I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Knivhuggen på jobbet, (arbetsolycka) få ut $?

Övrigt - Blandat

2009-04-10 21:09

Knivhuggen på jobbet, (arbetsolycka) få ut $?

En arbetspolare skulle skojja och göra ett jävligt dåligt skämt, vilket ledde till att han högg mig i armen med en kniv, jag var inte alls inblandad utan satt bara med ryggen åt när detta hände.

Fick ett djupt sår på kanske 1cm och fick sy 7 stygn. Fråga mig inte hur detta hände för det vet jag inte själv, och han har bett om ursäkt 10.000 gånger och mår skit dåligt över det som hände.

Har dokumenterat skadan till försäkringsbolaget osv, men jag undrar om man kan få ut cash för detta? Hur ska jag "säga" för att få ut pengar isf? Kan jag överdriva det eller liknande för att få ut en fin summa?

Jag kommer ju få ett stort ärr det är ju klart, men jag har ju inte direkt men för livet. Hörde om en snubbe som vart "puttad" och ramlade och slog upp ett ärr och fick 30k för det, så att...

tack på förhand

(OBS! fråga mig INTE hur det kunde hända osv, det vet jag inte ens själv men han skulle antagligen fake stabba och missbedömde avståndet)