I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Göteborg hårt på nedgång...

Övrigt - Blandat

   

2009-04-05 22:29

Göteborg hårt på nedgång...

Jag tycker egentligen om Göteborg, har spenderat mycket tid där som barn då halva min släkt är från västkusten. Dessutom bodde jag ett par månader där förra året.

Denna helgen har jag besökt några vänner nere i götet, jag kom ned i fredagskväll och hade knappt kommit av tåget innan jag blev hotad med stryk av något halvdant ungdomsgäng. Jag kom fram till spårvagnarna vid centralstationen och stämningen var allmänt hetsig och hotfull. Jag kom hursomhelst på en vagn och tog mig till Järntorget för att hälsa på ett par kamrater på en bar där. När vi skulle därifrån till Vasaplatsen bevittnade vi tre olika slagsmål och när en kamrat hälsade lite festligt på ett par tjejer blev responsen att han skulle dra åt helvete.

Lördagsmorgonen var dock det sjukaste! Jag vaknade hos min kamrat och läste GP till en kopp kaffe och en cigg, där stod det om åtskilliga mord och liknande. "Fyfan" tänkte jag, och väkte min kamrat för att tillsammans med honom kila ned till konsum på avenyn för att köpa lite frukost. På väg ned till konsum så bevittnade vi ett rån mot hovjuvelerarn mittemot konsum. Där körde en bil in i butiken och de började avlossa skott mot vittnen! Både jag och min kompis fick sitta i vittnesförhör i en kvart var ungefär. När vi sedemera hade ätit våran frukost och skulle ned till Kungsportsplatsen för att springa i lite butiker så passerade ett tiotal bandidosmedlemmar framför oss på sina motorcyklar! Senare såg jag totalt fem-tio mc-knuttar springa runt. Något jag aldrig sett i Stockholm.

När jag ikväll skulle hemåt igen så tänkte jag ta mig en promenad från chalmersgatan till centralen, för att gena lite tänkte jag att jag skulle gå igenom nordstan som (trots att det var stängt) var smockat med folk. Det jag passerade där var tre slagsmål på en radie på kanske 150 meter. När jag skulle vika av ned mot centralen passerade jag den kända "emotrappan" som denna gång var fullt av halvfulla fjortisar. Jag gick förbi med dator + kamera för 15000 och väska full med kläder. Jag brukar i vanliga fall inte känna mig hotad av småkids men så fort jag gick förbi började det regna diverse ölburkar och pommes frites mot mig varpå jag började gå fortare. När några av dom började följa efter mig var det faktiskt riktigt läskigt.

Min slutsats på detta är att Göteborg är kraftigt på nedgång och börjar mer och mer likna en laglös stad. Skulle jag få placera ut Batman någonstans skulle det garanterat vara i götet!

Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!