I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Visakort i Danmark

Övrigt - Blandat

2009-04-16 11:26

Visakort i Danmark

Inatt åker jag till Danmark, och jag har glömt bort att växla pengar. Och man (antar jag) använda Visakort där, men är det någon extra avgift då? Eller går det inte överhuvudtaget?

Har googlat, men får inte något bra svar.

VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2009-04-16 11:30
Kun Dankort!

Nä, men det är väl olika från butik till butik. Danskar är lite efter på den fronten, tyvärr.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2009-04-16 11:32
Men om man tar ut i en bankomat där? Blir det någon extra avgift eller något?
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2009-04-16 11:42
Ingen aning, men jag var i England för några veckor sen och jag hade inga cash med mig och det var inga problem med mitt vanliga visa-kort där iaf. Jag kunde ta ut engelska pund i nån automat på hotellet med kortet om jag ville det, och den automaten tog £2.99 i avgift för att ta ut kontanter. Det var fan en capuccino i hotellbaren så det fick vara :) körde kortet all the way.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-16 12:30
Det borde (tycker man eftersom det är närmare, om nu det spelar någon roll) vara lägre avgift i Danmark.

Men bara det funkar så är det okej, får ta ut mycket på en gång isåfall. Tack för hjälpen :)
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2009-04-16 12:31
Det ska vara upp till din bank huruvida de tar avgifter i vanliga danska bankomater. Fråga banken alltså.

2009-04-16 12:32
på typ fakta brukar man inte kunna använda visa av någon anledning, fråga mig inte varför.
45 clash är fett underskattat
Moderator

2009-04-16 13:36
danmark brukar vara krånglit med kort. Avgift beror helt på din bank och deras avtal. mitt mastercard på icabanken har ingen avgift.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Moderator

2009-04-16 13:37
medan mitt mastercard från handelsbanken har.
och många affärer och sånt tar kun dankort
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2009-04-17 02:10
Inga Visakort kopplade till ICAbanken tar avgift någonstans i världen.
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.

2009-04-17 09:16
som sagt så icas kort kostar inget... annars 35 kr per uttag.. och visakort fungerar i dom flesta butikerna men inte mataffärer och kiosker.

2009-04-17 11:36
Annars kan du springa o taut svenska kontanter i narmsta bank och sen vaxla dem i dk. Om du har möjlighet till det dvs.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2009-04-17 12:10
vidar:

Det kostar sannolikt mkt mer.

2009-04-17 12:24
brukar vara en uttagsavgift kring 30kr när man ska ta ut i andra länder,
((MAAD))

2009-04-17 15:20
Är väldigt ofta en lite avgift när du ska plocka ut pengar från automat, även ibland då du betalar med kort. Mitt råd är att du plockar ut en stor summa redan första dagen du kommer dit, och försöker hålla dig till att bara plocka ut större summor 2 ggr så slipper du tappa på avgiften.
-.,,.--.,,.--.,,.--.,,.--.,,.--.,,.-CarCe-.,,.--.,,.--.,,.--.,,.--.,,.--.,
Poet

2009-04-17 20:57
Beror pa vilken bank du har. Jag har SEB och dem har inga charges inom Europa nar man betalar med VISA.

Och ja, danskjavlarna kor mest pa Dankort, vilket ar riktigt irriterande .
At the gates of Eternity...

2009-04-18 12:15
sisst jag kolla så va de bara skanidabanken och ica som många nämnt som inte tar ut avgift vid utlands uttag. annars ligger det på allt från 20kr typ,,,,
fråga din bank
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...

2009-04-18 12:30
Allmänt tips i sammanhanget: byt till ICAbanken, Skandiabanken eller liknande! Storbankerna är BARA sämre, om du inte har behov av fysiska kontor.

2009-04-18 12:36
Är väl en liten extra avgift, när jag köpte en grej från en dansk sida för 1800 DK och betalade med master kredit, så skulle de ta ut en avgift som vart nånting i mellan 40-60 SEK
 DIF!

2009-04-18 16:19
I matbutiker går det enbart att betala med Dankort. Men i dom flesta andra butikerna (speciellt kring ströget) går det att betala med dom flesta korten. Dankort är ett jävla sattyg.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."