t me

2009-04-23 14:05
ja använder weet coldwax. Funkar skitbra, och blir inte spec kletigt om man använder det rätt. Bara att ta bort ev rester med babyolja och ofta får man med några borttagningsservetter i paketet. Enkelt och snabbt eftersom man inte behöver förbereda nåt, bara att värma det i handen lite, sätta på och dra bort. :)

2009-04-23 15:00
weet warm vax funkar jättebra. kostar under hundralappen i alla fall? minns inte pris exakt.. finns på hm, kicks, åhlens osv osv. coldvax är inte alls lika effektivt. fast sen är jag ju hårig som en babian.

annars är det lätt att göra själv. smälta socker, citronsaft och olja och använda random tygremsor utan strech...googla så hittar du recept!
Delam tange barat

2009-04-23 15:07
Rachel F21
Det är jag med, så då kanske det är warm wax jag ska köra på då =) tack
it wasn´t me
Moderator

2009-04-23 21:05
Palla, den vanliga på Lindex funkar finfint! Billig och bra, så som ni tjejer vill ha :)
time isn't wasted when you're getting wasted .

2009-04-23 21:38
Asså en fråga här..
Växer den ut mer hår ifall man vaxar? Ha? HA? HAAA?
Highfive anyone, anyone?

2009-04-24 01:26
Niito> Vaxat pungen & kring några ggr. Håren blir tjockare men det blir glesare.
Efter ett tag får du dock problem med strån som växer under huden. Då får man gå till läkaren som skär ett snitt. Jobbigt som fan.
Laser?
Amor Vincit Omnia

2009-04-24 18:18
testade den där veet cold... ingen höjjdare tycker jag=/

jag börjar bli väldigt stor nu pga graviditet, jobbigare för varje gång man ska raka benen...behöver också bra tips på va jag kan göra...hmmm.....

2009-04-24 19:48
Får tillägga också att den veet coldwax som jag använder är de mindre remsorna. Vet faktiskt inte hur d e med de större.