Bankfråga
är så att jag sitter med en skokartong full med cash. det är allt från dricks, svarta pengar och besparingar som blivit över. hur som helst har det växt till en ganska prydlig summa och min fråga är om banken höjer på ögonbrynen om man kommer och stoppar in allt lite hux flux
Nej det gör dom inte.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Ju mer pengar du sätter in desto gladare blir banken!
CAMPIONI!
Hur mycket?haha, berätta nu
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
hur mycket är det? det brukar vara en gräns på nån summa när dom vill ha kvitton eller fakturor på det. läs lite om lagen om penningtvätt. men upp till 30 000 borde nog inte va problem..
På min bank står det på stora skyltar att det är skärpta lagar angående penningtvätt och alla som misstänks kommer att polisanmälas ... så länge du gör det till en engångsföreteelse kommer de kanske inte säga nått, men sätter du det i system och de börjar känna igen dig blir det kanske ett annat läge.
Öppna konton på olika banker och dela upp pengarna
och vem fan är du?
bara att dra en random lögn om dom frågar? Du vann på blackjack eller vad som helst hahah
be the change
Det beror på vilken bank du har, swedbank exempelvis vill ha leg om du ska sätta in mer än 10000kr på ditt konto men det är liksom ingen fara att sätta in mer om man vill men dom kan ställa frågor så säg bara att du jobbat utomlands då. SEB ska tydligen vara väldigt lugna men det är ju säkert olika från stad till stad osv. Ett annat tips är bankfack men jag vet ju inte hur mkt du har osv...men som sagt...antingen tar du det i omgångar eller så sätter du in pengar från andra banker till ditt eget konto eller ngt liknande (som betalningar för ngt exempelvis). Men du behöver nog inte oroa dig för att dom ska polisanmäla dig osv..du är ändå deras kund o dom gör inte sånt hur som helst!
Bankfack som mrsale säger är en bra idé-
Ganska billigt och dem har ingen aning igentligen va du har där inne,
Hos swedbank är de mellan 350- 1650. beroende på facket storlek
Kolla under diverse
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Jackvegas- han måste väl vinstskatta pengarna i såna fall väl? Under 10 000 - inga frågor..
Beror ju på hur mycket pengar det är som sagt..
be the change
det enda som kan hända är ju att skatteverket får nys om det, å då måste du kunna redogöra vars pengarna kommer ifrån. men banken i sig kan ju omöjligt bry sig.
((MAAD))
Asså skatteverket blir först inblandat vid flera hundratusen (om dom inte kommer från jobb o dyl) o det fattar du nog själv att du inte ska sätta in hur som helst. Du kan ju även skaffa konto utomlands om det skulle vara så... Inte Tyskland dock (o säkert fler länder) eftersom dom har samarbete med skatteverket o skickar in års-javafan-det-nu-heter..Polen går bra t ex...England likaså tror jag ,men ta mig inte för mitt ord.
det är 130 lakan som ska in om det nu ska fram
Jag hade personligen inte gjort det iaf. bankfack.
Producent
2009-04-22 20:24
Finns ju insättningsmaskiner på många banker. Funkar typ som bankomat men du sätter in pengar. Kommer inte ihåg, men det kanske bara funkar med mynt. Annars få du väl sätta in lite i taget.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
"är så att jag sitter med en skokartong full med cash. det är allt från dricks, svarta pengar och besparingar som blivit över." -> detta = 130k? hallå, vart bor du mannen... nåja, seriöst, inte för att det angår oss men hursomhelst, ett alternativ är väl annars att du lever på de pengarna? köper du mat, resor, nöjjen och kläder osv kontakt hela tiden bränner du ju 130k ganska snabbt ändå. typ.... på ett år eller två om det vill sig väl. :)
130!?!?!? Vart bor du!?!?!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
GZARZA P20 hahaahahh hitta inte på något dumt haha men det e mycket cash jag hara bara lysckats spara 1500 kr på 4 månader heheh men jag e arbetsös så det e inte så lätt
bor på kungsholmen. vet inte hur detta är relevant i frågan iof...
Köp en bång på solvalla ;P
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
haha sparat pengar i en skokartong 130k.. haha dämn.. satsa allt på en fotbollsmatch och trippla det!!!
be the change
Köp gammalt guld/silver och sälj det vidare för samma pris eller högre. Se till att skriva kvitto vid din försäljning. Sen har du ett vittne och på papper var pengarna kommer ifrån, nämligen gammalt arvegods som du hittat på vinden och sålt.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
Jag skulle gjort som JackVegas. Stensäkert kort! Har för mig att de är tvungna att fråga var pengarna kommer ifrån om det är över en viss summa, vet inte exakt men mina misstankar ligger omkring 25 lax eller nåt sånt, kan vara mer kan vara mindre. Men sätt in pengarna i omgångar är väl säkrast antar jag..
Sätt in lite olika då och då, 7000 en dag 4000 en annan osv, sedan kan du ju samtidigt leva på en del av de pengarna under tiden och istället föra över dina inkomster till ett sparkonto via internetbank eller liknande. Så hade jag gjort, levt på kontanterna och sparat alla övriga inkomster... då slipper du banken iaf :) Eller köp en nice bil. Ett sista förslag är att samla ihop ett gäng POLARE som sätter in på sina konton och för över lite i taget åt dig, kan se lite misstänksamt ut om banken får för sig att kolla men tippar att banken har värre fall att kontrollera så det är nog lugnt..
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
ja bilar är ju bra investeringar
jag gillar hur pengarna "blivit över" , vad fan har du köpt ??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men herregud låt kille vara
Stoppa allt i en madrass - lämna in madrassen på banken och säg att det är dags att bli en modern människa nu.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
MRsalesman Bilar kan vara väldigt bra investeringar, om man är den som hellre köper till ett lågt pris och säljer till ett högt, och inte tvärt om som de flesta verkar tycka är kul, och sen klaga :), gäller att köpa rätt bilar och av rätt(puckon) personer...
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.
jag kan ta hand om dom. tar 5% i avgift.
cry me a river! --> thcrew
det e väl bara jag som inte vet så mkt osm bilar....
Kan du knäppa kort på skolådan med cashen och en lapp med ditt namn, vill fan se 130laxar i en lax-ask!
Har för mig att det är vid 100k som skatteverket automatiskt kopplas på. Jag skulle slänga in hälften och sen som tidigare sagts leva på resten och spara allt som kommer in nytt på kontot. Betala hyror och allt på bankkontor. Kostar visserligen en 40 spänn varje gång, men eftersom det är en del olagliga pengar där med så får du helt enkelt ta det som en jävligt låg skatt. :)
"jag har fin hår. som en waterfall."
Lust o berätta hur? Ifall man hamnar i samma situation dvs..
farsan hade pengar undanstoppade på några konton. gav honom kontanterna. han förde över sina till mitt konto i två omgångar. han sätter i sin tur in dom själv när han har tid och lust. eftersom han har högre inkomst än mig så är det inte lika iögonfallande. tror vi i alla fall :)